MacDaddy Postad 16 April , 2006 Rapport Share Postad 16 April , 2006 Letar efter en o NO Limit version av typen Winning low limit poker. Jag har läst Harringtons böcker men de ä ju för turneringar o det är cashgame NL jag är ute efter, helst en som är skriven för low limit(0.5/1). Det finns ju Phil Gordons gröna bok men jag tvekar lite där då författarna trots allt bara spelar high stakes. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Okok Postad 16 April , 2006 Rapport Share Postad 16 April , 2006 Psychology of Poker skriven av Alan Schoonmaker, definitivt. Det är vad du behöver läsa för att slå lägre eller medellimit NL-bord. Tar upp alla olika stilar och hur du skall spela för att slå dem. Inte svårare än så. ABC-poker som gäller. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MacDaddy Postad 16 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 16 April , 2006 ok kan jag köpa din bok? 100kr inklf rakt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Okok Postad 16 April , 2006 Rapport Share Postad 16 April , 2006 ok kan jag köpa din bok?100kr inklf rakt Nej. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
frekje Postad 16 April , 2006 Rapport Share Postad 16 April , 2006 Du kan ju alltid läsa kapital 3 i Super System II. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
frekje Postad 16 April , 2006 Rapport Share Postad 16 April , 2006 ok kan jag köpa din bok?100kr inklf rakt Köp på eBay, kommer kostar dig ca $18 vilket mostvarar ca 140:-. Länk: Psychology of Poker Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cazacu Postad 16 April , 2006 Rapport Share Postad 16 April , 2006 nöt nöt nöt, du lär dig mer om du spelar som sagt , folket tror bara att teorin räcker, vilket d absolut inte gör, kanske går längre tid o lära sig spela om man nöter, men den vägen går bra den me, för du måste ha praktiken! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hansolo Postad 16 April , 2006 Rapport Share Postad 16 April , 2006 fast om man nöter och nöter och nöter men spelar på fel sätt så är man totalt ute å cyklar, läs först-nöt sen! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Trolldeg Postad 16 April , 2006 Rapport Share Postad 16 April , 2006 Psychology of Poker skriven av Alan Schoonmaker, definitivt. Det är vad du behöver läsa för att slå lägre eller medellimit NL-bord. Tar upp alla olika stilar och hur du skall spela för att slå dem. Inte svårare än så. ABC-poker som gäller. Du lär dig knappast att slå ett NL-spel med hjälp av den boken även om det är en riktigt bra bok. Till trådskaparen rekommenderar jag PL&NL poker. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
theraven Postad 16 April , 2006 Rapport Share Postad 16 April , 2006 om man har 'small stakes holdem' och 'holdem for advanced players' ska man då köpa 'holdem poker' ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Okok Postad 16 April , 2006 Rapport Share Postad 16 April , 2006 Psychology of Poker skriven av Alan Schoonmaker, definitivt. Det är vad du behöver läsa för att slå lägre eller medellimit NL-bord. Tar upp alla olika stilar och hur du skall spela för att slå dem. Inte svårare än så. ABC-poker som gäller. Du lär dig knappast att slå ett NL-spel med hjälp av den boken även om det är en riktigt bra bok. Det tror jag absolut att han gör. Men då förutsätter jag att han har vissa "grundkunskaper", att han läst någon bok för nybörjare tidigare/spelet lite tidigare (limit exempelvis)... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Henkeman Postad 1 Juli , 2006 Rapport Share Postad 1 Juli , 2006 om man har 'small stakes holdem' och 'holdem for advanced players' ska man då köpa 'holdem poker' ? Ingen av de böckerna har något med No-Limit att göra, annars så tror jag Small Stakes Holdem gör "Holdem Poker" av Sklansky ganska överflödig. Det finns en tråd om NL-böcker, fortsätt där. Såna här trådar poppar upp som svampar... Låser den här. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts