Gå till innehåll

Klonk på NL 5/10 på väg mot NL 10/20+


pokeredge

Recommended Posts

Snubbe på 30-nånting som spelat professionellt (NL Holdem) i ett år och följt bankroll kravet på 30 buy-in. Har idag rule på $55k och grindar på NL 5/10...Tänkte härposta/diskutera lite händer och ge tips till dem som bygger rulle och vill klättra uppåt i näringkedjan =)

 

Har plussat i 18 månader i rad nu så något rätt gör jag.

 

Nyckeln tror jag är att man har en klart uttalad strategi.

 

Min strategi är br på minst 30 buy-in. Stop-loss på 3 buy-in per dag vilket innebär att jag slutar efter losat 3 buy-in på en dag. Sen lägger jag stor vikt vid table selection vilket gör att jag har konton på 5 olika sajter. Olika sajter är olika bra under vissa tider beroende på andelen europeer/amerikaner på sajten. Helst vill jag ha lösa bord med hög avg-pott på minst 20xBB och jag köper alltid in för max så att jag maxar vid träff och också ökar på mina implicita. Det kort om min strategi...Återkommer med resultat å klonkar =)

 

/pokeredge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 149
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tar "oskulden" av din dagbok!

 

Jag lirar mest 0.5/1 och ibland lite 1/2. Jag undrar om du har några bra tips på hur man ska slå snortighta bord? Sitter ibland vid bord där en pf-raise tar potten väldigt ofta och där folk ofta har händer när de synar höjningar. Min strategi hittills har varit att höja lite mindre när jag höjer, men höja fler händer, samma med CBs, göra dem ofta men lite mindre. Låter det sunt eller har du några bra tips att ge som high stakes-lirare? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tar "oskulden" av din dagbok!

 

Jag lirar mest 0.5/1 och ibland lite 1/2. Jag undrar om du har några bra tips på hur man ska slå snortighta bord? Sitter ibland vid bord där en pf-raise tar potten väldigt ofta och där folk ofta har händer när de synar höjningar. Min strategi hittills har varit att höja lite mindre när jag höjer, men höja fler händer, samma med CBs, göra dem ofta men lite mindre. Låter det sunt eller har du några bra tips att ge som high stakes-lirare? :)

 

På tighta bord utnyttjar jag positionen å snor blindarna extra mycket, men jag höjer aldrig mindre än 3xBB å CB nära pott...Emellanåt gör jag stealmoves i position när tidig pos raisar å en callar så raiser jag upp ordentligt nästan oavsett hand å representerar AA/KK...tillslut tröttnar bordet å då gäller det tighta till sig å scora på sin lösa image =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I och med hans 3 buy-in gräns kanske det funkar, det krävs alltså 10 dagar av förlorande isträck eller motsvarande

 

Så fort rullen går under 30 inköp på den nivån ja spelar går jag ned i nivå, vilket är jäkligt sunt att göra ibland oavsett rullen om det exempelvis går trögt på den nivån jag lirar och behöver bygga upp självförtroendet igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade 1h på tribeca å plussa ca 600$...Ganska tight bord där jag kunde stjäla döda pengar iform av tidiga limpers. Ofta limpar folk med små par eller suited connectors å vill se en billig flop vilket gör att man ofta kan stjäla. I sådana lägen bettar jag 4-5xBB så att det blir tungt för limpers att calla. Oavsett flop bettar jag ca 80% pott och väldigt ofta tar man ned potten där...call eller rerasie e det check-fold som gäller om jag inte misstänker infobet (ofta min raise)...viktigt att man känner spelaren här och känner jag att det är troligt att han bara har en hyffsad hand kan jag trycka tillbaka men oftast e det check-fold som gäller.

 

Hoppas det hjälper lite i funderingarna om hur man skall spela på tighta bord med mkt limpers.

 

Annars har denna månaden varit väldigt svängig...Började bra men sista veckan har varit rätt tung. Siktar på plussa 20xinköp per månad...

 

Så här kan det se ut...staten visar dagsresultat för månaden. Hitills ligger ja på ca +12800$...å målet är minst +20k$ per månad.

 

+2881$ +1704$ -1893$ +3931$ -1171$ +1545$ -633$ +2741$ +2463$ -1136$ -723$ -700$ -2180$ +258$ +1770$ +2825$ -948$ +1162$ +645$

 

Nu ede Arsenal-VillaReal på Z som gäller...mer klonk senare =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avlsuta dagen med lite spel på party. Gick riktigt bra tills en 2-outare drog ned till från +6-700$ till +255$. Jag brukar köra 2 sex-bord i taget. Fler bord gör att ja tappar känslan men vissa klarar visst multitabla grymt många bord...

 

På det ena bordet hade jag varit ganska tight så det va dags att raisa upp. Jag tror jag snittar 1 raise per varv så jag försöker hålla uppe aggressionen så gott det går i position.

 

Seat 1: HostileBlue ( $2833.50 )

Seat 3: pokeredge ( $1010 )

Seat 4: DUPBL ( $1105.19 )

Seat 5: Falco255 ( $2511.90 )

Seat 6: Chubagabra ( $1000 )

Seat 2: offsuit4_7 ( $1102 )

Falco255 posts small blind [$5].

Chubagabra posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to pokeredge [ 7s Js ]

 

Inte världens bästa hand men dem e ju iaf suited =)

 

HostileBlue folds.

offsuit4_7 folds.

>You have options at Table 100094 (No DP) Table!.

pokeredge raises [$35].

DUPBL calls [$35].

Falco255 calls [$30].

>You have options at Table 100094 (No DP) Table!.

Chubagabra folds.

** Dealing Flop ** [ 9d, Qs, 4s ]

 

Bra flop för min rätt mediokra hand.

 

Falco255 checks.

>You have options at Table 100094 (No DP) Table!.

pokeredge bets [$85].

DUPBL calls [$85].

 

Om han hade reraisat hade jag nog tryckt på. Jag spelar alltid mina drag väldigt aggressivt.

En kall call känns som en svag Q eller steg/färg drag

Falco255 folds.

** Dealing Turn ** [ 5d ]

 

Ett bra kort för att representera en stor hand. K, J, 8 hade varit värre...

 

Eftersom jag kände spelaren rätt bra som TAG plus att jag hade varit ganska tight kände jag att jag kunde representera en stor hand å få stor fold-equity + att jag har outs...Här går det väldigt lätt att plöja ned pengar på callin-stations som alltid sätter dig på AK å missad flop, så nyckeln här är att ha en bra read på spelaren och bra koll på din egen image. Med en väldigt lös image får man vara försiktigt i detta läget.

 

pokeredge bets [$250].

 

Viktigt att man bettar hårt om man väl skall representera så att det blir tufft att calla.

 

DUPBL folds.

 

En call här å blank river är lurigt. Antingen fortsätter man representera å hoppas få fold från drag eller svag Q eller så e det check-fold som gäller. Beror ite på hur riverkortet ser ut. Ett kraftigt reraise betyder att jag antingen e uppe mot en triss (i bästa fall 2-par) eller ett högre flushdrag som semibluffar så det är en enkel fold.

 

pokeredge does not show cards.

pokeredge wins $532

 

Nu e de EPT London på Eurosport å lita mera nattmanglande =)

 

Klonka grymt!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plussa 1100$ efter att börjat passet med att plöja ned dollares mot en callinstation som inte ville släppa =) Spelade sen bra med en hel del bra reads och en nyckelpott på ca 2000$...Nåra intressanta händer dök upp med tanke på tidigare inlägg.

 

* Typiskt infobet från smokey på floppen som jag representera mot. En del luriga spelare (ibland gör jag det själv) bettar ut på träffar för att inducera bluff eller få igång action så det gäller även här att ha lite koll på spelaren. Men rätt ofta ställer det bara frågan om raisern har missat.

