Gå till innehåll

Ogredani - 1st €16,790 + 1st €13,015 + 1st €1,444


ogredani

Recommended Posts

Nästa turnering:

 

NL Texas Hold'em $22 Buy-in Trny:24618146 Level:3 Blinds(50/100) - Wednesday, June 07, 18:34:20 ET 2006

Table Griffons Roost (Real Money)

Seat 10 is the button

Total number of players : 5

Seat 4: sry4urluck ( $6917 )

Seat 6: ogredani ( $2678 )

Seat 9: googlibear01 ( $671 )

Seat 7: mavstring ( $5690 )

Seat 10: Cina6 ( $4044 )

 

Trny:24618146 Level:3

Blinds(50/100)

 

** Dealing down cards **

Dealt to ogredani [ Ad Ah ]

 

mavstring folds.

googlibear01 folds.

Cina6 folds.

sry4urluck calls [50].

ogredani raises [200].

sry4urluck calls [200].

 

** Dealing Flop ** [ 6d, 9c, 7h ]

 

sry4urluck checks.

ogredani bets [500].

sry4urluck raises [4477].

ogredani is all-In [1878]

 

** Dealing Turn ** [ Js ]

** Dealing River ** [ 7d ]

 

sry4urluck shows [ Kc, 7c ] three of a kind, sevens.

ogredani shows [ Ad, Ah ] two pairs, aces and sevens.

sry4urluck wins 2099 chips from side pot #1 with three of a kind, sevens.

sry4urluck wins 5356 chips from the main pot with three of a kind, sevens.

ogredani finished in fifth place.

 

 

KUUUUUUUUUUUUUUUL!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 124
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

NL Texas Hold'em $22 Buy-in Trny:24671568 Level:2 Blinds(30/60) - Friday, June 09, 17:16:43 ET 2006

Table Table 95347 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 9

 

Seat 9: LeeVT79 ( $1990 )

Seat 6: ogredani ( $1940 )

Seat 10: paysa ( $2805 )

Seat 4: cowboyaz ( $3815 )

Seat 2: redrobincl ( $2230 )

Seat 1: oaky118 ( $1510 )

Seat 8: Be_very_afraid ( $1100 )

Seat 3: sevenstitch7 ( $1710 )

Seat 5: smoelleren ( $2900 )

 

Trny:24671568 Level:2

Blinds(30/60)

 

** Dealing down cards **

Dealt to ogredani [ Kd Qd ]

 

Be_very_afraid folds.

LeeVT79 folds.

paysa calls [60].

oaky118 folds.

redrobincl folds.

sevenstitch7 folds.

cowboyaz calls [60].

smoelleren calls [30].

ogredani checks.

 

** Dealing Flop ** [ 5s, 7d, 9c ]

 

smoelleren checks.

ogredani checks.

paysa bets [60].

cowboyaz calls [60].

smoelleren folds.

ogredani calls [60].

 

** Dealing Turn ** [ Kh ]

 

ogredani checks.

paysa checks.

cowboyaz checks.

 

** Dealing River ** [ 3h ]

 

ogredani bets [300].

paysa raises [1000].

cowboyaz folds.

ogredani folds.

paysa does not show cards.

paysa wins 1720 chips

 

 

Den här handen förbryllade mig lite. Borde kanske bettat på turn direkt, men då hade jag ju lika gärna kunnat visa upp mina kort. men jag måste väl nästan vara slagen här med tanke på att fi ser 50% flop. Skulle inte förvåna mig om han sitter nöjt med stege sedan floppen redan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
NL Texas Hold'em $22 Buy-in Trny:24671568 Level:2 Blinds(30/60) - Friday, June 09, 17:16:43 ET 2006

Table Table 95347 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 9

 

Seat 9: LeeVT79 ( $1990 )

Seat 6: ogredani ( $1940 )

Seat 10: paysa ( $2805 )

Seat 4: cowboyaz ( $3815 )

Seat 2: redrobincl ( $2230 )

Seat 1: oaky118 ( $1510 )

Seat 8: Be_very_afraid ( $1100 )

Seat 3: sevenstitch7 ( $1710 )

Seat 5: smoelleren ( $2900 )

 

Trny:24671568 Level:2

Blinds(30/60)

 

** Dealing down cards **

Dealt to ogredani [ Kd Qd ]

 

Be_very_afraid folds.

