Gå till innehåll

Party Poker tar screenshots från din dator!


SeEmSi

Recommended Posts

Okej, det är bra att de försöker sätta dit folk som fuskar. Men är det verkligen befogat att inkräkta såpass mycket på privatlivet? Det är som med kameror på offentliga platser, tanken är säkert god men det kan lätt gå överstyr tror jag. :?

 

Aja, svårt kanske att hindra problemen på annat sätt i de här fallen.

 

Visste faktiskt inte om WinHoldems existens ens, verkar ju inte vara särskilt effektivt eller bra men ändå början på något. Spec. störande låter det där om att om två+ pers använder WinHoldem och sitter vid samma bord så delar programmet med sig av sin handinfo och spelar därefter. Usch.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är lite obehagligt på sätt och vis, framförallt med tanke på att man inte får info om att de tar screenshots. (Eller har jag missat det?) I övrigt är det väl bra att de jagar folk som spelar med botar. Jag skulle bli minst sagt förbannad ifall jag fick reda på/upptäckte att någon vid ett bord jag spelar på egentligen är en bot.

 

Står det i användaravtalet att det kan komma tas screenshots på din skärm?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jättebra.

 

Som sagt tidigare är winholdem på egen hand inget hot, men om man råkar hamna på ett bord med 2 eller fler kommer de säkert ha övertaget ofta.

 

Sen är ju frågan hur länge Party etc kommer acceptera de här allt mer avancerade Pokertracker/pokeroffice/TexasCalculetem som säkert används i högre och högre grad. Personligen tycker jag de har gått över en gräns när de ger spelaren info i realtid. Helt ok att sitta och analysera HHs efter ett spel för att försöka lära sig för framtiden, men när man i realtid får info/tips från en mjukvara... Nja, jag är skeptisk. Men jag antar att inte Party förlorar några pengar på det, så de kommer säkert vara passiva.

 

Mångas argument är ju att det ändå är så lätt att räkna odds för texas holdem, visst, men det är mycket svårare att hålla koll på spelare.

Och vad händer när programmen klarar av att analysera Omaha och 7 card stud? För att inte tala om Hi/lo-varianterna av dess spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag minns att jag läste när jag signade upp att jag gav dem tillstånd att "lista aktiva processer" eller nåt sånt. Jag har alltid spelat poker på en i stort sett dedikerad dator, så allt de kan göra är att spionera på sina konkurrenters filer :)

 

Jag tror inte pokersajterna kan hålla fuskprogrammen borta i längden. I framtiden kommer det krävas certifierade datorer för att koppla upp sig mot pokernätverket. Inget för hemanvändaren, utan man får gå ner till internetkaféet för att spela poker. Det blir lite mer socialt på så sätt. Tänk er att spela ett bord på party, och alla motspelarna sitter i samma rum! :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ett orealistiskt scenario. Fördelen med nätpoker är just enkelheten och utbudet. Om det blir jobbigt (som att man måste ha nån speciell burk) kommer utbudet av bra spel försvinna eftersom de som vi ibland skämtsamt kallar "fisk" är de som kommer drivas bort från borden.

 

Men däremot är det mycket realistiskt att tro att det om några år krävs att man kör det där palladium som M$ väl fortfarande hotar att de ska skicka in i nästa stora windows-version.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag antar att inte Party förlorar några pengar på det, så de kommer säkert vara passiva.

Jag skulle tro att Poker Tracker och Poker Office ökar spelarnas vinster mer än winholdem och därmed kostar Party mera pengar.

 

Mångas argument är ju att det ändå är så lätt att räkna odds för texas holdem, visst, men det är mycket svårare att hålla koll på spelare.

Och vad händer när programmen klarar av att analysera Omaha och 7 card stud? För att inte tala om Hi/lo-varianterna av dess spel.

