Gå till innehåll

NLT - SnG, AK i UTG, tidigt i en turnering


Edling

Recommended Posts

hmm om det är tidigt och i låg buyin hade jag nog t.om. limpat i utg... men troligast hade nog varit att lägga en liten raise, mini - 4bb.... ofta blire tok raise av någon och om det är låg buyin är det värt att försöka ställa dem all in och hoppas på att inte springa in i ett set.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lågbuyin??? Kan vara allt mellan €1- € 100 men varför inte dunka in´ett saftigt bet för å skaffa info om de andras händer, kanske foldar de, blir du reräjsad får du tänka igen om du ska rereraisa eller folda.

 

En softare variant är att limpa o se floppen billigt, träffar du inte där kan du beta för att samla info där, får du för saftigt mothugg, folda eller rejsa allt beroende på klonkkänslan. Låglimit är ju trots allt mest till för slask med fisk o kaffepengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ak är lite av en drag hand. MIssar du kan du oftast inte spela vidare. Träffar du är den väldigt stark. Rek att höja ordentligt för att få bort dåliga pre händer. När du väl träffar på floppen är det stor sannolikhet att du har bäst hand och man ska endast i undantagsfall släppa den i fortsättningen. Detta är bara ett alternativ förståss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur djupa stackar börjar man med?

Är det djupa stackar så kan jag tänka mig att limpa AKs, men inte AKo. Den höjer jag. Vad tror du om det, lillpata?

Med stackar på 1000 och med blinds på 25/15 (40xbb) så har man inte mycket att jobba med. Jag hade antagligen höjt 3xbb (70~) UTG med både AKs/o. Det är alltid bra att variera sitt spel och om du limpar med många par UTG så finnas det säkert värde av att även limpa AK ibland. Som du säger så är ju AKs starkare i flervägspot och då kan det mycket väl vara ett bra standardspel.

 

I det stora hela så tror jag inte att det spelar så stor roll och så länge du är bekväm med det postflop-spel som oftast dyker upp genom att spela på ett visst sätt så är det väl bara att fortsätta antar jag. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag höjer 3-4xBB beroende på hur många som synat tidigare. Sitter jag i tidig position och missar floppen checkar jag, träffar jag bettar jag pott, och sitter jag sent (= sist) så bettar jag pott och hoppas alla lägger sig.

 

Men jag ger gladeligen upp handen om nån annan verkar gilla en flopp jag missar.

 

I början så höjer jag alltid 3xBB. Senare kan det räcka med 2.5xBB eller bara 2xBB när blinds börjar bli dyra.

 

Börja göra tvärtom och gå allin mer när blinds börjar bli dyra istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv spelar jag alltid extremt tight tidigt. I UTG här skulle jag bara limpat in med Ako och hoppats på floppen. Det finns så många som gärna ställer in med låga par o.d. Jag vill spara mina coinflips till senare nivåer.

 

Limpa AK är väl nästan lite VÄL extremt tight?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv spelar jag alltid extremt tight tidigt. I UTG här skulle jag bara limpat in med Ako och hoppats på floppen. Det finns så många som gärna ställer in med låga par o.d. Jag vill spara mina coinflips till senare nivåer.

 

Limpa AK är väl nästan lite VÄL extremt tight?

 

Tja, vilken grad av tighthet det är påverkas väl inte av om man limpar eller höjjer.

 

Skillnaden blir snarare tight-aggressiv/tight-passiv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...