Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Cryptologic

Limit Holdem Ring game

Limit: $2/$4

9 players

Converter

Preflophöjaren är ny för mig så tyvär ingen read som kan hjälpa mig.

Pre-flop: (9 players) Hero is SB with Q:heart: T:heart:

UTG folds, UTG+1 calls, MP1 calls, 2 folds, CO calls, Button raises, Hero calls, BB folds, UTG+1 calls, MP1 calls, CO calls.

I vad som ser ut att bli en saftig flervägspott känns det som att jag är tvungen att syna med QTs här även fast det är en potentiellt sett mycket lurig hand att spela postflop.

Flop: 3:spade: 5:heart: Q:club: (11SB, 5 players)

Hero checks, UTG+1 checks, MP1 checks, CO checks, Button bets, Hero raises, UTG+1 calls, 2 folds, Button 3-bets, Hero calls, UTG+1 calls.

Känns som ett ganska givet läge att checka, hoppas att det blir check till preflopraiser och checkhöja för att tvinga fältet att syna två kallt. Är min hand bäst så vill jag ju helst att så många av kreti och pleti foldar som möjligt. Ser dock ingen anledning att göra annat än syna trebetten.

Turn: 8:heart: (10BB, 3 players)

Hero checks, UTG+1 checks, Button bets, Hero calls, UTG+1 calls.

Givet att mitt bakdörrsdrag förbättrar till färgdraget så är ju synen given. Så här i efterhand funderar jag på om man kanske ska överväga en andra checkraise här men det känns ju väl vågat?

River: A:diamond: (13BB, 3 players)

Hero checks, UTG+1 checks, Button bets, Hero ???

Jaha, vad göra nu? Potten ger 14-1 i odds vilket talar för en gråtsyn men ärligt talat måste fi ha spelat rätt konstigt för att ha en hand jag slår. Å andra sidan gillar jag inte att folda för en bet i en stor pott, speciellt inte mot en okänd fi.

Hur hade du gjort? Är det syn mot en okänd spelare här?

/Bjorn

Postad

Potten är stor men knappen har dig slagen typ alltid här och UTG+1 kan sitta och med en hand som A2/A4 eller vilket random A som helst om han är sämst och översyna. Ditt spel på de andra gatorna har jag inget att säga om, en c/r på turn gör bara att du stoppar in mer penger i potten mot en bättre HD när du sitter ur position vilket inte är någon höjdare. Inte ofta knappen sitter på pp<QQ eller AK på turn här även om det kanske händer ibland om han är superaggro.