LeeVT79 folds.

paysa calls [60].

oaky118 folds.

redrobincl folds.

sevenstitch7 folds.

cowboyaz calls [60].

smoelleren calls [30].

ogredani checks.

 

** Dealing Flop ** [ 5s, 7d, 9c ]

 

smoelleren checks.

ogredani checks.

paysa bets [60].

cowboyaz calls [60].

smoelleren folds.

ogredani calls [60].

 

** Dealing Turn ** [ Kh ]

 

ogredani checks.

paysa checks.

cowboyaz checks.

 

** Dealing River ** [ 3h ]

 

ogredani bets [300].

paysa raises [1000].

cowboyaz folds.

ogredani folds.

paysa does not show cards.

paysa wins 1720 chips

 

 

Den här handen förbryllade mig lite. Borde kanske bettat på turn direkt, men då hade jag ju lika gärna kunnat visa upp mina kort. men jag måste väl nästan vara slagen här med tanke på att fi ser 50% flop. Skulle inte förvåna mig om han sitter nöjt med stege sedan floppen redan.

 

Han tror han har dig slagen men jag tror att det är tvärtom i det här fallet!

Skulle tycka att det ser ut som att du försöker köpa potten med den överbeten. Tycker du ska höja pre om jag ska vara helt ärlig!

Visserligen har du lite taskig position.

Som handen utspelar sig är nog fold rätt iaf!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Jahopp, då cashar man in förstaplatsen på B2B:s $100k-garanti. :D (även om sugar daddy Mats tar största kakandelen)

 

Turneringens höjdpunkt:

När det återstår tre spelare och det är paus så har vi

* jag 1600k marker

* VenoTox hade 430k

* RiverRunar 330k marker nånting

Blinds 25k/50k

 

Då föreslås det en deal och jag säger att jag vill ha €17,5k (strax under hälften av prispotten) och så får de dela på resten hur de vill. Venotox var inte omöjlig och var trevlig, men RiverRunar gapar stort om hutlöst förslag hit och dit, även om de hade tjänat "bra" gentemot ordinarie tredjeplats. Skit samma angående mitt förslag. Han säger då att han gamblar hellre enligt sina "kalkyler". Hans gamblande visade sig inte vara vattentätt efter att jag ökade tempot rätt fett. RiverRunar slutade 3:a efter att jag kört ut honom och skadeglädjen var total. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sammanfattning dag #1 av Austrian Classics:

 

Pot limit Hold'em, €200 buy-in

 

Kritiska händer:

#1

Jag har AJs. Jeans-snubben (totaltomte) innan mig raisar till 3BB. Han höjer med ganska många händer så AJs är klart värt att syna med.

Flop: A8J regnbåge

Han betar 2/3 pott. Jag steker och nöjer mig med att syna.

Turn: T

Han skottar nu med 1/2 pott. Jag pottar tillbaka och så gör även han och vi hamnar all in. Han visar AT och AJ klarar rivern. Jag dubblar upp och har nu 1,5*average ungefär.

 

#2

Jag har AA och sitter UTG+1. UTG foldar och jag höjer upp till 3BB. Knappen synar. SB ställer nu all in med c:a 9BB. Jag kallsynar för att få med knappen och få action mot honom på flop. Han synar mycket riktigt och han har väl ungefär en tredjedels pott kvar i sin stack.

Flop: 862

Jag ställer knappen all in och efter mycket om och men synar han.

SB visar 44 och knappen 77

Turn: 4

River: 8

Den var inte kul nånstans. Eftersom jag tog knappens all in som täckte SB fick jag tillbaka en hel del marker, men jag hade nästan blivit turneringens chipleader om AA även stod mot 44.

 

CRW_3991_medium.jpg

Bad beat nummer 1. AA vs 44 & 77.

 

#3

Dagens maximala otur. Jag har nu jobbat upp mig till en bit över average igen. Jag hittar KK på SB. En i mittenposition höjer upp till 3BB. Jag pottar. BB steker och pottar även han, vilket kräver en all in syn från mig. Mittenspelaren foldar och jag synar såklart. Blir överlycklig när jag ser hans QQ. Mindre glad blev jag här

Flop: TJQ

Nu har jag tusen outs ju!!! Måste dra ut honom tillbaka! Men både turn och river är blanka och jag går därifrån som i ett töcken och undrar varför pokergudarna inte lät mig vinna mot superfiskarna. :roll:

 

CRW_4082_medium.jpg

Bad beat nummer 2. KK vs QQ. Ute!

 

Placeringskvot: ~50% (alltså att c:a 50% av de startande var kvar i turneringen när jag åkte ur)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sammanfattning dag #2 av Austrian Classics:

 

No limit Hold'em, €100 buy-in, unlimited rebuys to lvl 3

 

Intressant att nämna är att jag och Mats hamnar på samma bord igen! Detta är tredje gången i rad på liveturneringar det händer. Totalt riggat! :roll: Men det blev action mellan oss!

 

Kritiska händer:

#1

Tidigt i turneringen. Jag sitter i tidig position och höjer preflop med AQo. Jag får syn av två syntomtar. Mats sitter på SB och tittar på sina kort. Man ser i ögonen på honom att han har nöten (vilket i våra andras ögon inte är samma händer som hans). Han ställer all in. Jag ställer också all in för att isolera mot syntomtarna som mycket riktigt foldar. Mats visar 65s. Jag förstår redan där att det är kört. Fattar inte att jag synade klonk-Mats liksom. Jag har redan börjat skaka på huvudet innan floppen kommer.

Flop: xx6

Jahopp :P Turn och river är blanka och jag är lite smått sur. Jag mordhotar Mats lite lätt och fortsätter skaka på huvudet. Han ska få så mycket stryk den grabben en dag!

 

#2

Åter igen med Mats. Jag på BB. Några limpar preflop och Mats höjer från sen position. Jag tittar ner på AKo och ställer. Limparna foldar. Mats synar. Jag tänkte att jag skulle försöka sätta dit hans AQ nu, men han visar också AKo (klöver K)! Mot klonk-Mats är jag medveten om att jag är i underläge. Jag säger i det läget till kortleken att undvika fyrfärgen! Vad händer?

Flop: xxx (två klöver!)

Turn: blank

Mats ställer sig upp och skriker "BAD BEAT!" hahahaha

Vi vid bordet som känner till Mats pålitliga tur vet att han inte är långt från sanningen! :lol:

 

IMG_4539_medium.jpg

Jag, Pontus (pikabo) och även Mats med hörlurarna.

 

#3

En riktigt ljuspunkt! Jag hade förvisso redan vunnit en coinflip innan då jag hade AK mot 99 all in preflop. A floppar och ytterligare ett A kommer på turn. River hjälper inte honom. Då täckte jag honom iofs, så jag var inte illa ute. Men den här var intressantare. Jag hade nu QQ och synade mig själv all in på UTGs all in preflop (han täcker mig marginellt). Jag har haft alltför många otrevliga erfarenheter av dess två damer, så jag reser på mig och är beredd på att ryka. Men jag säger till kortleken att ge mig en Q på floppen så jag känner mig trygg! När en Q floppar så fattade lokalen att jag var vid liv. Där kom hon på beställning och jag var inte ledsen direkt! :D

 

#4

Det är nu c:a 50 pers kvar av de c:a 145 startande. Detta är egentligen ingen hand. En ny spelare kommer till bordet och korten delas ut, men den nya spelaren tilldelas knappen. Men det gillar inte Mr cut off ("ryssen" som jag kallar honom) som istället vill ha knappen enligt reglerna. Jag sitter UTG+2 och tittar ner i AA. NEJ!!! Snälla, låt knappdiskussionen vara nu och låt mig behålla de första AA jag sett under dagen! Floor manager kommer dit och ger cut off rätt, vilket resulterar i en omgiv. Jag slänger upp mina AA och det är inte ofta folk tycker synd om nån annan vid pokerbordet, men då fick jag förstående blickar. Fy faaaan! Första gången jag är med om en omgiv, och nog fan måste jag hitta AA i ett läge där en ökning av markerstapeln var kritisk. Så typiskt. Är jag killen med otur? I rest my case...

 

#5

Blinds: 400/800+100

Jag har c:a 13000 i stack.

