Gå till innehåll

Mästerlig bluff på CC

schenker

Recommended Posts

Det här är ett "slå-mig-för-bröstet"-inlägg :-)

Dessa är ju tillåtna i denna grupp:

Syftet med denna grupp är att medlemmarna på POKERFORUM.nu ska kunna avreagera sig och skrika ut sin glädje eller ilska över spelade händer utan att diskussionssträngarna ska försvinna bland en massa spamtrådar.

Lirade FL-turnering på CC i Stockholm i tisdags.

Det hade inte gått särskilt länge, men jag hade hunnit etablera en solid/tight-aggressiv image.

Olle Sporrong kliver in med ett raise från UTG, alla lägger sig till Bollen (direkt till höger om mig) som såklart synade (han synade "allt").

Jag sitter en före knappen med KQ off. Ingen hand som väl ska tåla en höjning från Sporrong i första position.

Men jag kände mig...stark :-)

Så...syn.

Floppen kommer 7-8-T regnbåge.

Olle bettar såklart. Bollen synar och så gör jag.

Turn kommer T

Olle checkar, Bollen checkar och jag bettar blixtsnabbt.

Syn från båda.

River kommer 4 (eller 5).

Olle och Bollen checkar, jag bettar direkt.

Olle lägger sig....och Bollen lägger sig.

Känner mig så nöjd över att ha kunnat bluffa ut dessa två spelare :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Olle jobbar med nånting på expressen, vet inte alls vad.. Vet inte heller om han är nån bra pokerspelare, men ska man tro schenker verkar han ju vara rätt tight..

Bollen däremot, ojoj.. Allt annat än tight:).

Han har varit med i Swedish Poker Challenge ifjol, då han vann ena heatet men åkte ut på tredje handen i finalen eller nåt sånt..

Han har även varit med i bet24 nordic poker king, om jag inte minns helt fel.. Hur det gick för han där vet jag däremot inte.

Länk till kommentar

Olle jobbar med nånting på expressen, vet inte alls vad.. Vet inte heller om han är nån bra pokerspelare, men ska man tro schenker verkar han ju vara rätt tight..

Vet faktiskt inte heller hur duktig han egentligen är, men såg att han ledde CC's turneringsranking för 2006. Så i o m det så hade han min respekt när jag satte mig vid bordet :-)

Länk till kommentar

Olle är tajt och en rätt bra spelare, jag har inte spelat jättemycket med honom men jag har aldrig sett honom spela dåligt. Möjligen gör han något konstigt spel ibland, men det gör ju bara att han blir svårare att spela emot.

Bollen är ju Bollen förstås, inte så mycket mer att säga :) Antagligen hade han sämre än K-hög.

Länk till kommentar