FreeAgentFrog Postad 15 April , 2006 Rapport Share Postad 15 April , 2006 Jag spelade min första shootout MTT idag på party. Det var 422 spelare anmälda och därför ca: 2,1k i prispotten. 3/10 går vidare från varje bord i 3 omgångar, efterdet (omgång 4) spelas det som en vanlig MTT (i mitt fall med 12 st). 1:an, 2:an och 3:an i varje steg får lite pengar och går vidare till nästa steg, pengarna är fördelade 50/30/20 mellan platserna. Ungefärlig utdelning (hittade inte exakta på hemsidan): inköp = x steg 1: 2x, 1,3x, x steg 2: 3x, 2,4x, 2x steg 3: 6x, 4x, 2,5x steg 4: 17x, 10x, 7x Jag kom 3a, 2a, 2a, ute och fick alltså 7 gånger inköpet vilket är helt okej för en turnering. Det jag reagerade på är att det är omöjligt att hitta storplusset, 28 inköp som är maxvinsten är väldigt lite för en MTT med 400 spelare. Såklart beror det på att 30% av alla spelare får minst inköpet tillbaka (steg 1) och därför blir vinsterna inte så stor. Följaktligen blir det lättare att plussa stadigt på shootouts då du oftare hamnar ITM => variansen minskar. Nå, vad säger ni? Ska man spela freezeouts eller shootouts? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
garviset Postad 15 April , 2006 Rapport Share Postad 15 April , 2006 Inte spelat shootouts, men känns spontant som att jag kommer fortsätta köra SNG och vanliga "utfrysningsturneringar" (kallas de fortfarande det på SS??) där man som du säger kan hitta storplusset. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baller Postad 16 April , 2006 Rapport Share Postad 16 April , 2006 Tror storplusset iofs avser en freezeout vinst och inte SNG turneringar. Något storplus i SNG turneringar hittar man knappast heller om man jämför med shootouten tex. För 4 SnG är maxvinsten 16 inköp (efter avdragna inköp), om du vinner alla 4 dvs, knappast att kallas för storplus i jämförelse. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
garviset Postad 16 April , 2006 Rapport Share Postad 16 April , 2006 Tror storplusset iofs avser en freezeout vinst och inte SNG turneringar. Något storplus i SNG turneringar hittar man knappast heller om man jämför med shootouten tex. För 4 SnG är maxvinsten 16 inköp (efter avdragna inköp), om du vinner alla 4 dvs, knappast att kallas för storplus i jämförelse. Uttryckde jag mig verkligen så otydligt? OK, klart meningen kan misstolkas men de flesta vet nog vad maxvinsten blir i en SNG, jag inkluderad. Självklart syftade jag på "vanliga utfrysningsturneringar" när jag snackade om +. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
erik87 Postad 16 April , 2006 Rapport Share Postad 16 April , 2006 Men det du ger upp i maxvinst får du ju igen i minskad varians, eller har jag missat nått? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baller Postad 17 April , 2006 Rapport Share Postad 17 April , 2006 erik87 - nä det har du inte, det stämmer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
garviset Postad 17 April , 2006 Rapport Share Postad 17 April , 2006 Så är det ju, men möjligheten att gå från 3000 dollars bankrulle till 30000$ -på en kväll - är ju tjusningen. Och för att minska på variansen spelar jag även SnGs. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PhantomJoker Postad 17 April , 2006 Rapport Share Postad 17 April , 2006 den dagen jag vinner 100k turneringen på prima så ska jag slänga upp min kuk som avatar.. =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 19 April , 2006 Rapport Share Postad 19 April , 2006 den dagen jag vinner 100k turneringen på prima så ska jag slänga upp min kuk som avatar.. =) hoppas du aldrig vinner Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 19 April , 2006 Rapport Share Postad 19 April , 2006 den dagen jag vinner 100k turneringen på prima så ska jag slänga upp min kuk som avatar.. =) Hoppas du vinner! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts