Klyka Postad 12 April , 2006 Rapport Postad 12 April , 2006 $5+$0.5 5-handed SnG. Tidigt i turneringen, inga reads. BTN (2,045) SB (1,370) Hero (1,470) CO+1 (1,290) CO (1,325) Hero tilldelas ANTES/BLINDS SB posts blind (10), Hero posts blind (20). PRE-FLOP CO+1 calls 20, CO calls 20, BTN calls 20, SB calls 10, Hero checks. FLOP (5 spelare, potten = 100) SB checks, Hero bets 100, CO+1 folds, CO calls 100, BTN folds, SB folds. Rätt trevlig flop, så när som på färgen. Jag bestämmer mig för att betta ut i förhoppning att ingen sitter på två hjärter. Ofta funkar detta på denna nivå rätt bra, folk är livrädda för enfärgade floppar. Dock kanske det är lite för många spelare för att lyckas med en semibluff här... TURN (2 spelare, potten = 300) Hero bets 300, CO calls 300. Stegen sitter, men det är den sämsta möjliga. Om han inte hade färg innan eller sitter på en sjua så har jag bästa handen. Bettar ut därefter. Tror det är många händer jag slår här. RIVER (2 spelare, potten = 900) Hero checks Hmm, som sagt, 7:a ger bättre stege. 2:a ger split. Färg tror jag inte att han har. Jag lutar åt att check-syna river här. Kan nog få många händer att bluffa, tack vare esset och att jag ser ut som ett missat färgdrag. Eller? Och vad gör jag om han ställer? Inte så mkt kvar i stackarna - blir ca pott isf - men kan jag verkligen syna då? Jag funderar på om jag borde släppt den här handen? Ruskig varians och osäkerhet i att spela den som jag gjorde, tråkigt marginell hand, även efter träff. Floppen är trevlig, men kanske skulle slängt redan där (check-foldat)? Eller var det bra att spela på? Kanske skulle kunnat vara mer passiv? Han kan lätt sitta på en färdig hand som han låter mig betta åt honom.. Citera
ogredani Postad 12 April , 2006 Rapport Postad 12 April , 2006 Färg tror jag inte att han har. Varför inte? Han kan mjölka dig totalt här. Du är ju så duktig (för honom) och bettar starkt in i honom så han får ju jättebra värde genom att bara syna flop och turn med en färg. Jag skulle tippa på att han sitter på , med tanke på att detta är på låga $5-nivån, men det är ju bara en av många händer han kan sitta på och alltför många troliga händer slår dig. och att jag ser ut som ett missat färgdrag. Tycker jag inte. Inte många som pottbettar färgdrag två gator vad jag sett. Det ser snarare ut som att du vill skrämma bort ett färgdrag. För övrigt hade jag gett upp redan på flop. Familjepott, möjlig färdig färg ute, möjlig färdig stege ute...och så sitter du på lilla stegdraget. Not my cup of tea. Citera
Klyka Postad 12 April , 2006 Författare Rapport Postad 12 April , 2006 Färg tror jag inte att han har. Varför inte? Ja de vette fan faktiskt.. När jag läser min post igen så ser jag att jag t.o.m. talar emot mig själv på den punkten.. O du har rätt i att han spelar på ett för färg rätt typiskt sätt. Hmm, givet hur jag spelade på floppen, hur bör jag då spela på turn? Mkt möjligt att jag leder, men man vill ju inte bli mjölkad på så vis som du säger.. Citera
ogredani Postad 12 April , 2006 Rapport Postad 12 April , 2006 Hmm, givet hur jag spelade på floppen, hur bör jag då spela på turn? Mkt möjligt att jag leder, men man vill ju inte bli mjölkad på så vis som du säger.. Om du tror att du leder och ska spela så beta pott på turn som du gör och ställ all in på river. Stackarna är för grunda för att på vägen ta reda på om han har färgen, så du måste bestämma dig redan på flopspelet om han har färgen eller inte. Och eftersom du väljer att spela flop så har du egentligen bestämt dig för att han inte har färgen och det måste du köra på hela vägen eftersom brädan inte förändras egentligen och han bara synar. Har han en 7:a har du bara otur och låt honom få betalt isf. Men som sagt, jag förespråkar att man ska ge upp på flop. Citera
Klyka Postad 12 April , 2006 Författare Rapport Postad 12 April , 2006 Men som sagt, jag förespråkar att man ska ge upp på flop. Och om vi ska teoretisera den biten - jag har ett drag till en hand som möjligen är bra, men sjuka omvända implicita? Citera
ogredani Postad 12 April , 2006 Rapport Postad 12 April , 2006 Men som sagt, jag förespråkar att man ska ge upp på flop. Och om vi ska teoretisera den biten - jag har ett drag till en hand som möjligen är bra, men sjuka omvända implicita? Alltså, du spelar mot 4 andra spelare som kan ha "vad som helst" på hand och en livsfarlig bräda. Sannolikheten är stor att ditt stegdrag enbart har A att förlita sig på, att du kommer bli slagen längs vägen av en färg eller att ditt stegdrag helt enkelt inte slår in och du blir slagen av ett simpelt par som är högre än dina 3:or. Visst, om spelarna är svaga så kan du vinna potten redan på flop med ett potbet, men det är så tidigt i turneringen att du inte känner bordet så du kan inte göra såna manövrar. Citera
Recommended Posts