UTG limpar, vilket inte jag ser. Han blockerar nämligen både kort och marker med sin ena arm. Jag sitter på knappen och hittar KJo. Jag höjer till 2100. SB foldar och så gör även BB. Jag kastar då in mina kort men möts av förvånade blickar. De säger då att UTG är kvar. Floor manager kommer ocj jag påtalar att UTG blockerade synfältet med sin arm, vilket man inte får, så jag får behålla min hand. Nu är det dock ganska uppenbart att jag försökte mig på en blindstöld eftersom de fattar att jag agerade som om UTG foldat. Så UTG kan sätta mig på vad som helst. Flop kommer då.

Flop: T86

UTG checkar. Jag skulle checkat i vanliga fall bakom, men jag kan ju i hans ögon mycket väl ha träffat nåt eftersom jag skulle höjt med vad som helst på knappen för att stjäla. Jag bettar 3000. Han synar ganska snart. Jag sätter honom nu på AA eller KK. Limp UTG på ett bord där det höjs ganska ofta plus hans kallsyn tyckte jag antydde det.

Turn: *blank*

UTG bettar nu ut ganska kraftigt och ställer mig i princip all in. Ganska lätt fold väl där, men jag är så störd på att jag missade UTG-synen preflop.

 

#6

Nu är läget kritiskt. 43 spelare är kvar i turneringen. Jag har 7000 i marker vilket snabbt äts upp av 400/800+100 blindarna. Jag får verkligen urkassa kort i tidig position, annars hade jag ställt innan stora blinden hade hunnit till mig. Iaf så kommer big blind till mig och jag hittar J8o. Sexigare kort har man ju tittat ner på.

Ryssen i MP höjer till 3000.

Knappen synar.

SB synar.

Vafaan ska jag göra nu? Jag blindas ju ner brutalt och det är ständigt action vid bordet så jag kommer förmodligen inte kunna bli först att tala nån gång under nästa runda för att kunna ställa all in först innan jag hunnit blindas ner helt. Jag har alltså 3 fi och det ligger c:a 10 700 i potten och jag har lagt in 800 i blind. Jag tror att ryssen sitter på överkort, knappen ett par lägre än tio, och SB har eventuellt suited connectors eller andra höga överkort. Jag väljer iaf att ta min chansning här och nu och ställer all in. Ska jag ha en chans att vinna det här måste jag ha en markerstapel som pallar blindarna. Samtliga fi synar iaf. Det ligger nu c:a 25000 i potten och om jag vinner så drygt fyrdubblar jag.

Flop: KT8

SB ställer iaf all in och jag hoppas verkligen att han inte träffat set. Ryssen synar och knappen foldar. Ryssen visar QJ och har öppet stegdrag. SB visar AK som då ger topp-paret. Nu har jag ändå några outs. Jag vinner c:a 14% av gångerna. Turn och river blanka dock och jag ryker.

 

D'oh! Dagens spel kändes sådär. Det var bara löjliga icke-kort-tillfälligheter som avgjorde liksom. Först att AA kasseras pga omgiv samt att snubben blockerar marker+kort. Det senare var ju en newbie-miss från min sida kan man ju tycka, men ändå.

 

Bättre lycka imorrn? :P

 

Placeringskvot: ~25%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sammanfattning dag #3 av Austrian Classics:

 

No limit Hold'em, €500 buy-in

 

Kritiska händer:

#1

Väldigt tidigt i turneringen. Samma snubbe som jag dränerade stacken för igår med QQ vs. AK ställer nu all in UTG+2. Vettefan vad han håller på med som ställer med så mycket som 2000 (startstack 4000). Jag har redan tjuvtittat på mina QQ (igen!) på knappen och säger "It's you and me again, huh? You know what...call!" (jag hade 4100 i marker). Fast den här gången blev han mycket gladare att få möta mina QQ, för nu vände han upp AA. Jag säger till kortleken att ge mig en Q för allt i världen!

Flop: *ospännande*

Turn: Q

KLONK!!! :D Fasen, första gången jag drar ut på länge! Han var lagom glad att det var jag igen som sänkte honom. Vad gör man inte för att få nya kompisar? :P

 

Sen får jag redigt kalla händer resten av turneringen och överlever på att köpa potter i o m min tajta image samt omslag all in preflop för att stjäla. Spelade ofta väldigt marginella händer. Fick syn en gång då jag faktiskt hade AQs, men fick syn av AQo och splitten var ju klar.

