Gå till innehåll

FL - Topp-par+drag

PokerFreddie

Recommended Posts

Hej!!

Spelar en hel del Fixed limit på 2/4 3/6 på party, och det händer ju inte sällan att det är multiwaypotter med 5-6 man och när man träffar topp-par+färg- eller stegdrag, om man då sitter t.ex på bb med J9, floppen kommer JT8, regnbåge, hur resonerar ni? ska man spela handen som ett drag, få med spelare bakom som kommer betala om man träffar stegen (säg 4 pers bakom), eller raisa för att skydda handen genom att raisa för att få bort spelare??

PokerFreddie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betta för värde. En draghand ska spelas aggresivt ur pos mot många spelare. Får du 2-3 syn är det bra EV. Får du omslag och kommer HU så spela lite passivare.

Hmm fick mitt inlägg att låta som att du MÅSTE spela såhär självklart inte det jag menar, men det sättet jag föredrar.

Länk till kommentar

Betta för värde. En draghand ska spelas aggresivt ur pos mot många spelare. Får du 2-3 syn är det bra EV. Får du omslag och kommer HU så spela lite passivare.

Hmm fick mitt inlägg att låta som att du MÅSTE spela såhär självklart inte det jag menar, men det sättet jag föredrar.

Draghänder ska spelas passivt i tidig poss med många spelare så man inte skrämmer ut folk. Betta inte för sitter nån med 2-paret bakom dig så raisar han o då blir det troligtvis bara du o han som ser turnen vilket kanske inte ens ger dig odds o syna turnen.

Om du däremot ska skydda ditt Tp vet jag inte. Du borde va slagen i detta läget dock. Check/syn tom rivern om du ej träffar stegen. Utan stege så får du ju avgöra om du ä slagen lr inte på rivern.

Länk till kommentar