Jag är i stort sett ok med botspel (dels eftersom det inte går att förhindra, men mest för att jag inte tycker att det är någon skillnad gentemot att fråga en kompis eller läsa en bok), det är collusionaspekten som stör mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En intressant aspekt i detta är ju att den inte sätter fast de som använder winholdem, utan de som surfar på sidor där det står WinholdEm, då det inte står WinholdEm ngnstans i programmet, och den inte går att se på ngt annat sätt så scannar PP vad jag vet ändå efter orden Winholdem.

 

 

Jag kan ha fel, men detta är vad jag har läst iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Jag blir ordentligt sur när jag hör att Party sitter och kollar på min skärm. Va fan, liksom. Men det står faktiskt i villkoren. Som man har accepterat. Utan att läsa.

 

The company will take measures to prevent and detect the use of such programs using methods including but not limited to screen scraping

 

Tydligen kan man hitta skärmdumparna på sin egen hårddisk:

 

PartyPoker\temp

 

Nån som har blivit skrapad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte på er folk ibland, Ni vet att det finns dom som använder Winholdem och tjänar flera tusen dollar per månad på 2/4. Jag har sett folk påstå att odm dragit in runt $10 000 på en månad.

 

Jag tycker det är bra att PartyPoker åtminstånde försöker stoppa fusket.

 

Det jag tycker är lite illa har att en del av dom som fuskat faktiskt fått behålla sina pengar och bara blivit varnade...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag antar att inte Party förlorar några pengar på det, så de kommer säkert vara passiva.

Jag skulle tro att Poker Tracker och Poker Office ökar spelarnas vinster mer än winholdem och därmed kostar Party mera pengar.

 

Mångas argument är ju att det ändå är så lätt att räkna odds för texas holdem, visst, men det är mycket svårare att hålla koll på spelare.

Och vad händer när programmen klarar av att analysera Omaha och 7 card stud? För att inte tala om Hi/lo-varianterna av dess spel.

Jag är i stort sett ok med botspel (dels eftersom det inte går att förhindra, men mest för att jag inte tycker att det är någon skillnad gentemot att fråga en kompis eller läsa en bok), det är collusionaspekten som stör mig.

 

Hur kan du tycka att en robot som spelar helt och hållet åt dig är som att fråga en kompis lr läsa en bok....

 

Ha en kompis breve dig och spela 10 bord samtidigt och rådfråga honom vad du ska göra på samtliga bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte på er folk ibland, Ni vet att det finns dom som använder Winholdem och tjänar flera tusen dollar per månad på 2/4.

Nej, det vet vi inte. Vi vet att det är ett i grund och botten kasst program gjort av en dålig programmerare utan förståelse för poker och med extremt tveksam etik. Läs hans poster på rgp så blir samtliga påståenden rätt snabbt uppenbarade. Det är möjligt att programmet faktiskt kan tjäna pengar, men jag har inte sett något som indikerar det.

 

Jag har sett folk påstå att odm dragit in runt $10 000 på en månad.

Och vad skulle du göra om du försökte kränga en bot? Jag är synnerligen övertygad om att ägaren, Ray Bornert, är fullkomligt kapabel till att skapa falska identiteter och ljuga om en sån här sak. Återigen finns det prejudikat på rgp.

 

Jag tycker det är bra att PartyPoker åtminstånde försöker stoppa fusket.

Det håller jag med om.

 

Hur kan du tycka att en robot som spelar helt och hållet åt dig är som att fråga en kompis lr läsa en bok....

 

Ha en kompis breve dig och spela 10 bord samtidigt och rådfråga honom vad du ska göra på samtliga bord.

Ok, menar du att en bot är ok så länge man spelar färre eller lika många bord som man gjort utan bot?

 

Jag kan inte se någon annan skillnad än i grad angående botar, böcker och råd från kompisar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte på er folk ibland, Ni vet att det finns dom som använder Winholdem och tjänar flera tusen dollar per månad på 2/4.