 

Seat 1: BringIt sits out

Seat 2: pokeredge ($1039 in chips)

Seat 3: smokey77 ($1007 in chips)

Seat 4: bearass ($1000 in chips)

Seat 5: Bimbo6 ($1285 in chips)

Seat 6: Biffin007 ($860.40 in chips)

smokey77: posts small blind $5

bearass: posts big blind $10

----- HOLE CARDS -----

dealt to pokeredge [Ah 5h]

Bimbo6: folds

Biffin007: folds

pokeredge: raises to $35

smokey77: calls $30

bearass: folds

----- FLOP ----- [9s 3s Th]

smokey77: bets $60

pokeredge: raises to $225

smokey77: folds

Returned uncalled bets $165 to pokeredge

pokeredge: doesn't show hand

pokeredge collects $197 from Main pot

 

*Viktigt att man på 6-bord trycker tillbaka från BB om någon raisar misstänkt ofta. Fördelen är också att man kan få syn läbgre fram på reraise när man har en hand

 

Seat 1: BringIt sits out

Seat 2: pokeredge ($1014 in chips)

Seat 3: smokey77 ($1032 in chips)

Seat 5: Bimbo6 ($1315 in chips)

Seat 6: Biffin007 ($831.90 in chips)

Biffin007: posts small blind $5

pokeredge: posts big blind $10

----- HOLE CARDS -----

dealt to pokeredge [2h Qh]

bearass joins the table at seat #

Bimbo6: raises to $30

Biffin007: folds

pokeredge: raises to $120

Bimbo6: folds

Returned uncalled bets $90 to pokeredge

pokeredge: doesn't show hand

pokeredge collects $65 from Main pot

 

 

* Här visade det sig va bra att ta initiativet vilket jag ofta gör med en raiser å en caller med JJ. Får då klar info var jag står och tar ofta ned potten direkt. Det visade sig att han hade AK som han sa i chatten. Hade jag bara callat hade han förmodligen tagit potten med sitt CB.

 

dealt to pokeredge [Jh Jc]

smokey77: folds

bearass: folds

BringIt: folds

Biffin007: raises to $30

Stonewall: calls $25

pokeredge: raises to $150

Biffin007: calls $120

Stonewall: folds

----- FLOP ----- [7h 8s Qs]

pokeredge: bets $250

Biffin007: folds

Returned uncalled bets $250 to pokeredge

pokeredge: doesn't show hand

pokeredge collects $327 from Main pot

 

Nu ede bingen som gäller...måste va uppe vid 11 imorrn...Inbokad lunch med fassan...Go Natt å må klonken va med er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om förra veckan startade tungt så har denna veckan fått en riktigt bra start. Efter lunchen satte ja mig på party å hittade ett rätt löst bord. Hade bra read på chuck som verkade väldigt lös å svårt att släppa...Denna potten å nåra andra fina potter gjorde att jag slutade passet på +3064$...Riktigt bra för 2h spel =)

 

Seat 1 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: t_singer ( $1097 )

Seat 2: Facial_Hair ( $2215 )

Seat 3: SassyPants34 ( $1000 )

Seat 4: joecohen18 ( $3303.80 )

Seat 5: chuck9345 ( $1857.86 )

Seat 6: pokeredge ( $1373 )

Facial_Hair posts small blind [$5].

SassyPants34 posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to pokeredge [ As Qc ]

joecohen18 folds.

chuck9345 calls [$10].

pokeredge raises [$45].

t_singer folds.

Facial_Hair calls [$40].

>You have options at String Bet (No DP) Table!.

SassyPants34 folds.

chuck9345 calls [$35].

** Dealing Flop ** [ 7d, 4c, Qd ]

Facial_Hair checks.

chuck9345 checks.

pokeredge bets [$120].

Facial_Hair folds.

chuck9345 raises [$240].

 

Antingen är detta infobet (typ svag Q), färgdrag eller set. Eftersom jag hade bra read på spelaren här kände jag att det var troligt att jag hade honom slagen. Mot en bra spelare eller TAG hade jag nog satt honom på troligt set och övervägt fold här.

 

>You have options at String Bet (No DP) Table!.

pokeredge raises [$355].

chuck9345 raises [$470].

pokeredge is all-In [$853]

 

Bara att hoppas att min read är rätt...

 

chuck9345 calls [$618].

** Dealing Turn ** [ Td ]

** Dealing River ** [ 2d ]

 

Ingen rolig turn/river att se. Var nu rätt säker på att det va kört, men i stället vänder han upp, ja vad säger man...I löv crazy horses =)

 

chuck9345 shows [ Qh, 3h ] a pair of queens.

pokeredge shows [ As, Qc ] a pair of queens.

pokeredge wins $2798 from the main pot with a pair of queens with ace kicker.

 

Mer klonk i kväll/natt....

 

Klonka grymt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avlsuta dagen med lite spel på party. Gick riktigt bra tills en 2-outare drog ned till från +6-700$ till +255$. Jag brukar köra 2 sex-bord i taget. Fler bord gör att ja tappar känslan men vissa klarar visst multitabla grymt många bord...

 

På det ena bordet hade jag varit ganska tight så det va dags att raisa upp. Jag tror jag snittar 1 raise per varv så jag försöker hålla uppe aggressionen så gott det går i position.

 

Seat 1: HostileBlue ( $2833.50 )

Seat 3: pokeredge ( $1010 )

Seat 4: DUPBL ( $1105.19 )

Seat 5: Falco255 ( $2511.90 )

Seat 6: Chubagabra ( $1000 )

Seat 2: offsuit4_7 ( $1102 )

Falco255 posts small blind [$5].

Chubagabra posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to pokeredge [ 7s Js ]

 

Inte världens bästa hand men dem e ju iaf suited =)

 

HostileBlue folds.

offsuit4_7 folds.

>You have options at Table 100094 (No DP) Table!.

pokeredge raises [$35].

DUPBL calls [$35].

Falco255 calls [$30].

>You have options at Table 100094 (No DP) Table!.

Chubagabra folds.

** Dealing Flop ** [ 9d, Qs, 4s ]

 

Bra flop för min rätt mediokra hand.

 

Falco255 checks.

>You have options at Table 100094 (No DP) Table!.

pokeredge bets [$85].

DUPBL calls [$85].

 

Om han hade reraisat hade jag nog tryckt på. Jag spelar alltid mina drag väldigt aggressivt.

En kall call känns som en svag Q eller steg/färg drag

Falco255 folds.

** Dealing Turn ** [ 5d ]

 

Ett bra kort för att representera en stor hand. K, J, 8 hade varit värre...

 

Eftersom jag kände spelaren rätt bra som TAG plus att jag hade varit ganska tight kände jag att jag kunde representera en stor hand å få stor fold-equity + att jag har outs...Här går det väldigt lätt att plöja ned pengar på callin-stations som alltid sätter dig på AK å missad flop, så nyckeln här är att ha en bra read på spelaren och bra koll på din egen image. Med en väldigt lös image får man vara försiktigt i detta läget.

 

pokeredge bets [$250].

 

Viktigt att man bettar hårt om man väl skall representera så att det blir tufft att calla.

 

DUPBL folds.

 

En call här å blank river är lurigt. Antingen fortsätter man representera å hoppas få fold från drag eller svag Q eller så e det check-fold som gäller. Beror ite på hur riverkortet ser ut. Ett kraftigt reraise betyder att jag antingen e uppe mot en triss (i bästa fall 2-par) eller ett högre flushdrag som semibluffar så det är en enkel fold.

 

pokeredge does not show cards.

pokeredge wins $532

 

Nu e de EPT London på Eurosport å lita mera nattmanglande =)

 

Klonka grymt!!

 

 

 

Vad gör du i en situation om tex. du har missread på FI och han synar ditt 250$ där. Check på river och din bluff är synad. Lämnar du bordet då ? eller spelar du vidare och hoppas att du istället skall bli synad då du plockat upp en monsterträff ?.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar din dagbok starkt! En fundering dock. Är det inte bättre att oftast syna omslaget på sista handen för att sen slå om på turnen? Eller gör du detta spel pga av du är ganska sårbar ifall en K eller ett A faller på turnen?

 

Tack!

 

Tror jag på min read gillar jag att ställa in på floppen ur position som ja va eftersom en kall call ger stegdrag + svag Q/mellanpar bluffmöjlighet om rutern kommer. Om han ändå sitter på färgdraget så skall det kosta. Detta gäller dock bara om jag har, som jag hade i denna handen, en bra read på spelaren...Mot en medel-över medelspelare är det ett tveksamt move. Antingen fold eller kanske info-call å se hur han beter sig på turn. När jag reraisar på flop e jag commitad eftersom jag mycket väl kan va uppe mot ett färgdrag. Hans allin med Q3 är rätt sjukt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avlsuta dagen med lite spel på party. Gick riktigt bra tills en 2-outare drog ned till från +6-700$ till +255$. Jag brukar köra 2 sex-bord i taget. Fler bord gör att ja tappar känslan men vissa klarar visst multitabla grymt många bord...

 

På det ena bordet hade jag varit ganska tight så det va dags att raisa upp. Jag tror jag snittar 1 raise per varv så jag försöker hålla uppe aggressionen så gott det går i position.

 

Seat 1: HostileBlue ( $2833.50 )

Seat 3: pokeredge ( $1010 )

Seat 4: DUPBL ( $1105.19 )

Seat 5: Falco255 ( $2511.90 )

Seat 6: Chubagabra ( $1000 )

Seat 2: offsuit4_7 ( $1102 )

Falco255 posts small blind [$5].

Chubagabra posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to pokeredge [ 7s Js ]

 

Inte världens bästa hand men dem e ju iaf suited =)

 

HostileBlue folds.

offsuit4_7 folds.

>You have options at Table 100094 (No DP) Table!.

pokeredge raises [$35].

DUPBL calls [$35].

Falco255 calls [$30].

>You have options at Table 100094 (No DP) Table!.

Chubagabra folds.

** Dealing Flop ** [ 9d, Qs, 4s ]

 

Bra flop för min rätt mediokra hand.

 

Falco255 checks.

>You have options at Table 100094 (No DP) Table!.

pokeredge bets [$85].

DUPBL calls [$85].

 

Om han hade reraisat hade jag nog tryckt på. Jag spelar alltid mina drag väldigt aggressivt.

En kall call känns som en svag Q eller steg/färg drag

Falco255 folds.

** Dealing Turn ** [ 5d ]

 

Ett bra kort för att representera en stor hand. K, J, 8 hade varit värre...

 

Eftersom jag kände spelaren rätt bra som TAG plus att jag hade varit ganska tight kände jag att jag kunde representera en stor hand å få stor fold-equity + att jag har outs...Här går det väldigt lätt att plöja ned pengar på callin-stations som alltid sätter dig på AK å missad flop, så nyckeln här är att ha en bra read på spelaren och bra koll på din egen image. Med en väldigt lös image får man vara försiktigt i detta läget.

 

pokeredge bets [$250].

 

Viktigt att man bettar hårt om man väl skall representera så att det blir tufft att calla.

 

DUPBL folds.

 

En call här å blank river är lurigt. Antingen fortsätter man representera å hoppas få fold från drag eller svag Q eller så e det check-fold som gäller. Beror ite på hur riverkortet ser ut. Ett kraftigt reraise betyder att jag antingen e uppe mot en triss (i bästa fall 2-par) eller ett högre flushdrag som semibluffar så det är en enkel fold.

 

pokeredge does not show cards.

pokeredge wins $532

 

Nu e de EPT London på Eurosport å lita mera nattmanglande =)

 

Klonka grymt!!

