bzkt Postad 11 April , 2006 Rapport Share Postad 11 April , 2006 Uppe och skottar lite på 2/4, plockar upp AJo i MP och höjer, BB synar. BB har jag read på som semi-LAG. Sett han höja många flopar och spela aggressivt postflop. Party Poker 2/4 Hold'em (5 handed) Hand History Converter Tool Preflop: Hero is MP with , . 1 fold, Hero raises, 2 folds, BB calls. Flop: (4.50 SB) , , (2 players)BB bets, Hero raises, BB 3-bets, Hero caps, BB calls. Raggad flop, jag tror mig ha bäst hand, därav cappen. Är en cap här att ta i? Jag sätter honom inte på en 2:a, möjligtvis en 7:a men jag tror att jag har bäst hand här. Turn: (6.25 BB) (2 players)BB checks, Hero ? Nu är frågan, jag trodde mig ha bäst hand på flop, damen har nog inte hjälpt honom och jag har visat mycket styrka. Plockar dessutom upp nötfärgdraget. Ska jag beta här eller ta ett gratiskort? Väldigt osäker på hur stor min fold equity är om jag betar här. Rätt säker på att jag har 15 outs till river om jag ligger efter. Hur tolkar jag hans check? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snusarn Postad 11 April , 2006 Rapport Share Postad 11 April , 2006 Jag tror inte du har bäst hand, och skulle nog inte cappat på flop. Men som det nu ser ut så tror jag inte han viker mot ett bet, så ta ditt gratiskort. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hansolo Postad 11 April , 2006 Rapport Share Postad 11 April , 2006 hans 3-bet och cap-syn tyder ju inte direkt på svaghet, så här e du troligen inte favorit, enda rätta att checka här, han viker sig inte ändå! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gyre Postad 11 April , 2006 Rapport Share Postad 11 April , 2006 Varför tror du att du har bäst hand på floppen efter hand 3-bett? Känns tungt när han 3-bettar utan att ha read på honom som mongo-aggro. Om jag ens skulle höjt hans donk, där jag är osäker på vad som är rätt, hade jag bara synat hans 3-bett och utvärderat på turn igen. Om jag sett han spela så här med drag eller luft hade jag nog försökt ta mig till showdown om en blank kommer på turn, höjt A eller J och synat på ett klöver. Checkar han till mig efter 3-bett på floppen hade jag bet/foldat en blank turn. EDIT: Ta frikortet, tror du blir c/r rätt ofta här och han lägger typ inga händer som bett-3-bettade den floppen om han inte är en idiot. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
erik87 Postad 11 April , 2006 Rapport Share Postad 11 April , 2006 hans 3-bet och cap-syn tyder ju inte direkt på svaghet, så här e du troligen inte favorit, enda rätta att checka här, han viker sig inte ändå! Håller med, chacka bakom och ta ett gratiskort. För övrigt så tror jag inte du har bästa handen på floppen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
erik87 Postad 11 April , 2006 Rapport Share Postad 11 April , 2006 dubbelpost, fritt fram för moderatorer att plocka bort. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
serenity Postad 11 April , 2006 Rapport Share Postad 11 April , 2006 Cap är väl ändå (minst sagt) att ta i med AJo, det mesta han kan ha är bättre än din hand, inkl AQ och AK. Jag skulle syna hans 3-bet, check/fold på turn om man inte förbättrar. Med färgdraget så blir det väl check/call om man har oddsen till det, antar jag. Lirar mest no limit om det ovan ser helt åt skogen fel ut Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PPjunior Postad 13 April , 2006 Rapport Share Postad 13 April , 2006 Du överspelade den här floppen nånting fruktansvärt. Syna bara ner honom efter hans donkbett. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts