Ignatius Postad 15 April , 2006 Rapport Share Postad 15 April , 2006 Tar gärna emot lite input på följande hand. Fi är en riktigt LAG: spelar de flesta potter, antingen med stor raise eller call av någon annans lite mindre raise (preflop). Spelar dessutom ofta floppen mycket aggressivt med tunga bet och raise. Party Poker No-Limit Hold'em, 50$ (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) BB ($49.59) UTG ($50) MP ($52.48) CO ($15.88) Hero ($60.48) SB=Fi ($56.54) Preflop: Hero is Button with T, 7. SB =Fi posts a blind of $0.25. 3 folds, Hero calls $0.50, SB =Fi completes, BB checks. Flop: ($1.50) 8, 5, J(3 players) Fi bets $4.91, BB folds, Hero calls $4.91. Turn: ($11.32) T(2 players) Fi bets $7.73, Sitter nu med par och drag till färg och hålstege. Vad göra? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Albert Postad 15 April , 2006 Rapport Share Postad 15 April , 2006 Tycker att du borde spela tillbaka på flopp vilket bygger potten samt att du kan ta ett "gratiskort" på turn om du skulle vilja. Men jag skulle re-raisa på flopp och re-raisa/betta på turn. Så som handen utspelar sig nu så tycker jag att du borde spela upp till $16-20. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
richardd Postad 15 April , 2006 Rapport Share Postad 15 April , 2006 Tycker du spelar fel, först och främst skulle jag aldrig limpa med din hand om fi höjer många händer hårt preflop, jag skulle isåfall foldat eller höjt lagom för att ta kommandot och ta betalt med med händer som TP. Iaf du synar och han synar också bara lyckligtvis, du floppar färgdrag och låter han ta sjukt mycket betalt av ditt drag, höj floppen! Du har minst 36% equity, oftast coinflip! Ett alternativ är att syna floppen och semibluffa turn för att få ut mer värde av hans total bluffar, problemet är dock att du betalar av en del av hans händer på blanka turnar då du inte har så mycket equity kvar. På turn kommer dock ett fint kort, höj så släpper han nog en del händer (typ Jx) och kanske synar med händer som A9, högre färgdrag osv. Syna en all in av han. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jonklar Postad 15 April , 2006 Rapport Share Postad 15 April , 2006 Intressant hand! Har spelat mycket mot liknande spelare på sistone. Mot såna spelare brukar många händer bli allin. Personligen gillar jag inte att riskera hela min stack med T 7 . Min taktik mot den här typen av spelare är att vänta på en hyffsad start hand. Dvs pocket par eller sämst AT eller KQ. Istället för att backa när jag bjuder upp till motstånd. Brukar den här typen av spelare se rött. De tänker, haha där har vi en weak/tight jävel, honom skall vi köpa ut. Okej, vi har förmodligen helt olika spelstilar. Synen på floppen tycker jag var katastrofal. Allin eller fold. På turn fick du ett riktigt fint kort. Mellan par mot den här killen är förmodligen ett monster, jag skulle nog ha tripplat eller dubblat hans bet där och synat en allin. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ignatius Postad 15 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 15 April , 2006 Tack för synpunkter. Alla tycks ogilla min syn på floppen. Själv tänkte jag så här: 1) Raisar jag honom är det all-in eller fold från hans sida som gäller, han hade spelat mycket aggressivt. Potten är ganska liten (ingen höjning pre) så jag hamnar antingen i en jättepott som underdog om han har en hand, eller vinner en ganska liten pott om han foldar. Om han skulle gå all-in på en missad flopp ligger jag förstås bra till med färgdraget, men jag har svårt att ge detta någon större sannolikhet. 