 

Jag låg sedan på halva average med 40 spelare kvar av 129 startande. Jag hade ingen chans längre att göra mina moves eftersom Pontus (pikabo här på pf) som massiv CL höjde var tredje pott (som satt strax innan mig) och andra helt plötsligt kände sig manade att börja röra på sig. Nu ville jag ställa med nästan vilken hand som helst bara för att dubbla upp med tanke på att blindsen var brutala.

 

#2

Blinds: 300/600+75(?)

Stack: 6500

Detta är sista handen innan blindarna går upp till 400/800+100. Hittar ATs i mittenposition och höjer upp till 1800. Tjejen precis bakom mig synar. En tjej som för övrigt har sin pojkvän med sig som viskar i hennes öra hela tiden. Heter det inte "kvinnor kan"? :roll: Iaf, blindarna foldar. Nu kommer jag göra ett move om jag träffar nåt. Jag måste dubbla för att ha en chans för vinst i turneringen!

Flop: JT8

Jag vill få in alla marker nu. Har hon en J så får hon väl ha det. Jag checkar och hon bettar halvpott som väntat. Jag insta-ställer all in. Jag vet att hon nu har väldigt bra pottodds att syna med väldigt många händer, men jag vill ta den chansen. Hon visar KQ. Ok, nu har hon tusen outs! Men jag är ändå 53% favorit.

Turn: A

FFS! Hon bildar stege. Nu måste jag ha A eller T men

River: *blank*

D'OH!

 

Placeringskvot: ~25% (32 av 129)

 

Edit: Dagens bad beat: MP3-spelaren jag lånat av Mats flippade ur totalt och jag lirade utan musik. Ångest! :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jahopp, då har Mats guldvärpande höna klonkat till igen! :D

 

Seger i €1k Pot limit Hold'em i Austrian Classics

Skriver mer imorrn. Är för trött nu. Sammanfattning dock:

Kommer till finalbordet som chip leader, med Mats hyfsat tätt efter som chiptvåa. Jag kör väldigt väldigt aggressivt och sätter press på småstackarna med pott-omslag. Det går vägen och min stack växer sjukt. Btw, självklart förlorar man två all in preflop mot Mats på finalbordet. Visserligen ledde han den ena handen med A8 mot mina 85, men han överlevde mina 77 genom att sätta ett A med sina A5.

 

Kul hand dock:

Jag har AQs och höjer i mittenposition. Killen efter mig synar. Resten foldar.

Flop: 888

Jag checkar. Han checkar! Wtf? Han lär ju sitta på kåken där.

Turn: 8

Hahaha! Jag insta-pottar honom all in och säger "Your pocket pair is no good anymore?". Han visar väldigt motvilligt upp sina 99 haha. Att han ens lät mig se turn gratis då jag hade A och Q som outs. :P

 

Room service nu...sen Zzzz...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sammanfattning dag #4 av Austrian Classics:

 

Pot limit Hold'em, €500+500 buy-in

 

Kritiska händer:

#1 (om jag minns den rätt nu)

Jag har A:heart: J:heart: på knappen. MP höjer. Jag synar. BB synar.

 

Flop: T:heart: 8:club: 4:heart:

 

MP checkar. Jag bettar halvpott. BB pottar. MP foldar. Jag pottar upp igen och han hamnar all in. (han har 2000 i stacken och jag har 5000).

Han visar 8:heart: 5:heart:

Här blir det en coinflip.

 

Turn: Q:heart:

River: K:heart:

 

Lite overkill med Royal Flush, men vad ska han ha liksom? :lol:

 

Träffar sen ganska hårt med två kåkar, men får väldigt lite betalt. Sen är det korttorka som tusan. Och pikabo är på mitt bord igen så klart och sitter innan mig så mycket chans till att ta initiativet finns inte. Är lite frustrerad faktiskt att han spelar så aggressivt och bra för det är knappt inget jag kan göra när jag kollar ner på kalla kort hela tiden. Till slut ligger jag på drygt 3000 i marker och average är typ 12000.

