Gå till innehåll

drc's reseberättelse av Balt-Balthazar Touren!


drc

Recommended Posts

  • Svars 64
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Bra gjort.

 

Vem är drc?

 

Det undrar jag med.

 

Fan drc, fick du ihop det med den rödhåriga tjejen? På bilden längst nere till vänster verkar hon ju spana in dig rätt hårt.

 

Jag flörtade vilt med hene när jag var vid finalbordet och fick många leenden tillbaka. Förmodligen eftersom jag var pinsam.

 

Grattis drc och lycka till i dom kommande turneringarna, hur många turneringar är det kvar?

 

Det är turnering i Riga nästa helg och i Tallin helgen efter. Jag har dock ett jobb så jag kan inte flänga hur mycket som helst så vi får se. Dessutom blir jag tvungen att åka till Helsingfors helgen efter det nu när jag vunnit entrance till LIMIT-turneringen 500 Euro.

 

 

However så var jag rätt trött på Söndagen efter ett hyfsat hårt festande på Lördagen. Jag kände mig inte extremt spelsugen. Det var lite kul att Tony G skulle spela så jag hoppades att jag skulle hamna vid samma bord som honom - men icke.

 

 

Jag hamnade vid ett ruggigt bra bord där jag bla hade Callen på knappen när jag hade BB vilket inte är kul då han spelare position aggressivt.

 

En av de första händerna raisar Calle preflop medan Litauen som hade suttit i fängelse i Upssala steker riktigt länge och synar sen. Floppen komer Jxx och Calle bettar in 600 och får ganska snaqbbt en allin mot sig. Calle visar QQ och slänger handen medan kåkfararen visar upp AJ.

 

Turneringen spelades i Double Chance format vilket innebar att man började med 5000 marker men kunde köpa på sig 5000 till när man ville under de första perioderna.

 

 

Callen hade ganska mycket missflyt med att så fort han spelade potter så blev han hårt reraisad. Till slut ledsnade han och reraisa fängelsedåren allin med JQ - kåkfararen synade med AQ och Callen drog ut med en knekt.

 

Både jag och Callen konstaterade att han förmodligen var död när kåkgubben var rasande. Han tittade bla på mig och skakade på huvudet, pekade på Callen och gjorde "pistol mot huvud"-tecknet :D

 

Själv spelade jag inga jätteintressanta potter i början. Nästan alla potter som spelades vid vårt bord blev strypta av en reraise-fold och även när det var två bra händer med så blev potterna inte alls särskilt stora.

 

Vid varje tävling så bjöds det på mat och sprit :evil: - jag var lite rädd för de där Litauiska grytorna så jag försökte få Tony G att berätta för mig vad de innehöll men han sa

 

"I'm from Lithuanina but still haven't a clue about what it is"

 

Jag hörde inget tjafs alls från Tony under turneringen och jag tror han åkte ut som elva eller något.

 

 

Det var 5 priser och jag låg tvåa när jag kom till finalbordet. Jag spelade hyfsat tight i början av finalbordet vilket alla andra också gjorde så det hände ingenting. Det hade glidit ner en och annan öl och en och annan vodkadrink vid det här laget så jag var rätt pratsam vid bordet.

 

Jag lättade upp mitt spel lite och spelade fler potter och lyckades slå ut någon. Sen kom en rätt skön hand

 

UTG + 1 Callar BB på 3000 jag sitter på knappen och sätter dom båda allin med AKs, BB foldar och gubben i tidig position visar upp KK.

 

Jag hade inte sett den typen av limp tidigare men han lyckades få in mycket av mina pengar i den potten.

 

Det kom ett ess på floppen som stod och jag hade den turen man måste ha för att vinna såna här turneringar.

 

 

Sen hade jag ganska mycket marker och spelade många potter och dubblade upp någon ibland och slog ut någon ibland. Till slut hamnade jag headsup mot den sk "tajta letten". Jag hade en klar ledning

 

Jag tror vi spelade två potter - - en där jag reraisade hans blind med 9-6 och han foldade - jag visade.

 

Nästa hand reraisade han mig allin och jag callade med K5 han visade 9-T (tror jag :roll: )

 

Min hand stod !

 

Det har varit en jobbig resedag idag men det har varit en kul helg.

 

tack för alla gratulationer. Jag har spelat tre turneringar utomlands nu och cashat i alla. I Sverige suger jag på live-turneringar. Det kanske är för att svenskar är så bra - så åk utomlands ni med och ha kul och vinn lite pengar !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan Hjort har som signatur:

 

"Vi stitier mest och slaskar har borta. bVann ocksa en biljertt till helsinki9freezout / siktrigt sjukt." - drc.

