Gå till innehåll

VARNING! Kille på PF.nu sprider virus!

norrman82

Recommended Posts

För övrigt gubbar vill jag bara påpeka att en ISP kan inte göra speciellt mycket och en ip-address är inte speciellt trovärdig eftersom det går att förfalska samt att gå genom proxys och andras datorer.

Ta bara en laptop med trådlöst nätverkskort och åk genom en medelstor stad i Sverige så kommer du finna ett antal helt öppna nätverk att surfa på. Dessa kan du utnyttja till begå brott, och du är helt omöjlig att spåra.

Sedan när det gäller bevisningen så är det väldigt svårt att bevisa vem som suttit vid tangentbordet och utfört handlingen, dessa brott leder väldigt sällan till att någon blir straffad, tyvärr.

Äh, var det inte så att en fildelare blev fälld med enbart en skärmdump(!) på en ip-adress som bevis.

Anmäl snorungen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 126
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

texas säger:

Tjena du vet virusen som du skickade runt , dem vill ha massa svar tror du att du kan svara på dem?

texas säger:

eller du måste rättare sagt annars kommer dem anmäla mig

texas säger:

Ok.

Vem är din kompis?

Kan han bekräfta det här?

Be honom förklara varför han gjorde som han gjorde.

Ta fram länken du fick originalviruset ifrån.

kul vi hade igår säger:

jajaja orka med den där diskutionen ja de va ja som skickade vad mera ska dem göra, och du lämnar fan inte ut min adress eller nåt , jag visste ju inte ens att det var virus i den

texas säger:

Okej så du kan bekräfta att det var du?

kul vi hade igår säger:

bekräfta och bekräfta , jag skickade filen från din dator inte fan visste jag vad filen innehöll , be dem på de dära jävla forumet att dra åt helvete

Ja och vart kan jag lägga upp skärmdumpen`??

Länk till kommentar

texas säger:

Tjena du vet virusen som du skickade runt , dem vill ha massa svar tror du att du kan svara på dem?

texas säger:

eller du måste rättare sagt annars kommer dem anmäla mig

texas säger:

Ok.

Vem är din kompis?

Kan han bekräfta det här?

Be honom förklara varför han gjorde som han gjorde.

Ta fram länken du fick originalviruset ifrån.

kul vi hade igår säger:

jajaja orka med den där diskutionen ja de va ja som skickade vad mera ska dem göra, och du lämnar fan inte ut min adress eller nåt , jag visste ju inte ens att det var virus i den

texas säger:

Okej så du kan bekräfta att det var du?

kul vi hade igår säger:

bekräfta och bekräfta , jag skickade filen från din dator inte fan visste jag vad filen innehöll , be dem på de dära jävla forumet att dra åt helvete

LOL skärmdumpen som "bevisar" att du anonymt fick det bekräftat av någon som är anonym? :lol::lol::lol:

Länk till kommentar

>Telefonsvararen:

Jag gillar inte din nonchalans. Nu är det inte min uppgift att vara domare men de senaste tre månaderna har pokersverige svämmats över med folk som vill att man ska adda dem på msn för att "snacka" poker.

Gemensamt för alla dessa är att de snackar poker i fem minuter innan de börjar fråga:

1. Vad mitt husdjur heter?

2. Vad min mors efternamn var innan hon gifte sig?

3. Börjar skicka små roliga filer med saker man ska kolla på. Ingen av dess filer är roliga då de inte verkar fungera men troligtvis gör de en hel del skada...

Alltså helt normalt beteende när man vill lära känna nytt folk... ;)

Länk till kommentar

Lägg upp den på där jacobmal sa. Och säg åt din kompis att inte vara en sån jävla mupp som vägrar att ta ansvar för sina handlingar. Om det var han som var skyldig så kunde hans idioti lätt kostat någon tiotusentalskronor.

Länk till kommentar

Hmm något som är konstigt är att flera som blivit kontaktade av Telefonsvaraen eller hans polare "Mollgan" är folk som har dagböcker här på forumet.

Telefonsvaraen har också en dagbok som han startade efter att ha varit medlem på forumet i flera dagar. Inte så många användare som inleder sin karriär på pokerforum med att starta en dagbok första veckan.

Vad är egentligen syftet med dagboken? Någon form av alibi?

Länk till kommentar

Hmm något som är konstigt är att flera som blivit kontaktade av Telefonsvaraen eller hans polare "Mollgan" är folk som har dagböcker här på forumet.

Telefonsvaraen har också en dagbok som han startade efter att ha varit medlem på forumet i flera dagar. Inte så många användare som inleder sin karriär på pokerforum med att starta en dagbok första veckan.

hoppas du skojar med mig.

Länk till kommentar

hoppas du skojar med mig.

Nej här skojas inget! Tyvärr.

Länk till kommentar