Hamleet Postad 21 April , 2006 Rapport Postad 21 April , 2006 Man hör ofta om att folk gör så kallade deals när dom är heads up i någon stor turre på internet eller live. Live måste ju detta vara lätt men jag undrar hur man göra på internet. Någon som har svar? Citera
NorthQ Postad 21 April , 2006 Rapport Postad 21 April , 2006 Enda siten jag sett det på är Party Poker, då stannas spelet...och chipl. har makten, men alla måste kryssa i ruta för att godkänna... Ta tag i problemet när du kommer till den situationen....inget som man behöver fundera på. Citera
Vitae Postad 26 April , 2006 Rapport Postad 26 April , 2006 NorthQ: Jo, bra att fundera på det innan så man inte gör en dålig deal när man väl kommer dit. Kan någon länka till lite bra info om deals vid turneringar? Citera
Kometen Postad 26 April , 2006 Rapport Postad 26 April , 2006 Dem flesta nätverk tillåter inte deals, Prima, B2B etc, ladbrokes tillåter det i vissa tours! Aldrig spelat i en sådan tour där jag kännt att jag vill/behöver köra deal, dock inte varit på så många finalbord med pp på 50k plus. Standard är väl att folk splittar 50/50 när stackarna ligger ungefär lika.. Ofta så kommer nog "pokermanagern" med förslag också på hur en deal kan se ut. Citera
PxT Postad 26 April , 2006 Rapport Postad 26 April , 2006 På PokerStars kommer en manager in och går igenom dealen och pratar med spelarna. Mycket smidigt vad jag har sett. Citera
jna Postad 26 April , 2006 Rapport Postad 26 April , 2006 Gjorde det i fredags på Party. Tekniskt sett enkelt, sen handlar det ju om att komma överens om summorna bara... Programmet föreslår en deal utifrån chipcount. Vi kom dock överens om 50/50 och fick fylla i summorna manuellt. Citera
Skumdum Postad 26 April , 2006 Rapport Postad 26 April , 2006 följa chipcount är ju det mest logiska, och sen lämna en del att spela om. Citera
Recommended Posts