 

#2

Nu när jag har 3000 i marker så måste jag ta en chansning som den i turneringen innan med J8o. Men nu hade jag A6o på SB.

MP (pikabo) höjer som vanligt. Jag pottar, BB synar sig all in. Pikabo höjer igen och ställer mig all in med min syn.

De visar: KJ och K8. Bra! Kungarna är counterfeits iaf, men jag lär ju inte överleva.

Flop: blank blank blank

Turn: blank

River: blank

Haha jag vinner med A hög och tripplar!

 

#3

Är fortfarande hyfsat shortstack. Nytt bord och två bord kvar. Jag sitter på BB med J7o. MP1 höjer, MP2 synar. Jag synar.

Flop: J låg låg (färgdrag)

Jag pottar all in. MP1 synar och MP2 foldar. MP1 visar enbart färgdrag som hand. Min hand står hela vägen och jag får mer marker.

 

#4

UTG+1 höjer, jag tittar ner i 33 och pottar honom all in om han synar. (jag täcker honom förhoppningsvis avskräckande mycket) Jag har fått sjukt kalla kort så jag måste chansa lite nu in mot bubblan. Han kan folda eftersom han vet att jag är tight. Men han synar efter långt stekande. Han visar JJ. Jag säger till kortleken att ge mig en 3:a!

Flop: xx3

KLONK!!! Haha vad händer? Min andra utdragning på två dagar. Helt sjukt.

Turn och river blanka även om han hade färgdrag vid turn. Nu har jag helt plötsligt en stack att spela med. Är nu chip-etta vid bordet och pikabo strax efter.

 

#5

Den här handen avgjorde turneringen i min mening. Jag hittar KQs på SB och höjer upp pikabos BB. Han synar som vanligt på BB.

Flop: K låg låg

Jag bettar 1/3 pott ungefär, vilket pikabo vet att jag brukar göra när jag är tom på flop. Han slår om med 3ggr mitt bet. Jag instapottar honom all in och vi har showdown. Han visar KJ. YES! Handen står och nu är jag massiv chipleader vid bordet. Nu är det dessutom bara 11 pers kvar så jag kan köra över bordet totalt eftersom ingen vill bubbla finalbordet.

 

Sen på finalbordet är det rätt lugnt faktiskt. Inget konstigt att nämna förutom 8888-handen som jag nämnde tidigare.

 

IMG_5042_medium.jpgIMG_5133_medium.jpgIMG_5142_medium.jpgIMG_5158_medium.jpgDSC00537_medium.JPG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sammanfattning dag #5 av Austrian Classics:

 

Satellit till Main event, No limit Hold'em, €100 rebuy

 

Kritiska händer:

Förlorade tidigt 3 raka coinflips (varav en jag kunde trippla på) och fick aldrig dubbla upp till storstack. Jag kunde bara skratta åt det och fick skyffla upp nya €100-sedlar hela tiden. När rebuy-perioden var slut hade jag använt €700 i rebuys och add-on.

 

Jag håller min stack uppe på 6000 (average ~4500) genom att spela ut motspelare på brädan. De är riktigt fiskiga vid bordet, men jag gamblar varje gång eftersom de kan ha vad som helst.

 

#1

Det här är det svåraste beslutet jag ställts inför på riktigt länge.

Stack: 5200

Average: c:a 5000 uppskattningsvis

Blinds: 150/300+50

Jag har AJ i mittenposition och höjer upp till 1200. En kille synar bakom mig. Jag spelade mot honom igår och han synar inte så ofta, så nån ok hand lär han ha.

Flop: AQT (två ruter)

Jag vill se hur mitt A står och betar 1300. Det dröjer inte länge förrän han slår om och jag placeras all in om jag synar. Vad fan slår jag här? Han måste ju veta att jag har ett pocketpar eller ett A. Hur vågar han re-raisa mig all in? Jag har 2700 kvar i min stack ungefär.

Har han AK, AQ, AT, triss eller färdig stege så är jag i princip körd och borde spara mina marker. Med AK hade han eventuellt slått om preflop, men vad kan han ha som jag slår då? Efter att han svarade ja på frågan om han visar om jag foldar så viker jag efter myyyycket om och men. Jag visar mina AJ. Han visar KQ!!! WTF?! Hur fasen vågade han göra det movet? Han är ju inte totalfisk heller så jag fattar inte hur han vågade gambla så. Jag hade ju insta-synat med AK, AQ, AT eller triss. Hade jag haft JJ, 99- hade jag ju checkfoldat den brädan. AJ är den enda hand egentligen av alla händer AT+ och pocketpar (som jag normalt höjer med) som jag viker... :roll:

 

#2

Blinds: 150/300 eller 200/400

Nu har jag c:a 2200 i marker. Jag får JTs (spader) UTG. Jag ställer all in för att få blindsen och antes men har ju även en hyfsad hand att dubbla med vid syn. Superfisken bakom mig synar, och det gör även SB.

Flop: 7:heart: 5:spade: 5:heart:

Superfisken bettar bort SB som är shortstack. Jag gillar ändå läget hyfsat och hoppas att kunna trippla. Superfisken visar upp 88. Då har jag ändå två levande överkort!

Turn: 6:spade:

Nu har jag även färgdrag! Spader! Spader!

River: 8:spade:

JAa...nääääääe! Han sätter kåken. :roll:

 

Inte mycket att göra, men så mycket champion var man ju inte idag. Även om jag blev bortbluffad av fransosens helt sjuka move med KQ, så känns det ändå som att jag tog rätt beslut med tanke på vad han kunde ha haft.

 

Btw, en spelare var riktigt rolig. Han synar in sig i en fyrvägs-all-in med J4o hahahaha och han hade ändå drygt halv startstack. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sammanfattning dag #6 av Austrian Classics:

 

Main event, No limit Hold'em, €3000

(deltar inte)

 

Idag spenderar jag tid på hotellet och bara slappar. Dagens mest spännande händelse hittills är att jag beställer upp "fried rice" till rummet och får en fattig tallrik pommes frites ("french fries"). Borde egentligen ha behållt pommes fritesen eftersom den där risrätten smakade gam. Spännande dag va? Just det, bubblade en turnering på nätet också (plats 43 och ITM var 40). D'oh! Topp-paret höll inte mot högre pocketpar efter floppen.

 

Får hoppas att Mats klonkar in sig till finalbordet imorrn. Senaste nytt är iaf att det var 84 pers kvar av 107 startande. Mats har 23k i stack och average är 10k.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sammanfattning dag #7 av Austrian Classics:

 

No limit Hold'em, €750 freezeout

 

Kritiska händer:

Startstack är 5000 och jag spelar upp den till 6000 ungefär genom att spela några floppar. Men...

 

#1

En snubbe ställer all in rakt av med 2000, knappen synar bara. Jag re-raisar då all in med AK från SB. Knappen foldar. Fi visar A2.

Flop: xx2

Turn och river blanka.

FAAAN! Ställa med A2 där är helt sjukt för övrigt. Har iaf 4000 i marker kvar, men jag hade haft över 10k i marker om jag vunnit den handen.

 

Sen är det extreeeeeem korttorka. Hittar inte någon spelbar hand och blindas ner till 2500.

 

#2

Knappen höjer upp min BB. Jag synar med K8.

Flop: 88T

Jag har nu en pottstorlek kvar i min stack. Jag checkar. Knappen satsar 2/3 pott och jag reraisar all in. Han måste syna. Han visar AK och jag dubblar upp till 5000.

 

Nu är det extrem korttorka igen och jag kan inget göra eftersom jag har en aggressiv snubbe några stolar till höger om mig som höjer 60% av händerna.

 

#3

Nu har jag 9BB kvar i min stack och jag sitter på BB. Knappen höjer upp min BB och jag ställer tillbaka med A9. Nu har han såklart lyckats hitta KK och inget A faller på brädan. Out!

 

Så störande när korttorkan infinner sig och man har en sån slaskande spelare vid bordet. Jag hatar verkligen det.

 

Placeringskvot: 30%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när du lirade shortstack poker, hur många BB köpte du in med och när lämnade du bordet? Och har du nån länk till artikel om detta?

Jag har det materialet hemma på stationära datorn tror jag. Har några externa länkar och så filade jag på en egen "artikel" som jag inte fullbordade riktigt. Ska se om jag inte kan vaska fram det där när jag kommer hem så postar jag det här. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...