Skanke Postad 13 April , 2006 Rapport Postad 13 April , 2006 Jag har försökt att få ihop mina datorer till ett litet nätverk. Jag har lyckats få upp alla fyra när jag väljer "Visa datorer i arbetsgrupp". Men när jag försöker komma in i en så kommer det upp "Inloggningsfel: Användaren har inte beviljats begärd inloggningstyp på den här datorn" I de andra tre kommer jag in perfekt. Vad ska jag göra????????????? Citera
Plala Postad 13 April , 2006 Rapport Postad 13 April , 2006 Du kanske har någon brandvägg eller så som stör på den datorn? Citera
TANDEMCYKELN Postad 13 April , 2006 Rapport Postad 13 April , 2006 Jag har lyckats få upp alla fyra när jag väljer "Visa datorer i arbetsgrupp". Men när jag försöker komma in i en så kommer det upp "Inloggningsfel: Användaren har inte beviljats begärd inloggningstyp på den här datorn" I de andra tre kommer jag in perfekt. Vad ska jag göra????????????? Det är aningen oklart vad du menar med att du inte kommer in, men om det är så att du försöker nå filer på en annan dator, så måste du dela ut det materialet. Högerklick på en partition/mapp i utforskaren, egenskaper, "sharing" (vet ej vad det heter på svenska). Citera
Skanke Postad 13 April , 2006 Författare Rapport Postad 13 April , 2006 Du kanske har någon brandvägg eller så som stör på den datorn? Ska prova att stänga av den, men det stod när jag grejade att brndväggen skulle tillåta nätverket.... Citera
Skanke Postad 13 April , 2006 Författare Rapport Postad 13 April , 2006 Tandem: Det har jag gjort, men när jag trycker på "mina nätverksplatser" kommer alla andra datorer upp utan problem datorn... Citera
PokerPeter Postad 13 April , 2006 Rapport Postad 13 April , 2006 Har du aktiverat Gäst-kontot på datorn? Citera
Goose_strike Postad 14 April , 2006 Rapport Postad 14 April , 2006 Hem nätverk är ett rent hellvete. satt över ett helt påsk lov för att få ihop tre datorer och en printer efter mycket om och men så fick jag det inte att fungera. ett rent helvete. Citera
Skanke Postad 14 April , 2006 Författare Rapport Postad 14 April , 2006 Har du aktiverat Gäst-kontot på datorn? Nej Citera
PokerPeter Postad 14 April , 2006 Rapport Postad 14 April , 2006 Har du aktiverat Gäst-kontot på datorn? Nej Gör det... Kontrollpanelen - Användarkonton - Sen letar du efter Gäst, ska inte vara så svårt tror jag. Citera
Skanke Postad 14 April , 2006 Författare Rapport Postad 14 April , 2006 Har du aktiverat Gäst-kontot på datorn? Nej Gör det... Kontrollpanelen - Användarkonton - Sen letar du efter Gäst, ska inte vara så svårt tror jag. Nu är det gjort, ingen skillnad Citera
Recommended Posts