 

 

 

Vad gör du i en situation om tex. du har missread på FI och han synar ditt 250$ där. Check på river och din bluff är synad. Lämnar du bordet då ? eller spelar du vidare och hoppas att du istället skall bli synad då du plockat upp en monsterträff ?.

 

Jag lämnar aldrig bordet om jag losar en sån hand utan försöker utnyttja min bluffiga image i kommande händer genom att växla över till mer tight spel och då kan faktiskt dem där 250$ visa sig vara rätt välinvesterade!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul dagbok, tycker det är riktigt skoj att någon som spelar 5/10 aktivt börjar skriva en pedagogisk dagbok.

Antar att vi kommer mötas på Party framöver :)

Spelar du någonting på Pokerroom nätverket?

Återigen, grym dagbok, enda jag kommer följa nu när Beachjohan, rilleg osv har lagt av med att uppdatera sina.

Keep it up!

 

Psssst... Sluta ge bort så många "hemligheter" ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade tidigare på crypto å plussa ca 200 i ett annars rätt kallt pass. Dök dock upp en intressant hand i all kyla. Det hela börjar med att jag raisar en rätt duktig å tight spelare från SB som dessutom vet att jag är rätt solid. Min image är relativt tight vid bordet.

 

Seat 1: TheRake sits out

Seat 2: pokeredge ($898.75 in chips)

Seat 3: Sixx_1 ($1072 in chips)

Seat 4: Rasbou ($258.25 in chips)

Seat 5: Bimbo6 ($1191.50 in chips)

Seat 6: preetyboy ($200 in chips)

pokeredge: posts small blind $5

Sixx_1: posts big blind $10

----- HOLE CARDS -----

dealt to pokeredge [4c 4h]

Rasbou: folds

Bimbo6: folds

pokeredge: raises to $35

 

Standradraise i SB.

 

Sixx_1: raises to $80

 

Ok, Sixx har plockat upp en hand men ja har implicita på calla å förhoppnings träffa set.

 

pokeredge: calls $45

 

----- FLOP ----- [Kc 9d 7h]

 

pokeredge: checks

 

Sixx_1: bets $90

 

Vanligtvis automatfold men det låga bettet gjorde mig lite misstänksam på om han inte sitter på lägre pp (typ QQ-TT) å missat Kungen.

 

pokeredge: raises to $225

 

Inget move jag rekommenderar men jag kände mig rätt säker på att han hade ett annat pocket eller möjligtvis KK förstås som vill dra in mig i potten.

 

Sixx_1: calls $135

 

Hm. Vad är det för hand som callar här? AK som misstänker AA/set? AA som misstänker KK? Slowplayad KK? 99/77 kan naturligtvis calla men dem reraisar väl inte preflop.

 

----- TURN ----- [Kc 9d 7h][Ks]

 

pokeredge: checks

Sixx_1: checks

 

----- RIVER ----- [Kc 9d 7h Ks][6c]

 

Kände mig nu rätt säker på att han inte har AK iaf. Med AK borde han bettat turn. Alltså troligtvis AA. Med risk för att bli kallad donkey, fish, moron å alla skällsord som finns =)

 

pokeredge: bets $593.75 and is all-in

 

Sixx_1: folds

Returned uncalled bets $593.75 to pokeredge

pokeredge: doesn't show hand

 

I chatten fick jag sedan veta att han hade AA.

 

Skall tillägga att jag sällan tar sådana här risker men jag kände mig rätt säker på min read i detta fallet. Hade han haft AK hade det bara vart att skriva wp i chatten å gå vidare.

 

P.s I efterhand slog det mig att han kunde sätta mig på öppet stegdrag med 8 T...så jag har faktiskt lite foldequity mot en väldigt tight spelare med AK så rivern adderade lite +EV till allinbluffen. Hade han haft 8 T e det bara att applådera.

 

Klonki Donk =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...