kahlis Postad 13 April , 2006 Rapport Postad 13 April , 2006 Hello! Jag har ett ständigt återkommande problem med att behålla och bygga en ordentlig rulle. börjar med att sätta in kanske 50$ på en site och det går ganska bra kommer på ett par dagar upp i omkring 300-400$ sen vänder det stadigt ner till omkring det jag började med sen vänder det upp igen och så håller det på, enormt frustrerande . Är det någon som känner igen sig och har någon ide på hur man får ett slut på det? spelar mest 25$nl. * Flytt till Nybörjar-frågor - QoS * Citera
stackbrat Postad 13 April , 2006 Rapport Postad 13 April , 2006 Din rulle klarar inte klonk variansen Spela NL25 med 500 rulle, börja inte med 50. EDIT: sen finns det ju off-chansen att du inte spelar ett i längden vinnande spel? Citera
FordPrefect Postad 13 April , 2006 Rapport Postad 13 April , 2006 Jag tror det är alldeles för många som tror att de är vinnande spelare. Enligt statistiken är det ju 10% av alla spelare som är vinnande men d verkar som alla går plus, var är resterande 90? Är det så att alla som är på pokerforum.nu är bland de 10%? Citera
stackbrat Postad 13 April , 2006 Rapport Postad 13 April , 2006 Tror många spelar om småsummor och går i det långa loppet minus men stejkar med sitt 9-5 jobb och "anser" själva inte att de går back eftersom de ibland vinner mångfallt mer än de satt in, men tiden går och tillslut har dom gulat och fyller på med stejken Citera
majorj Postad 13 April , 2006 Rapport Postad 13 April , 2006 Jag tror det är alldeles för många som tror att de är vinnande spelare. Enligt statistiken är det ju 10% av alla spelare som är vinnande men d verkar som alla går plus, var är resterande 90? Är det så att alla som är på pokerforum.nu är bland de 10%? Jag gissar att de som sköter snacket här på forumet som regel går plus. Själv vinner jag stadigt på t.ex. NL50 men betraktar mig som ett ynka blåbär bland de flesta regelbundna postarna på forumet. Vad gäller svängningarna i början av pokerkarriären beror det säket inte bara på att kortgudarna är vänligare i bland. Själv tenderade jag att spela hafsigare i takt med att självförtroendet växte. Sen krävdes skärpning och rullen växte stadigt igen. Citera
kahlis Postad 13 April , 2006 Författare Rapport Postad 13 April , 2006 ja det är möjligt, jag har inte tänkt att leva på poker men det ja undrade var varför det alltid blir likadant. går till 90% av gångerna alltid upp några hundra dollar innan det vänder. kanske bättre om jag tog ut pengarn då och började om från början med vinstpengar? Citera
kahlis Postad 13 April , 2006 Författare Rapport Postad 13 April , 2006 i det långa loppet sen jag började ligger jag nog back men jag är nöjd om jag kan plocka ut någon tusenlapp ibland Citera
bossbaver Postad 13 April , 2006 Rapport Postad 13 April , 2006 jag kan känna igen det problemet litegrann... har svårt att gå + när jag fått upp min rulle litegrann, när jag har en liten rulle "får jag inte/har jag inte råd" att torska så då spelar jag säker mer fokuserat och synar inte "bara på skoj" i vissa potter.. tror att det har en massa med saken att göra, försök behåll skärpan oavsett om din BR vuxit ganska bra sista veckorna, och gå inte upp i nivå bara för att "rullen klarar av det".. Citera
nicke.g8 Postad 13 April , 2006 Rapport Postad 13 April , 2006 Några amatörmässiga gissningar 1) Kognition; du hänger upp dig på förlustsessioner, vilket gör att du koncentrerar dig mer på allt som går fel, vilket kan göra att allt börjar gå fel. Du kanske ska tighta till ditt spel, analysera dina förluster, och försöka spela mer solid ABC poker. Förluster är bra om man kan lära sig något av dem. Citera
AAisking Postad 13 April , 2006 Rapport Postad 13 April , 2006 ja det är möjligt, jag har inte tänkt att leva på poker men det ja undrade var varför det alltid blir likadant. går till 90% av gångerna alltid upp några hundra dollar innan det vänder. kanske bättre om jag tog ut pengarn då och började om från början med vinstpengar? Riggen in action, du ska känna dig som vinnare, sen smäller riggen till och tar dina pengar... Citera
TheJack Postad 13 April , 2006 Rapport Postad 13 April , 2006 Om du splelat tight och försiktigt så förlorar du lite i längden på det. När du sen har vunnit lite som vill man göra nått åt den förlusten, då blir spelet mer lösare och sen kommer svängningarna i bankrullen. Jag var även inne på "riggenteorin"själv ett tag, det finns ju minst en annan tråd för det. Citera
Buddhagbg Postad 13 April , 2006 Rapport Postad 13 April , 2006 Har liknande problem ch jag tror det är så att jag när jag vunnit en del blir övermodig, går med i fler händer än jag borde och även går upp och skottar för jag tror jag e så bra... Jag har börjat casha ut ganska ofta så jag alltid "har dåligt med pengar" och därför måste spela bra för att inte förlora det jag har Citera
Recommended Posts