 

LOOL 8-):lol::lol: Jag var inne och ändrade halva stavningen imorse.

 

Det där var verkligen ett seriöst sätt att försöka skriva en mening - tänk dig hur de stackars balterna hade det på finalbordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det sjuka var ju att alla trodde att du bara försökte ha en slaskig image.

Konversation med en annan utslagen spelare när vi glodde på finalen på tvskärmen och drc satt och svamlade.

Balt: Very good player, your friend.

Callen: He is drunk...

Balt: No, no! It´s psychological, you know...

Callen tänker: Men för helvete, han är ju så full att han inte ens vet hur mycket minimiraisen är och tappar marker så fort han försöker betta.

 

drc är en levande legend i Vilnius. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det sjuka var ju att alla trodde att du bara försökte ha en slaskig image.

Konversation med en annan utslagen spelare när vi glodde på finalen på tvskärmen och drc satt och svamlade.

Balt: Very good player, your friend.

Callen: He is drunk...

Balt: No, no! It´s psychological, you know...

Callen tänker: Men för helvete, han är ju så full att han inte ens vet hur mycket minimiraisen är och tappar marker så fort han försöker betta.

 

drc är en levande legend i Vilnius. :D

 

Haha klockren!

 

Fyllan verkar ju dock inte ha vart så illa eftersom drc kommer ihåg att han vann iaf, till skillnad från vissa andra ;). Möjligtvis var det så att det var du som skrev reseberättelsen för att drc fortfarande inte har en aning om att han vann?

 

Vill även passa på att gratulera drc. Starkt jobbat! Du får gärna ge oss en kurs i "finalbords psykologi" nån dag! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har alltid tyckt att drc behöver slaska lite mer. Kanske var en stadig fylla som krävdes för att få honom att slappna av och bli lite kreativ med markerna. ;-)

 

Tror du han är nykter när han slaskar på 24h då? Vi pratar om en kille som inte haft en vit vecka på 10 år. :) Tror Men the Master och Scotty är de enda i hela världen som skulle ha en chans mot honom om man behövde spela med en promille över 1,5.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det sjuka var ju att alla trodde att du bara försökte ha en slaskig image.

Konversation med en annan utslagen spelare när vi glodde på finalen på tvskärmen och drc satt och svamlade.

Balt: Very good player, your friend.

Callen: He is drunk...

Balt: No, no! It´s psychological, you know...

Callen tänker: Men för helvete, han är ju så full att han inte ens vet hur mycket minimiraisen är och tappar marker så fort han försöker betta.

 

drc är en levande legend i Vilnius. :D

 

Klockrent! :D

drc, jag har blivit jävligt inspirerad! Nästa gång vi pokrar ska jag oxå imagedricka...Men då jävlar kör vi om pengar och pokrar hold'em, och inte om kläder å seven...(ja, det var brud med för alla er med konstiga tankar...).

 

PS. Grattis till er båda! :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

drc, jag har blivit jävligt inspirerad! Nästa gång vi pokrar ska jag oxå imagedricka...Men då jävlar kör vi om pengar och pokrar hold'em, och inte om kläder å seven...(ja, det var brud med för alla er med konstiga tankar...).

 

PS. Grattis till er båda! :P

 

Hmm... det gick väl inte alltför bra för dig när vi lirade hemma hos drc och du var packad, varken på klädpokern eller om pengar...? Bara de riktigt stora spelarna klarar av att lira dyngraka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drc, hur får du folk att tro det? Jag har försökt praktiskt taget varje gång jag är på Klubben... fast då tycker folk bara att jag är ett blåst fyllo och snor min deg

Det är inte svårt att spela när man är full om man är riktigt van att vara full.

 

Jag har svårare att spela nykter.

 

Jag är dock på balternas sida i detta ämne. callen har bara inte förstått att han en vacker dag kommer gå gul när jag kör min PSYCHOLOGY på honom.

it's psychological you know 8-)

 

 

Jag har alltid tyckt att drc behöver slaska lite mer. Kanske var en stadig fylla som krävdes för att få honom att slappna av och bli lite kreativ med markerna

 

Jag har ändrat spelstil och spelar mycket slaskigare vid finalborden numer. Innan dess är jag faktist rejält tight även om jag någon gång skulle råka vara lite småberusad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm... det gick väl inte alltför bra för dig när vi lirade hemma hos drc och du var packad, varken på klädpokern eller om pengar...? Bara de riktigt stora spelarna klarar av att lira dyngraka.

 

Hmmmmhmm...eller så kan man ju sitta å smygsmutta på sin egen folköl och vägra spela pokerformer som folk kan spela... :roll:

 

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...