XarsioN Postad 20 April , 2006 Rapport Postad 20 April , 2006 Hej! Jag skapade ett Neteller-konto för ett tag sedan. Nyligen uppdaterade jag det även till premiumnivå för att kunna koppla det direkt till mitt nordea-konto. Min tanke var att pengarna på netellerkontot skulle ligga "gemensamt" med det nyöppnade kontot på Nordea, altså att jag tex kan kolla mitt nordea-konto på nordea.se och se pengarna som ligger på mit netellerkonto ligga på mitt nordea-konto automatiskt..Men det gör dem inte! Har jag missuppfattat allt ? varför ska man koppla ihop bankkontona om man endå inte kan ta ut dom från sitt nordea-konto ???? Min idé, är den möjlig? jag gjorde altså ett enskilt "poker-kapital" konto på nordea ( har även uttagningskonto) skrev in alla nummer osv man behöver på Neteller. Min tanke var : pengarna som finns på neteller, skulle då synas på mitt nordea-konto, sedan överför jag bara dom pengarna via nordeas internettjänst till mitt uttagnings-konto. Hur gör jag enklast för att få ut pengarna från neteller i min sitation, beställer ett debit-card? MVH Citera
Donner Postad 20 April , 2006 Rapport Postad 20 April , 2006 Du har missupfattat allt. Du måste göra en överföring till ditt nordeakonto från neteller för att pengarna ska hamna där. De båda kontona är inte sammankopplade mer än att uttag går till ditt registrerade konto om du vill det. Tror det kostar en dollar per banköverföring oxå. Citera
XarsioN Postad 20 April , 2006 Författare Rapport Postad 20 April , 2006 Jaha okej, aa de va en rejäl missuppfattning Okej , så då använder man Bank-wire eller? Om jag beställer debit-card, då borde man fall kunna ta ut pengar från neteller i en uttagningsautomat eller? mvh Citera
fhaugen Postad 20 April , 2006 Rapport Postad 20 April , 2006 Om jag beställer debit-card, då borde man fall kunna ta ut pengar från neteller i en uttagningsautomat eller? Ja, det kan du göra. Men det är sjukt dyrt. Har ingen exakt koll men tror det kostar runt 50kr varje gång du tar ut. Citera
XarsioN Postad 21 April , 2006 Författare Rapport Postad 21 April , 2006 Om jag beställer debit-card, då borde man fall kunna ta ut pengar från neteller i en uttagningsautomat eller? Ja, det kan du göra. Men det är sjukt dyrt. Har ingen exakt koll men tror det kostar runt 50kr varje gång du tar ut. okej De va ju rätt dyrt... Så vad är lämpligast, köra via bankwire eller ? då kostar det ju bara 1 dollar att överföra. Citera
kfluffie Postad 21 April , 2006 Rapport Postad 21 April , 2006 Om jag beställer debit-card, då borde man fall kunna ta ut pengar från neteller i en uttagningsautomat eller? Ja, det kan du göra. Men det är sjukt dyrt. Har ingen exakt koll men tror det kostar runt 50kr varje gång du tar ut. okej De va ju rätt dyrt... Så vad är lämpligast, köra via bankwire eller ? då kostar det ju bara 1 dollar att överföra. Jag brukar köra BankWire. Tar 3-5 dagar (approximativt) och kostar, som tidigare nämnt, 1$! Det är bra mycket billigare än Debit Card som har en hel del utgifter. En massa dollar för att ta ut + en massa andra avgifter. Sedan så blir det ju växlingsavgift mellan NetEller och ditt Bankkonto också. MVH //KF Citera
Recommended Posts