Gå till innehåll

FLT - Hitta muppen!


Hjort

Vem är muppen?  

187 medlemmar har röstat

  1. 1. Vem är muppen?

    • bb är muppen!
    • UTG+2 är muppen!
    • UTG+2 & bb är muppar båda två!
    • Båda spelarna gör rutinmässiga värdebet och Hjort är en mupp!


Recommended Posts

Som sagt, hitta muppen!

 

Preflop:

BB has :Tc::8c:

UTG+2 has :Ac::Qc:

 

2 folds, UTG+2 raises, 6 folds, BB calls.

 

Flop: (4.50 SB) :3c::9c::Td:(2 players)

BB checks, UTG+2 bets, BB raises, UTG+2 calls.

 

Turn: (4.25 BB) :3c::9c::Td::Qd:(2 players)

BB bets, UTG+2 raises, BB calls.

 

River: (8.25 BB) :3c::9c::Td::Qd::Js:(2 players)

BB checks, UTG+2 bets, BB raises, UTG+2 calls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att UTG+2 är större mupp än de övriga två. Det enda som är muppigt av BB tycker jag är att syna preflop med den handen när det bara är en snubbe med i den ganska lilla potten. Hjort är inte en mupp.

EDIT: Att raisa med sucker straighten på rivern är knappast muppigt. BB hade väl ingen anledning att tro att UTG+2 reraisade på turn med ett inside straight draw?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

EDIT: Att raisa med sucker straighten på rivern är knappast muppigt. BB hade väl ingen anledning att tro att UTG+2 reraisade på turn med ett inside straight draw?

* KJ är inte särskilt troligt pga den tidiga positionen, men en möjlighet.

 

* Att höja AK på turn är ett bra spel. Man får värde av drag samtidigt som man får en del bättre händer att lägga sig och har oftast 10 outs om man blir synad, får gratis showdown om man vill ha, balanserar sina starka höjningar och blir väldigt sällan trebetad.

 

* KQ är helt konsistent med betandet.

 

* KK och AA är ganska konsistent, likaså TT/99. Normalt sett höjs de på floppen men man vet aldrig.

 

* AQ är nog den hand som är enskilt troligast.

 

* QJ är någon liten möjlighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att UTG+2 är större mupp än de övriga två.

 

Alla tre är muppiga, BB och UTG+2 är särskilt muppiga på river. Hjort är alltid en mupp, oavsett gata. 8-)

 

 

Shit, är jag muppen?

 

Jag hittar ju bara två spelare...

 

Whaaaas up?

 

Nu är vi uppe i fyra muppar. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pre flop är BB muppen som synar en Raise utan position med den handen, förmodligen bara för att den är SOUTED.

 

På flop skulle BB dock betat rejält direkt med top par och flushdrag, och bara hopats på att inte FI satt på AT. Beroende på de implicita oddsen så får man avgöra om FI gör rätt som synar m nötdraget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På flop skulle BB dock betat rejält direkt med top par och flushdrag

 

Hur betar man rejält i fixed limit?

 

Man trycker aggressivt och bestämt, en gång på Bet-knappen! Eftersom det tydligen inte bara skall vara rejält, utan direkt också, så kräver det att man antingen scriptat snabb-knappar eller har goda reflexer för att genomföra denna rejäla direkt-bet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker ingen direkt spelar övermuppigt men bb är väl mest mupp av dem båda skulle jag tro.

* Bet-syn med TPTK på en fyra-i-rad-bräda ur sista position på rivern.

 

* Höjer inte med nötflurredraget samt 6 starka parouts och möjligen bästa hand på floppen.

 

Riverbetet är imo sjukt dåligt och att han inte reraisar turn är också väldigt tveksamt om han inte sparar höjningen till turn för att skrämma livet ur små pockets.

 

* Syn preflopp med T8s kanske är tveksamt, vet inte riktigt. Det är inte något som jag skulle sätta muppstämpel i pannan på någon för iaf.

 

* Checkraisen på rivern beror lite på om det är en säker CR-fold eller CR-syn. Är det en CR-syn är den garanterat dålig eftersom det knappast blir syn av en sämre hand 2 gånger så ofta som motståndaren har en bättre. Är det en CR-fold och motståndaren inte kan re-bluffa så kan den ha någon %BB värde plus eller minus.

 

Det lite fina med handen är att motståndaren i stort sett måste ha en hand som kan slå en bluff (eg tvåpar, TPTK, set) och därmed torde vara extremt obenägen att reraisebluffa eftersom enda händerna som ur hans perspektiv borde vika är händer han redan slår. Vidare är det fullt möjligt att han ofta glömmer bort att reraisa med K-stegen eftersom det är så "säkert" att bb har antingen K-stege eller är tom.

 

Problemet är alltså att det är ett spel med extremt marginellt extravärde jämfört med checksyn eller betsyn men tokmycket högre varians. Frågan är då om det finns några metaspelsfaktorer som kan göra det till rätt beslut. Exempelvis att få UTG+2 på lite skön tilt eller att sänka dennes värdebetsfrekvens på rivern inför framtiden. Till och med då är det rätt debatterbart om man ska utsätta sig för sånt här.

 

Men det överlägset sämsta spelet är UTG+2:s riverbet, det suger bara helt enkelt. Möjligen, möjligen, möjligen att det ibland kan få syn av TPNK eller få något litet tvåpar att vika sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...