Jeppann Postad 23 Maj , 2006 Rapport Share Postad 23 Maj , 2006 Fortsätt i samma stil och skit i påhoppen, det är så jävla lätt att läsa en HH i lugn och ro och veta vad som ska göras, jämfört med att ta besluten med några sekunders varsel. Ja men en helt annan sak och inse och erkänna att ens argument inte håller och att man spelade åt helvete Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nebbis Postad 23 Maj , 2006 Rapport Share Postad 23 Maj , 2006 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eeken Postad 23 Maj , 2006 Rapport Share Postad 23 Maj , 2006 Haha pokeredge, hur weak är du egentligen? Nebbis äger dig i en disskussion och du får panik över att inte vara läraren för en stund utan istället eleven, och du reagerar med att fly fältet? Kom igen nu lägg inte ner dagboken. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skumdum Postad 23 Maj , 2006 Rapport Share Postad 23 Maj , 2006 Var intressanta åsikter från båda håll. Det jag fortfarande har svårt att förstå är att det alltid bara verkar vara ett sorts spel som är rätt i varje givet ögonblick. Jag trodde poker var ett komplext spel som gav många möjligheter i varje enskild giv. För övrigt är Asia Carrera roligast. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Okok Postad 23 Maj , 2006 Rapport Share Postad 23 Maj , 2006 Det där movet var inte bra nånstans, herrejävlar. Har han överpar och är en gubbe som kan passa så checksynar han eller bet/foldar. När han checkraisar där skulle inget i hela jävla världen få mig att trycka in, svårt välja ett sämre läge. Synen på flopen är bra, beten på turn är också bra, men ge upp när han checkraisar dig, att göra ett move här är katastrofalt efter hur han spelat handen. Slå upp preflop också, limpa inte. Nebbis första inlägg i tråden. Skön ton. Tycker Pokeredge reagerar förhållandevis lugnt och behärskat som svar. Jeppann, utveckla? Tråkigt om edge drar p g a det här - klart bästsa dagboken just nu, med konkurrens av Beachjohan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ampixo Postad 23 Maj , 2006 Rapport Share Postad 23 Maj , 2006 Nebbis är väl en av de som vet mest vad han snackar om på detta forum. Förstår inte hur du inte kan ta åt dig av hans kritik. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jeppann Postad 23 Maj , 2006 Rapport Share Postad 23 Maj , 2006 Jeppann, utveckla? Tråkigt om edge drar p g a det här - klart bästsa dagboken just nu, med konkurrens av Beachjohan. Jag tycker också det är en av de bättre dagböckerna, då han skriver bra och utförligt movesen. Att han sen ska vara så självegen att han inte kan ta lite kritik och en diskussion är en annan sak. Jag menar, varför då ens ha den här boken? Får man inte börja kritisera honom utan att han ska lämna forumet känns den ju som rätt värdelös. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skumdum Postad 23 Maj , 2006 Rapport Share Postad 23 Maj , 2006 det jag inte fattar är att han har om jag räknat rätt 10 outs för vinst. Då behöver väl "bluffen" bara funka 1/4 för att detta ska vara ett EV-+ spel? heja min räknekunskap. Men i alla fall, det måste den ju ha möjlighet att göra mot hans HD. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gekko Postad 23 Maj , 2006 Rapport Share Postad 23 Maj , 2006 Innan jag börjar att skriva mitt inlägg vill jag att alla ska förstå att detta är skrivet med minst en vinare i kroppen, så om de uppkommer vissa stavfel eller konstiga meningsbyggnader så ber jag om ursäkt för de... Pokeredge, du spelar en intressant och rolig poker, inte som t.ex. Allesinnes eller någon annan weaktight tomte. Jag tycker de är roligt att läsa din dagbok och det faktum att du ändå kan föra ett resonemang över de moves eller spel du gör, visar mig att du är ingen novis inom området. Ibland måste man dock kunna släppa lite på prestigen och medge att man gjorde ett halv såsigt spel (som btw, hade varit skit snyggt om fisken hade foldat) där du dels hade en read som inte stämde samt överskattade foldequityn hos fi. Jag gör också dessa tämligen frekvent, men de är då ett forum som detta är perfekt för att få kritik och input. Det finns faktiskt folk på detta forum som vet vad de talar om, (pratar nu inte om mig själv, för de varierar väldigt) Nebbis är en av dom. Om du stoppar huvudet i frysen i 5 min och läser hans inlägg igen så finner du nog de ganska givande. Nebbis har hjälpt mig endel med lite pokerteori och jag uppskattar verkligen hans kunskap... Att hålla på med massa löjliga personangrepp bara för att man inte kan inse att man gjorde en generall tabbe i en hand känns väldigt barnsligt. Så med detta vill jag väl egentligen säga: Släpp lite på prestigen och forsätt med en väldigt bra samt underhållande dagbok! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
All in Postad 23 Maj , 2006 Rapport Share Postad 23 Maj , 2006 Pokeredge, du spelar en intressant och rolig poker, inte som t.ex. Allesinnes eller någon annan weaktight tomte. ......................................... Att hålla på med massa löjliga personangrepp bara för att man inte kan inse att man gjorde en generall tabbe i en hand känns väldigt barnsligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
johansen Postad 23 Maj , 2006 Rapport Share Postad 23 Maj , 2006 http://www.fragbite.com/?imgID=2986 nebb goes forumbattlepos? Vad jag kommer ihåg av nebbs cs-karriär var att han älskade att analysera, men prestera lyckades han inte fullt ut med. Är det så med pokern? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PinkFloyd Postad 23 Maj , 2006 Rapport Share Postad 23 Maj , 2006 Pokeredge, du spelar en intressant och rolig poker, inte som t.ex. Allesinnes eller någon annan weaktight tomte. ......................................... Att hålla på med massa löjliga personangrepp bara för att man inte kan inse att man gjorde en generall tabbe i en hand känns väldigt barnsligt. lär väl varit ganska skämtsamt? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
All in Postad 23 Maj , 2006 Rapport Share Postad 23 Maj , 2006 Pokeredge, du spelar en intressant och rolig poker, inte som t.ex. Allesinnes eller någon annan weaktight tomte. ......................................... Att hålla på med massa löjliga personangrepp bara för att man inte kan inse att man gjorde en generall tabbe i en hand känns väldigt barnsligt. lär väl varit ganska skämtsamt? Antingen det eller vinet hoppas jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nebbis Postad 23 Maj , 2006 Rapport Share Postad 23 Maj , 2006 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skumdum Postad 23 Maj , 2006 Rapport Share Postad 23 Maj , 2006 vilken snygging! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Macaronis Postad 24 Maj , 2006 Rapport Share Postad 24 Maj , 2006 Pokeredge, spelar samma nivåer som dig och tycker din dagbok är intressant att följa. Fortsätt skriv och bry dig inte om vad Nebbis skriver. Han är en besserwisser och dett är inte första dagboken han mästrar med. Att han alltid vet bäst och inte spelar själv är ju ganska komiskt. Stor i munnen, liten på jorden liksom. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pokeredge Postad 24 Maj , 2006 Författare Rapport Share Postad 24 Maj , 2006 Innan jag börjar att skriva mitt inlägg vill jag att alla ska förstå att detta är skrivet med minst en vinare i kroppen, så om de uppkommer vissa stavfel eller konstiga meningsbyggnader så ber jag om ursäkt för de... Pokeredge, du spelar en intressant och rolig poker, inte som t.ex. Allesinnes eller någon annan weaktight tomte. Jag tycker de är roligt att läsa din dagbok och det faktum att du ändå kan föra ett resonemang över de moves eller spel du gör, visar mig att du är ingen novis inom området. Ibland måste man dock kunna släppa lite på prestigen och medge att man gjorde ett halv såsigt spel (som btw, hade varit skit snyggt om fisken hade foldat) där du dels hade en read som inte stämde samt överskattade foldequityn hos fi. Jag gör också dessa tämligen frekvent, men de är då ett forum som detta är perfekt för att få kritik och input. Det finns faktiskt folk på detta forum som vet vad de talar om, (pratar nu inte om mig själv, för de varierar väldigt) Nebbis är en av dom. Om du stoppar huvudet i frysen i 5 min och läser hans inlägg igen så finner du nog de ganska givande. Nebbis har hjälpt mig endel med lite pokerteori och jag uppskattar verkligen hans kunskap... Att hålla på med massa löjliga personangrepp bara för att man inte kan inse att man gjorde en generall tabbe i en hand känns väldigt barnsligt. Så med detta vill jag väl egentligen säga: Släpp lite på prestigen och forsätt med en väldigt bra samt underhållande dagbok! Tack för sympatiskt svar. Jag fick ett mess av Nebb och vi är nog båda rätt överens om att vi båda överreagera en smula. Jag har bett om ursäkt och jag inser att jag inte alltid är bra på att ta emot kritik, särskilt när jag känner att tonen är tråkig. Självklart uppskattar jag feedback på mina händer. Det är ju lite det som är poängen med att posta dem. Eftersom poker är min stora passion så tog jag nog inläggen lite för personligt. Vi vill ju alla bli bättre pokerspelare på det här forumet. Jag tar ett break å återkommer med postningar om ett tag... Peace Love and RocknRoll /Edge Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nebbis Postad 24 Maj , 2006 Rapport Share Postad 24 Maj , 2006 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Macaronis Postad 24 Maj , 2006 Rapport Share Postad 24 Maj , 2006 Oof, tungt att bli dissad av Macaronis aka "Jag gillar inte att spela passivt och syna, mitt spel går ut på att raisa eller folda", samt "Jag leder gärna ut på flopen med en 8a om jag synat en raise i sb från knappen, och även BB har synat och flopen är K98 rainbow." Ställer oftast rätt ut där på floppen om jag träffat åttan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iremmats Postad 24 Maj , 2006 Rapport Share Postad 24 Maj , 2006 Oof, tungt att bli dissad av Macaronis aka "Jag gillar inte att spela passivt och syna, mitt spel går ut på att raisa eller folda", samt "Jag leder gärna ut på flopen med en 8a om jag synat en raise i sb från knappen, och även BB har synat och flopen är K98 rainbow." Ställer oftast rätt ut där på floppen om jag träffat åttan. Och jag blixtsynar med 97s när du ställer Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PinkFloyd Postad 24 Maj , 2006 Rapport Share Postad 24 Maj , 2006 Och Djens blir slagen av runner runner 9or med KK Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MrPoker584 Postad 9 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 9 Oktober , 2010 Spelade tidigare på crypto å plussa ca 200 i ett annars rätt kallt pass. Dök dock upp en intressant hand i all kyla. Det hela börjar med att jag raisar en rätt duktig å tight spelare från SB som dessutom vet att jag är rätt solid. Min image är relativt tight vid bordet. Seat 1: TheRake sits out Seat 2: pokeredge ($898.75 in chips) Seat 3: Sixx_1 ($1072 in chips) Seat 4: Rasbou ($258.25 in chips) Seat 5: Bimbo6 ($1191.50 in chips) Seat 6: preetyboy ($200 in chips) pokeredge: posts small blind $5 Sixx_1: posts big blind $10 ----- HOLE CARDS ----- dealt to pokeredge Rasbou: folds Bimbo6: folds pokeredge: raises to $35 Standradraise i SB. Sixx_1: raises to $80 Ok, Sixx har plockat upp en hand men ja har implicita på calla å förhoppnings träffa set. pokeredge: calls $45 ----- FLOP ----- pokeredge: checks Sixx_1: bets $90 Vanligtvis automatfold men det låga bettet gjorde mig lite misstänksam på om han inte sitter på lägre pp (typ QQ-TT) å missat Kungen. pokeredge: raises to $225 Inget move jag rekommenderar men jag kände mig rätt säker på att han hade ett annat pocket eller möjligtvis KK förstås som vill dra in mig i potten. Sixx_1: calls $135 Hm. Vad är det för hand som callar här? AK som misstänker AA/set? AA som misstänker KK? Slowplayad KK? 99/77 kan naturligtvis calla men dem reraisar väl inte preflop. ----- TURN ----- 7 of HeartsKing of Spades pokeredge: checks Sixx_1: checks ----- RIVER ----- King of Spades6 of Clubs Kände mig nu rätt säker på att han inte har AK iaf. Med AK borde han bettat turn. Alltså troligtvis AA. Med risk för att bli kallad donkey, fish, moron å alla skällsord som finns =) pokeredge: bets $593.75 and is all-in Sixx_1: folds Returned uncalled bets $593.75 to pokeredge pokeredge: doesn't show hand I chatten fick jag sedan veta att han hade AA. Skall tillägga att jag sällan tar sådana här risker men jag kände mig rätt säker på min read i detta fallet. Hade han haft AK hade det bara vart att skriva wp i chatten å gå vidare. P.s I efterhand slog det mig att han kunde sätta mig på öppet stegdrag med 8 T...så jag har faktiskt lite foldequity mot en väldigt tight spelare med AK så rivern adderade lite +EV till allinbluffen. Hade han haft 8 T e det bara att applådera. Klonki Donk =) Är det inte lite misstänkt när du har checkraisat floppen men sen checkar turn? Borde lukta svaghet. Tur han inte synade på rivern, dagens spelare hade nog med stor sannolikhet synat där med AA. Bra inlägg annars, synn att du inte postar längre!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
protte Postad 10 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 10 Oktober , 2010 Kan bara hålla med synd att OP lagt ner DB´n som det verkar ? Hittade den först idag tack vare din bump men gillar verkligen hur du skriver och förklarar hur du tänker i händerna. Kom tillbaks! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hejjzan Postad 11 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 11 Oktober , 2010 4 år sen han skrev nått. Tror nog att han har glömt bort den här dagboken vid det här läget. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hejjzan Postad 11 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 11 Oktober , 2010 4 år sen han skrev nått. Tror nog att han har glömt bort den här dagboken vid det här läget. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts