Beerick Postad 19 November , 2004 Rapport Postad 19 November , 2004 Min första HH, Expekts $5000 guarantee Blinds: 100/200 Min stack: 6325 CO täcker mig. Alla foldar till CO som limpar Jag har A Q på knappen och höjer 4xbb dvs till 800 då jag gärna tar potten direkt. Sb och bb lägger sig, CO är en lös callingstation som limpade ca 75% av händerna, han synar. Pott 1900 Flop 7 5 J Hyfsad flopp, nötfärgdraget+ två överkort CO checkar, jag funderar ett tag och bettar 1400 som semibluff, han synar. Här är jag lite osäker på om jag ska betta då jag vet att han kommer att syna om han bara har träffat nånting på floppen. Är det rätt att betta då, och vad ska jag göra ifall han ställer in?? Pott 4700 Turn 7 5 J (Q ) Han checkar igen och här tycker jag det inte är något att fundera så jag trycker in dom 4125 jag har kvar, eftersom jag tror att han kommar att syna med händer som A7, J9, 68 och lägre färgdrag. Han synar igen och visar 10 5 . Nice tänker jag, han bara 5 outs. Pott 12950 River 7 5 J Q (2 ) Skönt, sätter nötfärgen och tar mig upp i top 5. Synpunkter, kommentarer och tips mottages gärna. ///Beerick Citera
liggat Postad 20 November , 2004 Rapport Postad 20 November , 2004 på floppen tycker jag inte du ska tänka semibluff.. snarare valuebet. du är har runt 15 outs på floppen om han har par. jag hade ställt in på floppen för att slippa ta ett ev svårt beslut på turn om man inte träffar. nu träffar du på turn och det är bara o skicka in degen... inga kosntigheter.. Citera
Hjort Postad 20 November , 2004 Rapport Postad 20 November , 2004 Det där ser jag mer som en monsterflopp faktiskt. Som situationen ser ut så är du nästan aldrig betydlig hund på floppen även om din motståndare träffar par, däremot kommer du om du missar turn ofta ligga obehagiligt mycket efter. Detta gör att du väldigt gärna vill få in pengarna på floppen, samt att det är du som får in sista raisen för att maxa chanserna att din motståndare lägger sig eftersom du tjänar lite på att han lägger så gott som alla par eller AK. Det är lite i överkant att trycka dubbla potten, men jag lutar nog ändå att det är rätt eftersom du verkligen vill maxa sannolikheten att din motståndare foldar här, vilket delvis uppnås genom att ta ifrån honom alla chanser att försöka köpa potten. För övrigt så måste jag säga att din motståndare verkligen tomtespelade. Först preflopp när han limpsynar med T5s och framför allt på floppen när han inte check-raisar all-in eftersom det krävs ett set för att få honom att må riktigt dåligt i den situationen (oftast har han 12 outs eller bäst färdig hand) och att du säkert kommer beta oavsett om du träffat eller ej. När han check-raisat så hade du ju lik förbannat varit så gott som tvungen att syna eftersom potten då hade varit väldigt stor och du antagligen har bättre odds än 2:1 att vinna en all-in. Citera
Beerick Postad 21 November , 2004 Författare Rapport Postad 21 November , 2004 Jo det bästa hade nog varit att trycka in allt på floppen då jag kan få problem på turn ifall jag inte träffar. CO var en riktig limpstation, men han gjorde samma sak (limpsynade) med KK i sen position och sen check-syna ner handen så han kunde ha i princip vad som helst. ///Beerick Citera
Recommended Posts