Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har spelat Hold'em online drygt två veckor, men blandade resultat. ligger fortfarande +

Spelar den lästa limiten 0,05/0,1$ på expekt..

Min fråga är hur spelar ni AA? höja preflopp självklart..

Men mitt stora porblem är att veta när man ska folda dom, har en tendens att hålla fast mig vid dom allt för länge

Postad

De gånger jag foldar AA är typ om floppen kommer 7,8,9 suited, det är 6 st i potten och det cappas på floppen och framåt. Då är man nog slagen. :P

Kanske lite överdrivet men you get the point.

Som vissa spelar på vissa nivåer tror jag man tjänar i längden på att checkcalla när brädan börjar bli lite skrämmande pga att chansen att någon har färgen, stegen etc inte är så stor som man skulle kunna tro.

Postad

Jag kommer inte ihåg någon specifik gång när jag foldat 94o. Det innebär ju inte att det händer sällan bara för det. Så fort potten blir hyggligt multiway och det kommer t.ex 3-stege eller 3-färg på bordet och du får action av mer än en person är det oftast rätt att lägga dem. Jag håller med om att man oftast inte ska lägga dem men så sabla sällan händer det inte heller.

Postad
Jag kommer inte ihåg någon specifik gång när jag foldat 94o. Det innebär ju inte att det händer sällan bara för det. Så fort potten blir hyggligt multiway och det kommer t.ex 3-stege eller 3-färg på bordet och du får action av mer än en person är det oftast rätt att lägga dem.

Menar du att det är rätt att dumpa AA i fixlimit bara för att det blir betat och höjt innan det kommer till en med trefärg på brädan?

När potten dessutom är hyffsat multiway så ligger det ju rimligen en hel del bet där som gör det värt att försöka dra ut tvåpar och liknande. I det läget ska du ju vara rejält säker på att du är slagen för att en fold ska vara rätt, förlorar man 70% av tiden så är det ju ofta ändå rätt att syna ned.

Postad
Menar du att det är rätt att dumpa AA i fixlimit bara för att det blir betat och höjt innan det kommer till en med trefärg på brädan?

Det är ju väldigt svårt att svara generellt på det. Jag kanske framställde det lite som att jag lägger AA hela tiden och det gör jag givetvis inte. Men om jag skulle fylla i ett formulär där frågan var "hur ofta foldar du AA i FL" och svarsalternativen var "väldigt sällan", "sällan", "ibland", "ofta", "väldigt ofta" eller "hela tiden" skulle jag svara "sällan". Alltså inte "väldigt sällan" som du skulle svarat ;).

Annars vet jag inte riktigt vad vi debatterar. Det är ju svårt att föra en diskussion om så här vaga saker. Jag kan säga ett par exempel när jag tycker det är rätt att folda AA i medellimit FL om du vill.

Du får AcAs i mittenpos, höjer och får totalt 4 syn(med blinds) och floppen kommer 8c6d2d. Det checkas till dig, du betar, 3 st synar och nästa kort är en ruter. SB checkar, BB bettar ut, du synar eller höjer, de andra lägger sig och SB checkraisar och BB synar. Här t.ex är en läggning bra tycker jag.

Om bordet är parat är det också ganska ofta man får lägga AA om man blir höjd eller checkraisad på turn och det är några spelare med anser jag nog.

Ofta när jag har hamnat i en svår sits med AA och inte velat lägga dem för att jag tänkt att "de sitter säkert med tvåpar och jag har odds att dra ut" så har jag haft fel och någon har en ofta slagen med hästlängder.

Postad
Annars vet jag inte riktigt vad vi debatterar. Det är ju svårt att föra en diskussion om så här vaga saker. Jag kan säga ett par exempel när jag tycker det är rätt att folda AA i medellimit FL om du vill.

Tror inte vi debaterar egentligen. Däremot så är jag nog känsligare för att inte öppna upp mig för möjlig exploatering och tenderar att stoppa semibluffar som inte finns lite för ofta, vilket leder till att jag inte blir lika duktig på att exploatera motståndare som är förutsägbara.

Det, och att jag är en synstation.