Incognito Postad 20 November , 2004 Rapport Postad 20 November , 2004 Stackar ca $200 var. > Vassell posted small blind ($1) > Zei posted big blind ($2) > Game # 158,043,313 starting. > Dealing Hole Cards > daimx called for $2 > jdbailey called for $2 > NukeKevin called for $2 > Legend_ folded > SirEklund folded > sozekayser called for $2 > NHB called for $2 (55) > noten called for $2 > Vassell folded > Zei checked > Dealing the Flop(5•9•6H) > Zei checked > daimx checked > jdbailey bet for $2 > NukeKevin called for $2 > sozekayser called for $2 > NHB raised for $10 > noten folded > Zei folded > daimx folded > jdbailey folded > NukeKevin raised for $16 > sozekayser folded > NHB, you have 10 seconds to respond > NHB raised for $32 > NukeKevin called for $24 > Dealing the turn(7•) > NukeKevin checked > NHB, you have 10 seconds to respond > NHB checked > Dealing the river(8K) > NukeKevin bet for $50 > NHB, you have 10 seconds to respond > NHB called for $50 > NukeKevin shows a Flush, Diamonds (A•9•7•5•3•) > NukeKevin wins $200 with a Flush, Diamonds Vad gjorde jag för fel (förutom att syna på rivern, det låg iofs en stege på bordet och jag tänkte att han kanske bara försökte stjäla potten)? Skulle jag varit aggresivare efter floppen? * RP - QoS * Citera
Papa Kubo Postad 20 November , 2004 Rapport Postad 20 November , 2004 Jag tycker du spelar alldeles förträffligt på floppen. Om fi sitter på ett färgdrag ska han inte få dra billigt. Tyvärr måste man dock ibland bita i det sura äpplet och erkänna att man är besegrad. Din syn på rivern är fullständigt ofattbar. Du är alltså beredd att lägga upp 50 dollar för att i allra bästa fall få splitta potten. På med tomteluvan för fan! Citera
Incognito Postad 20 November , 2004 Författare Rapport Postad 20 November , 2004 Jo men vad skulle han ha som skulle kunnat slå mig? Färg är ju inte så troligt, han spelar sitt färgdrag jävligt underligt. Det är ingen hand man reraisar med direkt , särskilt inte med ett sådant litet bet som absolut inte kan få mig att folda. En högre stege är inte heller så troligt. Jag säger inte att jag gjorde rätt men ngn tomteluva tar jag inte på mig Citera
Papa Kubo Postad 20 November , 2004 Rapport Postad 20 November , 2004 Hur kan färg vara så otroligt? På floppen spelar han färgdraget väldigt aggressivt, på turn får han in det och vill checkhöja dig. Att han kan ha en hand som typ AT, KT eller TT är också fullt möjligt. Om du inte har en jäkligt bra read på spelaren (vilket du uppenbart inte har) står jag fast vid att det är en helt bedrövlig syn, i alla fall tills någon kan bevisa motsatsen. Citera
Incognito Postad 20 November , 2004 Författare Rapport Postad 20 November , 2004 Man reraiser fan mig inte ett färgdrag med ett så mesigt bett som med ytterst liten sannolikhet får den enda motståndaren att folda. Det ger mig också en chans att höja igen , vilket jag gjorde dvs ännu sämre pottodds för honom. Citera
Incognito Postad 20 November , 2004 Författare Rapport Postad 20 November , 2004 Sen går det ju aldrig att bevisa att en förlorande syn är bra (vilket jag aldrig hävdat, bara att den inte är så dålig som du hävdar). AT ,TT, KT hade han med största sannolikhet lagt ner om de inte var i ruter. Citera
Papa Kubo Postad 20 November , 2004 Rapport Postad 20 November , 2004 Det intressanta är om du skulle göra den där synen 1000 gånger. Tror du att du skulle tjäna på den i längden då? Och vem tusan foldar TT på en 569-flop? Citera
mended Postad 20 November , 2004 Rapport Postad 20 November , 2004 Är det bara jag som tycker halvpotts-raise på floppen är dåligt spelat med set här? Vidare gillar jag inte alla miniraisar som följer. Betta ut hårdare och ge ett större omslag om du ändå skall reraisa honom. Mended Citera
parre Postad 20 November , 2004 Rapport Postad 20 November , 2004 Tryck på rejält när han min-reraisar dig. Ligger väl runt 60 i potten, typ 70 efter din syn, så raisa till 100 totalt. Betalar han så dyrt för att dra till en färg så får du hoppas på att köpa ut när tredje rutern kommer på turn. Citera
ElNeko Postad 20 November , 2004 Rapport Postad 20 November , 2004 Det intressanta är om du skulle göra den där synen 1000 gånger. Tror du att du skulle tjäna på den i längden då? Och vem tusan foldar TT på en 569-flop? Motfråga, vem synar bara med TT mot 6 spelare på den floppen??? Finns ju hur många kort i leken som helst som kan förstöra hans hand. Nä den enda tian jag kan sätta honom på är i så fall ruter tio med ytterliggare en ruter på hand. Citera
Papa Kubo Postad 20 November , 2004 Rapport Postad 20 November , 2004 En som har dålig koll? Ingen aning - jag menar bara att det är fullt möjligt. Citera
Incognito Postad 20 November , 2004 Författare Rapport Postad 20 November , 2004 Det intressanta är om du skulle göra den där synen 1000 gånger. Tror du att du skulle tjäna på den i längden då? Och vem tusan foldar TT på en 569-flop? Att köpa potten när det ligger en stege på bordet är rätt vanligt, värt ett försök om man är rätt säker på att motståndaren inte kan slå stegen på bordet. Så som jag spelat tidigare i handen ger jag inte intrycket av att kunna slå den befintliga stegen och ger honom därför bluffläge. Jag får 1:1 för mina pengar dvs tror jag att han bluffar med mer än 50% sannolikhet så ska jag syna. Han gav inte ngt intryck av att ha ett drag, snarare en färdig hand men osäker på dess värde då han call-reraise-callar på floppen (hade han bara callat min raise så hade jag kunnat sätta honom på ett drag). Då jag checkar på turnen så signalerar jag också svaghet som om jag är osäker på min hand, ännu ett anledning för honom att försöka köpa potten. Citera
Papa Kubo Postad 20 November , 2004 Rapport Postad 20 November , 2004 Alltså bör du bara syna i det där läget om du är hyfsat säker på att du kan läsa motståndaren rätt. Citera
Gunman Postad 21 November , 2004 Rapport Postad 21 November , 2004 Incognito, Tycker också det är lite väl häftigt att syna i ditt läge, men men... Man kan också se det så att din motståndare uppenbarligen messat upp dig genom sina call och småraisar, och att du gick rakt i fällan... Too bad! Citera
Recommended Posts