Max Cady Postad 19 April , 2006 Rapport Postad 19 April , 2006 Ja vad tycker ni? Några saker jag tycker är viktigt är iallafall följande: 1. Spela bra händer. Kolla en starthandslista om man inte har koll 2. Raisa ordentligt preflop, inte 2ggr BB som man ofta ser på microlimit. 3. Tänk på vilken position du sitter i. Tänk även på att starthänder skiljer sig i förhållande till position. 4. Lär dig räkna outs 5. Pottodds. Bra att kunna. Beta alltid minst halvpott om du är först ut efter floppen . (6. Re-raisa ordentligt för att se hur stark din hand är. Med ordentligt menar jag minst 3-4ggr beten du raisar.) Blev visst sex punkter.... Det finns säkert MYCKET bättre tips från alla på forumet. Var god och uttryck dessa nu! p.s jag brukar få på käften när jag postar nåt här, är helt beredd på det även nu! Citera
Ezekiel Postad 19 April , 2006 Rapport Postad 19 April , 2006 Tycker det var en bra sammanfattning. Sen är det väl bara att läsa böcker och se till att man håller sig på en nivå man själv och bankrullen behärskar. Citera
Max Cady Postad 19 April , 2006 Författare Rapport Postad 19 April , 2006 Gällande böcker så har jag läst Pokerhandboken, Theory of poker och Super Sytsem 2. Fe första två ger lite kol på spelet medan SS ger insikt i vikten av att vara aggressiv. Man behöver kanske inte vara så aggressiv som Brunson! Citera
PeO Postad 19 April , 2006 Rapport Postad 19 April , 2006 Okej lista, saknar dock några punkter och kanske de viktigaste enligt mig. - Att inte kunna folda när man är slagen. Många på micro som inte kan släppa högsta par och dylikt när det bettas hårt och farliga kort ligger ute. - Ta ordentligt betalt och inte slöspela när du har starka händer. Många man ser som checkar i all oändlighet när det sitter på monster. Rak och ärlig poker kommer man långt med på micronivå. Citera
Max Cady Postad 19 April , 2006 Författare Rapport Postad 19 April , 2006 Okej lista, saknar dock några punkter och kanske de viktigaste enligt mig. - Att inte kunna folda när man är slagen. Många på micro som inte kan släppa högsta par och dylikt när det bettas hårt och farliga kort ligger ute. - Ta ordentligt betalt och inte slöspela när du har starka händer. Många man ser som checkar i all oändlighet när det sitter på monster. Rak och ärlig poker kommer man långt med på micronivå. Mycket bra och viktiga tillägg! Vet inte hur många gånger jag slowplayat och blivit utdragen av en skithand, typ 63o! Citera
JohnH Postad 19 April , 2006 Rapport Postad 19 April , 2006 7. Bluffa inte! ..och om du ska bluffa, bluffa med kort som du iaf har en chans att vinna med! 8. Försök lista ut vilka 2 som är sämst vid bordet (om du är en av dom, byt bord:)) Om du hamnar heads up mot någon av dem så har du ju lite bättre koll på motståndet. Citera
Max Cady Postad 19 April , 2006 Författare Rapport Postad 19 April , 2006 9. Beta på drag tex flushdrag. Har iallafall lönat sig i längden för mig. Krävs dock att man har många outs. Nummer 1 på listan borde kanske vara "våga för att vinna!" Att våga göra stora betar är väldigt viktigt men kan kännas ganska jobbigt i början. Det är något man måste komma över! Citera
Gunnfjaun Postad 20 April , 2006 Rapport Postad 20 April , 2006 10. Gör inte annat när du har foldat utan titta hur de andra spelarna agerar. Gissa vad de har för kort. Använd playernotes och skriv upp hur de spelar. Detta har iaf hjälpt mig mkt Citera
Sylwester Postad 20 April , 2006 Rapport Postad 20 April , 2006 7. Bluffa inte! ..och om du ska bluffa, bluffa med kort som du iaf har en chans att vinna med! 8. Försök lista ut vilka 2 som är sämst vid bordet (om du är en av dom, byt bord:)) Om du hamnar heads up mot någon av dem så har du ju lite bättre koll på motståndet. Bara ett litet tillägg gällande punkt 8. Om du uppfattar en spelare som dålig, så måste du veta på vilket sätt han spelar dåligt. Är han alldeles föl lös och bluffar bort inköp efter inköp, eller är han äcklig passiv och lättbluffad. Att sätta en note på någon som "dålig" är inte direkt tydlig Citera
Max Cady Postad 20 April , 2006 Författare Rapport Postad 20 April , 2006 Tänkte ta att sammafatta listan över tumregler vi microlimit NLT 1. Spela bra händer. Kolla en starthandslista om man inte har koll 2. Raisa ordentligt preflop, inte 2ggr BB som man ofta ser på microlimit. 3. Tänk på vilken position du sitter i. Tänk även på att starthänder skiljer sig i förhållande till position. 4. Lär dig räkna outs 5. Pottodds. Bra att kunna. Beta alltid minst halvpott om du är först ut efter floppen . 6. Re-raisa ordentligt för att se hur stark din hand är. Med ordentligt menar jag minst 3-4ggr beten du raisar. 7. Bluffa inte! ..och om du ska bluffa, bluffa med kort som du iaf har en chans att vinna med! 8. Försök lista ut vilka 2 som är sämst vid bordet (om du är en av dom, byt bord:)) Om du hamnar heads up mot någon av dem så har du ju lite bättre koll på motståndet. Om du uppfattar en spelare som dålig, så måste du veta på vilket sätt han spelar dåligt. Är han alldeles föl lös och bluffar bort inköp efter inköp, eller är han äcklig passiv och lättbluffad. Att sätta en note på någon som "dålig" är inte direkt tydligt. 9. Beta på drag tex flushdrag. Har iallafall lönat sig i längden för mig. Krävs dock att man har många outs. 10. Gör inte annat när du har foldat utan titta hur de andra spelarna agerar. Gissa vad de har för kort. Använd playernotes och skriv upp hur de spelar. Nu när nybörjaren har koll på dessa tio punkter är det dags att utveckla sitt spel. För 5 tips om hur man utvecklar sitt spel, se här: http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?p=406233 Mot nya höjder pokervänner! Citera
Lolle Postad 20 April , 2006 Rapport Postad 20 April , 2006 Så sant sylvester men tycker det är lite väl tidigt med något sådant om jag får säga det själv, att ranka de från 1-10 eller hur man nu känner tycker jag allt är en bra fin relevant början som man kan utveckla med tiden började inte använda mig av riktiga bet reads föränn NL100 och det funkade bra upp till då med bara siffror och veta vilka spelare som är dumma i huvet så man kan syna ner med mer. Citera
Recommended Posts