Gå till innehåll

2006-04-15 - Hur skulle ni ha gjort?


kardell

Recommended Posts

sitter och spelar en grattis sit & go för skojs skull, på första handen i spelet får jag :diamond: A :heart: A och och ett leende på mina läppar är ett faktum. killen framför mig höjer till 90 (blind på 10, 20) jag rerasiar till 200. tre efter mig foldar där fjärde raisar mig till 500. pesonen som har höjt till 90 synar 500 och jag går all in med 1500 och de andra synnar mig. det andra spelarna vissar upp riktiga piss händer. killes som sitter innan mig har 3 J i :heart: och killen efter sitter på A 7 off. på floppen kommer det bara hjärter och jag blir inte så jävla glad (kommer inte ihåg vilka siffror men det är inte viktigt). turn kommer sista A och jag blir lite gladare, men på river kommer en sketen knekt och jag är ute på nionde plats. frågan är nu har jag spelat rätt? skulle jag spela den på et annat sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, där måste du lägga essen. Många nybörjare överspelar bra starthänder. Anar du att motståndaren sitter på J 3 finns det bara folda och spara pengarna till ett bättre tillfälle.

 

okej jag förstår hur du menar med vi har ju gått all in preflopp, och eftersom jag inte tänkte ett dugg på vad de andra hade utan tänkte bara på att min hand var så himla bra så sket det sig rätt så rejält. men jag evt det är ett riktigt nybörjar fel att inte kunna lägga bra start händer och jag är ju inget annat än en nybörjarde. men som man säger "övning ger färdighet"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rolig kille den där string, haha.

 

Jag förstår att du är nybörjare eftersom du ställer frågan. Egentligen ska man spela tight i början men att slänga par i ess, o i en gratisturnering desstutom det finns bara inte, du gjorde helt rätt o de andra spelade som idioter. lycka till i fortsättningen

 

Magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, där måste du lägga essen. Många nybörjare överspelar bra starthänder. Anar du att motståndaren sitter på J 3 finns det bara folda och spara pengarna till ett bättre tillfälle.

 

okej jag förstår hur du menar med vi har ju gått all in preflopp, och eftersom jag inte tänkte ett dugg på vad de andra hade utan tänkte bara på att min hand var så himla bra så sket det sig rätt så rejält. men jag evt det är ett riktigt nybörjar fel att inte kunna lägga bra start händer och jag är ju inget annat än en nybörjarde. men som man säger "övning ger färdighet"

 

HAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!! Detta MÅSTE för bövelen vara veckans, om inte ÅRETS garv på pf.nu! :D:lol::):D:lol:;):lol::D;);):D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej jag förstår hur du menar med vi har ju gått all in preflopp, och eftersom jag inte tänkte ett dugg på vad de andra hade utan tänkte bara på att min hand var så himla bra så sket det sig rätt så rejält. men jag evt det är ett riktigt nybörjar fel att inte kunna lägga bra start händer och jag är ju inget annat än en nybörjarde. men som man säger "övning ger färdighet"

 

HAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!! Detta MÅSTE för bövelen vara veckans, om inte ÅRETS garv på pf.nu! :D:lol::):D:lol:;):lol::D;);):D

 

Jag förstår inte det roliga i inlägget. Killen hittar AA och får däng, sen rannsakar han sig själv och kommer fram till att han kanske inte spelat handen optimalt och att han har mycket att lära... Men jag kanske missar något, är inte van att vara uppe vid den här tiden.

 

Edit: I morgonyran missade jag kardells ironi...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Given fold preflop, redan efter höjningen till 90. Se på Scouserandy, han lägger utan att tveka både nötterna och nästnötterna preflop för att han vet att han kommer att bli slagen. Folden med KK är fan den bästa jag sett, hur var det.. spelarna som agerade innan la sig och andy foldade för att han visste att killen efter satt på AA... Det här är en lika given fold preflop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det lilla roliga med den här frågan är väl att folk ger sej in och skriver ett seriöst svar.

 

Och det tråkiga är att folk skrattar åt frågan och inte kan hjälpa en nybörjare utan att ta poäng på någon annans bekostnad.

 

Var går gränsen för en nybörjarfråga? Hade det varit okej att fråga om det hade varit KK det gällde? Eller ska vi helt enkelt enas om att håna alla som ställer liknande frågor och har bättre än AKo när de förlorar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt vanligt nybörjarmisstag att överspela A-A och K-K.

 

Det gäller att ha känsla, som här...

 

 

Stage #344232388: Holdem (1 on 1) Normal $0.50/$1 - 2006-04-21 12:25:19 (ET)

Table: H STREET (Real Money) Seat #6 is the dealer

Seat 6 - SJOBERGINHO ($27.18 in chips)

Seat 4 - JUSTIN30 ($1.82 in chips)

SJOBERGINHO - Posts small blind $0.25

JUSTIN30 - Posts big blind $0.50

*** POCKET CARDS ***

Dealt to SJOBERGINHO [Ks Kh]

SJOBERGINHO - Folds

*** SHOW DOWN ***

JUSTIN30 - Shows [As Ac]

JUSTIN30 Collects $0.75 from main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Forumtroll. Många svar ändå.

 

Hoppas alla stavningar var medvetna, annars är det lite tragiskt. Men luktar så.

 

Appropå är det bästa med grattis S'n'G att alla får vara med.

Tror att han skrev det med flit, annars är det också tragiskt :)

 

Och angående min KK-hand, jag kände direkt att jag var slagen av A-A, och han hade så lite kvar så jag ville inte dubbla upp honom så enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skumdum, läst första posten innan du gör den där typen av kommentar.

 

Äh, jag gör det lätt för dig:

sitter och spelar en grattis sit & go för skojs skull, på första handen i spelet får jag :diamond: A :heart: A och och ett leende på mina läppar är ett faktum. killen framför mig höjer till 90 (blind på 10, 20) jag rerasiar till 200. tre efter mig foldar där fjärde raisar mig till 500. pesonen som har höjt till 90 synar 500 och jag går all in med 1500 och de andra synnar mig. det andra spelarna vissar upp riktiga piss händer. killes som sitter innan mig har 3 J i :heart: och killen efter sitter på A 7 off.

 

2 poster tyder hårt på trollfaktor: Rejäl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...