Uppenberg Postad 13 April , 2006 Rapport Share Postad 13 April , 2006 hade tänk köpa minne för att fyra bord på PP laggar lite. Vad hur ska jag ta reda på vilken sorts minne jag ska köpa? spelar det nån roll? hittade de här sorterna på pricerunner DDR SDRAM EDO RAM RDRAM (Rambus) SDRAM Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-Lime- Postad 13 April , 2006 Rapport Share Postad 13 April , 2006 du behöver veta vilken sorts minne som fungerar till just din dator, eller rättare sagt, till just ditt moderkort. Antingen kollar du upp vad ditt moderkort heter (finns program för detta) sedan kollar du på tillverkarens hemsida eller så försöker du ta bort ett av dina nuvarande minnen, och hoppas det är en synlig märkning på minnet så du får reda på vilket du skall ha. beroende på vad för dator du har,(stationär, bärbar osv) och på åldern av din burk så skulle jag gissa att du har en stationär och då bör det vara: DDR SDRAM eller SDRAM sedan finns det diverse olika hastigheter på dom olika minnena, därför rekomenderar jag dig att ta reda på vad ditt moderkort heter för att enklast se vad för minnen/hastighet som rekomenderas Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Uppenberg Postad 13 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 13 April , 2006 ska tilläggas att det är en compaq som har 3-4 år på nacken Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TANDEMCYKELN Postad 13 April , 2006 Rapport Share Postad 13 April , 2006 ska tilläggas att det är en compaq som har 3-4 år på nacken Compaq kan kräva speciella minnen. Hör efter med Compaq eller googla. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-Lime- Postad 14 April , 2006 Rapport Share Postad 14 April , 2006 ska tilläggas att det är en compaq som har 3-4 år på nacken Compaq kan kräva speciella minnen. Hör efter med Compaq eller googla. precis, men en annan fördel med att det är en compaq är att då har du säkert ett modellnr eller liknande så du kan söka direkt på compaqs sida för att få upp datorspecen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
BOGiS Postad 14 April , 2006 Rapport Share Postad 14 April , 2006 ska tilläggas att det är en compaq som har 3-4 år på nacken Compaq kan kräva speciella minnen. Hör efter med Compaq eller googla. precis, men en annan fördel med att det är en compaq är att då har du säkert ett modellnr eller liknande så du kan söka direkt på compaqs sida för att få upp datorspecen. Två andra alternativ är: Installera everst home och se efter i programmet Öppna burken och titta efter vad som står på minnet Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Uppenberg Postad 14 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 14 April , 2006 ska tilläggas att det är en compaq som har 3-4 år på nacken Compaq kan kräva speciella minnen. Hör efter med Compaq eller googla. precis, men en annan fördel med att det är en compaq är att då har du säkert ett modellnr eller liknande så du kan söka direkt på compaqs sida för att få upp datorspecen. Två andra alternativ är: Installera everst home och se efter i programmet Öppna burken och titta efter vad som står på minnet Jag har gjort det och ska beställa minne nu Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts