Gå till innehåll

All in, flytets betydelse för framgång


MarcusK

Recommended Posts

Jag säger igen som jag sa tidigare att köp Harrington böckerna!

Jag lärde mig Massor(!) när jag läste dom. Jag anser fortfarande att jag är väldigt grön men ändå. Köp dom och se. Du förlorar inte dine 300 eller vad dom kostar iallafall. det kan jag lova dig.

Eller så fortsätter du förlora. det är helt frivilligt.

 

/A

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar vara skeptisk till påstådd kunskap där innehavaren inte kan beskriva eller exemplifiera hur den används eller tillämpas utan bara tala om den i allmänna ordalag. Vad gäller reads så tycker jag då att någon, som påstår sig snabbt erhålla den, borde kunna ge något vettigt svar om den. Och om inte så borde man då kunna säga att man har fått kunskapen genom erfarenhet och att sitter i ryggen eller maggropen eller nånstans men att man har svårt eller inte ork att börja analysera den för sig själv och andra, och beskriva den i ord. Det kunde man förvänta sig. Man kan givetvis också bara bajsa på sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag säger igen som jag sa tidigare att köp Harrington böckerna!

Jag lärde mig Massor(!) när jag läste dom. Jag anser fortfarande att jag är väldigt grön men ändå. Köp dom och se. Du förlorar inte dine 300 eller vad dom kostar iallafall. det kan jag lova dig.

Eller så fortsätter du förlora. det är helt frivilligt.

 

/A

ok. Jag skall i alla fall försöka låna dem i biblioteket först.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar vara skeptisk till påstådd kunskap där innehavaren inte kan beskriva eller exemplifiera hur den används eller tillämpas utan bara tala om den i allmänna ordalag. Vad gäller reads så tycker jag då att någon, som påstår sig snabbt erhålla den, borde kunna ge något vettigt svar om den. Och om inte så borde man då kunna säga att man har fått kunskapen genom erfarenhet och att sitter i ryggen eller maggropen eller nånstans men att man har svårt eller inte ork att börja analysera den för sig själv och andra, och beskriva den i ord. Det kunde man förvänta sig. Man kan givetvis också bara bajsa på sig.

Där har du nåt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har folk inte tappat tråden lite? Han frågade om all-in situationer och OP bokförde väl bara preflop all-ins? Om så var fallet så är svaret, som säkerligen redan sagts, varians. För skojs skull kan du ju köra lägsta nivån ( cash game ) och prova att bokföra 120 all-ins (Där du trycker och blir synad) med vilket pocketpar som helst då du har över 50% chans att vinna. Och skulle du förlora samtliga, viklet jag betvivlar, kostar det dig c:a 1000 kr. 120 buyins på 10NL = 120$ för dina studier.

 

Förresten tycker jag inte du behöver köpa dig en bok för att lära dig om preflop all-ins. Bara att dra statusbaren så långt till höger som möjligt och trycka bet... Sen är det bara att luta sig tillbaka och njuta av att slippa tänka :)

 

Btw kan du göra som ett maniac gjorde på ett bord jag körde igår. Han körde säkerligen 15 all-ins på rad och varje gång någon synade vann han, sjukt pro ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...