13_Outs Postad 16 April , 2006 Rapport Postad 16 April , 2006 En hand jag ej vet hur jag ska agera. Inga reads varken från min eller deras sida, då jag bara suttit i 5 min. Party Poker ($0.5 no limit). Hand converted by Check Raised hand converter Hero: $45 BB: $50 Preflop (6 players): Hero is SB with 1 fold. MP calls ($0.50) [2.5:1]. 1 fold. BTN calls ($0.50) [3.5:1]. HERO raises $1.75. BB calls ($1.50) [3.33:1]. MP calls ($1.50) [4.33:1]. BTN calls ($1.50) [5.33:1]. Ganska standard enligt mig raise av lämplig storlek PF. Flop (16 bets ($8) in pot, 4 players): HERO bets $6.00. BB calls ($6.00). MP folds. BTN folds. Följer upp me ett bet på 3/4 dels pott. Standard bet för mig. Blir dock lite orolig när han kall synar direkt. Turn (40 bets ($20) in pot, 2 players): HERO bets $8.00. BB raises $18.00. Här vaknar han helt plötsligt upp. Kan han ha tvåan? Jag betade, av någon underlig anledning, väldigt lite här. Antar att jag bordet betat iallafall halv pott eller gärna 3/4 dels. Nu till frågan, Läser han mitt bet som vekt och betar med ett lägre Q eller PP och försöker verka som han träffat tvåan eller är han lika stark som han verkar? Hur skulle ni gjort? Andra kommentarer mottages gärna på handen då jag är rätt grön. /A Citera
Trolldeg Postad 16 April , 2006 Rapport Postad 16 April , 2006 Stackstorlekar? Edit: Jag är blind... Nu ser jag. Som du säger skriker ditt bet svaghet och han lär slå om med en jävla massa händer. Jag synar och låter han bluffa rivern igen. Citera
brut Postad 16 April , 2006 Rapport Postad 16 April , 2006 Ja något som slår dig bör han ju ha. Fold om stackarna inte är mikro. Det är i och för sig shorthanded men han har nog inte slowspelat KQ/QJ. Brädan är steril så om han inte bluffar vilken hand spelar han såhär? Citera
bzkt Postad 16 April , 2006 Rapport Postad 16 April , 2006 Större bet preflop, AQo är inte kul att spela ur position. Jag föreslår 4xbb + 1bb för alla som limpat. I det här fallet till $3. Sen är det bara att beta pot på flop. Citera
13_Outs Postad 16 April , 2006 Författare Rapport Postad 16 April , 2006 4bb+1 per limpare alltså. Ibland kör jag det men jag tycker det har en förmåga att bygga en stor pott. Det är väl positivt när man träffar bra men missar man och köper blir det dyrt om nån slår om. Men det är standard för dig eller bara ur vissa positioner? /A Citera
jozoa Postad 16 April , 2006 Rapport Postad 16 April , 2006 Tycker att du analyserar handen själv ganska bra. Du betar alldeles för lite på turn vilket gör att du sätter dig själv i en onödigt komplicerad sits. Hade du betat 3/4 pott och han hade ställt om så hade du haft bättre koll på var du låg - troligtvis efter. Nu vet du inte om han tolkar ditt bet som svagt och därför ställer om med större handdistrubution. På flopen tycker jag, precis som föregående talare, att AQ är väldigt svårspelad ur position. Höj mer och om du får med dig spelare så försök att ta potten så tidigt som möjligt förutsatt att du inte floppar monster eller att brädan ser farlig ut. Vad fi har är rätt svårt att säga i detta läge, därav skulle jag faktiskt lägga mig. Tror att han har dig och att det är en mycket stark fold. Citera
bzkt Postad 16 April , 2006 Rapport Postad 16 April , 2006 Det är mitt standardspel ja. Förövrigt var 2:an bra för din hand, du slår nu Q8. De händer som slår dig är AA, KK, QQ, 88 och 2x. Jag hade inte vikt i det där läget utan förmodligen höjt igen. Citera
erik87 Postad 16 April , 2006 Rapport Postad 16 April , 2006 Det är mitt standardspel ja. Förövrigt var 2:an bra för din hand, du slår nu Q8. De händer som slår dig är AA, KK, QQ, 88 och 2x. Jag hade inte vikt i det där läget utan förmodligen höjt igen. Nu tänker du väl fel? AQQ22 slår väl inte QQ882? Citera
bzkt Postad 16 April , 2006 Rapport Postad 16 April , 2006 Nu tänker du väl fel?AQQ22 slår väl inte QQ882? Hjärnsläpp, ignorera kommentaren. Citera
13_Outs Postad 16 April , 2006 Författare Rapport Postad 16 April , 2006 Jag skulle syna turn-omslaget. Sedan? du får gärna utveckla lite... /A Citera
Pokershark Postad 16 April , 2006 Rapport Postad 16 April , 2006 Jag skulle syna turn-omslaget. Sedan? du får gärna utveckla lite... /A Jag kan vara snäll och utveckla det. Du inducerar en bluff på turnen vilket är helt ok. Genom den så blir du tvungen att syna och sedan checksyna rivern då många motståndare komemr skjuta in en till salva ifall de är helt tomma. Tror du att fi sitter på en sämre dam så ska du dock inte checksyna rivern utan trycka själv reraise all in på turnen. Citera
richardd Postad 16 April , 2006 Rapport Postad 16 April , 2006 På typ b2b är det ju lägg här, på party blir det nog syn, check syn för att få en bluffande fi att fortsätta bluffa. 75-100% pottbet på turnen skulle jag också köra på, inte många som bluffar då dock så synar ganska många med sämre händer typ 8:a, sämre dam osv... Citera
Recommended Posts