zinna Postad 10 April , 2006 Rapport Postad 10 April , 2006 UTG 50/0/0 över 10 händer, inte gjort något konstigt, inte visat ner någon hand MP 56/0/0.7 över 25 händer verkar riktigt dålig och passiv, har check/synat ner floppat set efter check/raise på flop i en hand Button 22.5/14.5/1.9 över 493 händer är troligtvis en aning trött på mig då jag 3bettat många av hans höjningar och han verkar spela mer aggresivt och korkat mot mig jämfört med dom andra på bordet BB 31.4/2/0.9 har över 51 händer har inte gjort några konstigheter jag är 30/18/2.7 och har stulit mycket blinds och bluffat mycket efter egen raise PokerStars 0.50/1.00 Hold'em (6 handed) FTR converter on zerodivide.cx Preflop: Hero is SB with 4:club:, 3:club:. UTG calls, MP calls, 1 fold, Button calls, Hero completes, BB checks. självklar syn Flop: (5 SB) T:heart:, 2:club:, 6:spade: (5 players) Hero checks, BB checks, UTG bets, MP calls, Button calls, Hero calls, BB folds. får oddsen 7:1 har kraftiga implied odds, självklar syn enligt mitt tycke Turn: (4.50 BB) 5:diamond: (4 players) Hero checks, UTG bets, MP calls, Button raises, Hero ? min ursprungliga tanke var att hoppas på att UTG betar så jag kan check/raise hela fältet men vad hittar jag på efter buttons raise samt vad gör jag på river? Citera
hf89fc Postad 10 April , 2006 Rapport Postad 10 April , 2006 hmm skulle folda pre-flopp efter att UTG har bettat sedan är det väl bara att re-raisa Citera
serenity Postad 10 April , 2006 Rapport Postad 10 April , 2006 folda inte på turn iaf No shit sherlock! 3-bet är väl det enda? Jag ser iaf inte varför du skulle få in mera deg på rivern om du bara synar här. Citera
Albert Postad 10 April , 2006 Rapport Postad 10 April , 2006 Raise. Att bara syna på turn för att sedan c/r:a river är onödigt så inte draghänderna betalar vilket de mycket väl kan göra på turn om de inte redan får en färdig hand. Citera
Bimpi Postad 10 April , 2006 Rapport Postad 10 April , 2006 Ja, jag vet inte men ofta i det där läget då jag är säker på att jag har bäst hand brukar jag faktist bara trycka call för att på så vis få UTG-killen som bettade från början att stanna kvar i potten och på så vis få någon bet (eller säger man call) till av han. Sen om man bara callar kommer ju buttom med största sannolikhet trycka bet på rivern med, där skulle jag börjat reraisa. Om man reraisat hade väl förmodligen UTG foldat, Buttom callat. Sen hade väl Buttom gjort en check call på rivern. Det hade ju gjort potten mindre. Citera
therussian Postad 10 April , 2006 Rapport Postad 10 April , 2006 Höj eller beta vid varje tillfälle du får. Citera
Gyre Postad 10 April , 2006 Rapport Postad 10 April , 2006 Bara att 3-betta här. Lika bra att pumpa in pengar i potten är du kan. Katastrof om en c/r på river skulle misslyckas, även om det antagligen är ganska ovanligt. På denna nivån så har väl UTG svårt att släppa en hand här även för 2 betts. hmm skulle folda pre-flopp efter att UTG har bettat sedan är det väl bara att re-raisa Foldar du preflopp med 9:1 med en suited connector missar du massa pengar. Som regel kan man syna med any suited om man får 7:1 i odds om man är hyffsat postflopp. Citera
anegym Postad 10 April , 2006 Rapport Postad 10 April , 2006 Bara att 3-betta här. Lika bra att pumpa in pengar i potten är du kan. Katastrof om en c/r på river skulle misslyckas, även om det antagligen är ganska ovanligt. På denna nivån så har väl UTG svårt att släppa en hand här även för 2 betts. Foldar du preflopp med 9:1 med en suited connector missar du massa pengar. Som regel kan man syna med any suited om man får 7:1 i odds om man är hyffsat postflopp. Håller helt med om allt ovan! Citera
Recommended Posts