Nej, det vet vi inte. Vi vet att det är ett i grund och botten kasst program gjort av en dålig programmerare utan förståelse för poker och med extremt tveksam etik. Läs hans poster på rgp så blir samtliga påståenden rätt snabbt uppenbarade. Det är möjligt att programmet faktiskt kan tjäna pengar, men jag har inte sett något som indikerar det.

 

Jag har sett folk påstå att odm dragit in runt $10 000 på en månad.

Och vad skulle du göra om du försökte kränga en bot? Jag är synnerligen övertygad om att ägaren, Ray Bornert, är fullkomligt kapabel till att skapa falska identiteter och ljuga om en sån här sak. Återigen finns det prejudikat på rgp.

 

Jag tycker det är bra att PartyPoker åtminstånde försöker stoppa fusket.

Det håller jag med om.

 

Hur kan du tycka att en robot som spelar helt och hållet åt dig är som att fråga en kompis lr läsa en bok....

 

Ha en kompis breve dig och spela 10 bord samtidigt och rådfråga honom vad du ska göra på samtliga bord.

Ok, menar du att en bot är ok så länge man spelar färre eller lika många bord som man gjort utan bot?

 

Jag kan inte se någon annan skillnad än i grad angående botar, böcker och råd från kompisar.

 

Men grejen är ju att dom går till jobbet, sover lr är ute och handlar medans en robot spelar åt dom hur kan detta vara som att rådfråga en kompis lr läsa en bok ?

 

Dom kan ju spela flera hundratusen händer om månaden....

 

Och det kan hända att programmet är kasst men det är ju fortfarande fusk vare sig man förlorar lr vinner. Därför borde man inte göra någon skillnad om det är ett vinnande porgram lr inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men grejen är ju att dom går till jobbet, sover lr är ute och handlar medans en robot spelar åt dom hur kan detta vara som att rådfråga en kompis lr läsa en bok ?

Ok, da ar ju parallellen att exempelvis stakea en kompis. Men vad jag ar ute efter ar nagot som botar gor som vore omoraliskt om nagot annat an en bot gjorde det. Ett sadant exempel ar ju samarbete, men att spela riktigt mycket faller ju inte under den kategorin. Pa samma satt kan man ju havda att en multitaskande nord utan riktigt liv far ett orattvist overtag om han kan sitta hemma och spela 8 bord 10 timmar per dygn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså vänta nu här!. Kan pokerprogram ta screenshots från ens dator?!?. Kan jag aldrig tänka mig...

 

Antag att jag sitter kvar efter jobbet och spelar poker. Då kanske jag använder den ena till att spela poker och den andra ligger rent hemlighetsstämplat material som kan klassas som insiderinfo om det kommer ut på marknaden. Skulle då Partypoker kunna ta skärmdumpar på detta? Låter ju helt horribelt

 

Kan omöjligt tänka mig att de har rättslig grund att göra något sådant. Kanske att dom har rätt att göra en userscan för att se om något program körs som associserar till pokerklienten, men att ta screenshots, vem fasen kan tro något sånt. Finns ju inte en spelare som då skulle köra Party om man inte hade en dator enbart för poker...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men grejen är ju att dom går till jobbet, sover lr är ute och handlar medans en robot spelar åt dom hur kan detta vara som att rådfråga en kompis lr läsa en bok ?

Ok, da ar ju parallellen att exempelvis stakea en kompis. Men vad jag ar ute efter ar nagot som botar gor som vore omoraliskt om nagot annat an en bot gjorde det. Ett sadant exempel ar ju samarbete, men att spela riktigt mycket faller ju inte under den kategorin. Pa samma satt kan man ju havda att en multitaskande nord utan riktigt liv far ett orattvist overtag om han kan sitta hemma och spela 8 bord 10 timmar per dygn.

 

Okej så om någon skulle bygga ett nätverk med servrar och spela 200 bord samtidigt med olika användare men inte på samma bord. Tycker du alltså att det är helt okej.... ungefär som att stakea 40 kompisar.

 

Jag menar vad spelar det för roll om det är en robot lr 50 det är fortfarande fusk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...