Bjorn_ Postad 16 April , 2006 Rapport Postad 16 April , 2006 Cryptologic Limit Holdem Ring game Limit: $1/$2 10 players Converter Preflopraiser är Vpip 27%, PFR 11%, Agg 1.8, WtSD 30% Pre-flop: (10 players) Hero is BB with 4:spade: 4:diamond: 3 folds, MP1 calls, 3 folds, Button raises, SB folds, Hero calls, MP1 calls. Givet att det lutar åt en trevägspott som ger mig 5-1 pottodds känns en syn med ett PP rätt given. Flop: A:spade: 4:club: J:spade: (6.5SB, 3 players) Hero ??? Träffar mitt set och frågan är vad som är bäst, att betta ut eller checkhöja? Känns ju som att det finns en hel del potetiella händer som vill höja om jag betar och därmed ger mig möjligheten att antingen trebetta nu eller checkhöja turn. Å andra sidan finns det ju en liten risk att jag med en bet inte får något betalt alls ifall de lägger sig, men en CR får jag nästan garanterat i alla fall en SB till. Vad är bästa sättet (no pun intended) att få in maximalt i potten här? Sedan kan det finnas balanseringsaspekter på de olika alternativen också... /Bjorn Citera
Albert Postad 16 April , 2006 Rapport Postad 16 April , 2006 Du vill att färgdarg ska betala av, du vill at Ax ska betala så jag tycker att det bara är att maxa. Om du blir re-raisad på flopp så syna och CR:a på turn. Citera
Jessica Postad 16 April , 2006 Rapport Postad 16 April , 2006 Beta ut turn då du kan få syn av MP och sen RAISE av Button och du kan därefter 3-beta för att få in mer cash. Jag tycker ej att du bör vänta till at CR turn i en sån här hand därför att du kan ibland få in 4 beta på floppen sen kanske 2 på turn. Om han har ett drag kanske han checkar efter på turn och du känner dig snopen. Citera
Hjort Postad 16 April , 2006 Rapport Postad 16 April , 2006 Spela som du skulle spelat ett starkt färgdrag på flopp och go crazy på turn. Finns det någon risk alls för rundcheck eller att båda viker så bör du beta ut. Citera
Recommended Posts