cOP Postad 10 April , 2006 Rapport Postad 10 April , 2006 Lurig situation som dök upp under dagen. Har ingen vidare read på fi eftersom jag ganska nyss satt mig. Han spelar en hel del händer och verkar "spela" mer postflop än preflop. Seat 5: HERO ( $71.53 ) Seat 4: morten005 ( $25.05 ) Seat 1: J_L_Gutrocks ( $57.48 ) Seat 3: simon_says_ok ( $51.50 ) Seat 6: stinkysc ( $38.90 ) simon_says_ok posts small blind [$0.25]. morten005 posts big blind [$0.50]. ** Dealing down cards ** Dealt to HERO [ 4s 3s ] Limpar med en connector, inget skumt HERO calls [$0.50]. stinkysc calls [$0.50]. simon_says_ok calls [$0.25]. morten005 checks. ** Dealing Flop ** [ 3d, 3h, 7s ] Ypperlig flopp, brukar få betalt utan slowplay så jag betar rakt ut simon_says_ok checks. morten005 checks. HERO bets [$2]. stinkysc calls [$2]. En syn, inget konstigt, antagligen 7a ** Dealing Turn ** [ 5c ] Inget skrämmande kort i sig, betar igen HERO bets [$5]. stinkysc raises [$10] Här blir jag väldigt överraskad. Har han också trea eller har han kanske fått stegen. Känner att jag måste syna för att värdera om på river. HERO calls [$5]. ** Dealing River ** [ 7h ] Okej, ingen dum river. Bättre trea är ingen fara, inte heller stegen. HERO checks. stinkysc is all-In [$26.40] HERO ?? Min första tanke var att vika river om den blankade, men en 7a? Vad sätter man honom på när han reraisar turn, skulle han göra det med en 7a? Syn lr vik? Citera
-PK- Postad 10 April , 2006 Rapport Postad 10 April , 2006 Du säger att du sätter honom på en 7a på flopp och givet hur han spelar känns väl en 7a som troligaste alternativet. Han ställer ju såklart inte med stege om han skulle ha det. Hade nog vikt utan read. Du slår bara en bluff och ja, readberoende som vanligt Citera
Supertequila Postad 10 April , 2006 Rapport Postad 10 April , 2006 Potten runt 25. Har han 3a så betalar du 25 för att vinna 12. Har han 7a så förlorar du 35 av dina pengar. Man ska i princip inte syna en stor bett för att vinna halva potten. Frågan är om han hade gått all in med några andra händer? Möjligen inte. Jag hade gått all in på turn. Sitter han på 3a med bättre kicker lr stege så betalar jag honom. Sannolikheten att han sitter på t ex överpar/överkort är stor. Citera
Big Less Postad 10 April , 2006 Rapport Postad 10 April , 2006 ** Dealing River ** [ 7h ]Okej, ingen dum river. Kan en river bli så mycket dummare? Du sätter honom på en sjua på floppen, vilket verkar fullt rimligt. Varför ändrar du dig på river, när han fortsätter representera sin sjua? Vik. Citera
cOP Postad 10 April , 2006 Författare Rapport Postad 10 April , 2006 ** Dealing River ** [ 7h ]Okej, ingen dum river. Kan en river bli så mycket dummare? Du sätter honom på en sjua på floppen, vilket verkar fullt rimligt. Varför ändrar du dig på river, när han fortsätter representera sin sjua? Vik. Ändrar mig inte på river utan på turn. Citera
rosen Postad 11 April , 2006 Rapport Postad 11 April , 2006 han kan göra det klassiska höja lite för att spara en riverbet. höja för att sedan checka bakom på river. mjölka ut mer av draghänder o inte spela stor pott med halvvek hand. gör jag själv ibland, tänk igenom följande om han har en sjua. du betar ut floppen, 3, 7, 45-56, el pp borde du väl ha. han synar med 67-87-mm på turn har du väl samma händer, då kanske hans sjua är bra, men hur ska han veta. genom att höja tar han lite mer betalt av 45-56 o sämre sjuor, alternativ lägger upp för en bluff. har du en bättre sjua el 3 el kåk/stege synar du oftast o checkar till honom. då sparar han 5-10d (betalar 5 för o slippa 10-15d beten på river). all in på river är han nog full, alternativt råbluffar. ratio 99/1 skulle jag nog tro. fold verkar klokt. han kan haft A-3s el 55, tror det blir samma spel mot random fish. river känns kall, ta en ny pott Citera
Supertequila Postad 11 April , 2006 Rapport Postad 11 April , 2006 mmm så du synade och Fi visade? Citera
jompa1 Postad 12 April , 2006 Rapport Postad 12 April , 2006 Är ingen jätteduktig Sh spelare och har en fundering. Hoppas det inte är något problem för den som startat tråden. Varför syna med en sjua på floppen. Stinky har ju positon så varför inte slå om och få lite mer info (ur Stinkys synvinkel). Citera
Supertequila Postad 12 April , 2006 Rapport Postad 12 April , 2006 För att Stinky har 77 i handen o sitter på toppkåken. Han sitter på den bästa handen såvida inte någon har 33 på handen vilket är osannolikt. Skulle han slå om här så hade det varit dumt. Han vill att någon annan ska fånga ett kort så han får ut mervärde fr potten. Därför checkar han. Hade han suttit på ensam 7a så hade det varit bra att slå om för att få bort diverse överkort som skulle kunnat ge honom problem på turn o river. Citera
jompa1 Postad 12 April , 2006 Rapport Postad 12 April , 2006 Jo det var så jag också tänkte. Det lät dock på några inlägg ovan som om han eventuellt kunde sitta på en 7a. Var intresserad av att veta hur man kunde motivera en syn med TP. Sorry om jag var lite otydlig. Citera
Recommended Posts