2) Mot en så här aggressiv spelare vill jag istället dega in som favorit, dvs om jag har satt färgen. Nackdelen är förstås att han skulle övergå till check-fold om det kommer en klöver, men jag tror att han lika gärna skulle kunna fortsätta aggressionen. Jag håller på upplösningen lite till utifall att någon vill diskutera vidare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jonklar Postad 15 April , 2006 Rapport Share Postad 15 April , 2006 När jag tänker efter lite så var nog synen på floppen inte så tokig ändå. De implicita oddsen mot en sån här spelare borde va gigantiska. Han måste syna totalt 9$ på turn och river, för att din syn på floppen skall bli ev+. Han kommer med lätthet beta 9$ själv. Han kommer kanske till och med försöka representera färgen och gå allin när tredje klövern kommer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
richardd Postad 15 April , 2006 Rapport Share Postad 15 April , 2006 Tack för synpunkter. Alla tycks ogilla min syn på floppen. Själv tänkte jag så här: 1) Raisar jag honom är det all-in eller fold från hans sida som gäller, han hade spelat mycket aggressivt. Potten är ganska liten (ingen höjning pre) så jag hamnar antingen i en jättepott som underdog om han har en hand, eller vinner en ganska liten pott om han foldar. Om han skulle gå all-in på en missad flopp ligger jag förstås bra till med färgdraget, men jag har svårt att ge detta någon större sannolikhet. 2) Mot en så här aggressiv spelare vill jag istället dega in som favorit, dvs om jag har satt färgen. Nackdelen är förstås att han skulle övergå till check-fold om det kommer en klöver, men jag tror att han lika gärna skulle kunna fortsätta aggressionen. Jag håller på upplösningen lite till utifall att någon vill diskutera vidare. Förstår hur du tänker, det känns rätt när man väl sitter där men är endå fel. Grejjen är att det är fint och vinna potten på floppen med denna hand. När du bara synar så betalar du av han och varje gång turn blankar så måste du släppa eller ställa och det är då du får in pengar som underdog. Om du klonkar turn så finns det risk att han saktar ner och då är ju flopsynen dålig då han bettar 3xpott. Nu kanske du tänker men jag hade ju endå coinflip på floppen, detta stämmer inte med dom effektiva oddsen, dvs du får oftast betala på blanka turnar för att få se river. Han betalar inte av dig lika bra när du klonkar. Om du höjer floppen och han släpper ska du vara glad då du har vunnit med en lite sämre hand. Ställer han så gör det ingenting eftersom du har fina odds. Hade han bettat pott på floppen hade jag gillat synen mer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ignatius Postad 15 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 15 April , 2006 Om du höjer floppen och han släpper ska du vara glad då du har vunnit med en lite sämre hand. Ställer han så gör det ingenting eftersom du har fina odds. Verkar stämma rätt bra. Jag har kollat lite i PokerStove och med den här floppen har jag 48% chans att slå AJo (TPTK)! Verkar alltså vara positiv EV på att raisa hans floppbet. Frågan är om det möjligen är ännu högre EV på att syna floppen, men även om det är marginellt högre finns ju en poäng att spela enkelt (stor raise) och lämna över det svåra beslutet till fi. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ignatius Postad 16 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 16 April , 2006 Så här fortsatte handen: Party Poker No-Limit Hold'em, $50 (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) BB ($49.59) UTG ($50) MP ($52.48) CO ($15.88) Hero ($60.48) SB = Fi ($56.54) Preflop: Hero is Button with T, 7. SB = Fi posts a blind of $0.25. 3 folds, Hero calls $0.50, SB = Fi completes, BB checks. Flop: ($1.50) 8, 5, J(3 players) Fi bets $4.91, BB folds, Hero calls $4.91. Turn: ($11.32) T(2 players) Fi bets $7.73, Hero raises to $21, Fi reraises all-in, Hero calls $30.13. River: ($70.18) 4(2 players) Final Pot: $70.18 Results: Fi has Js 9c (one pair, jacks). Hero has Tc 7c (one pair, tens). Outcome: Fi wins $70.18. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts