Gå till innehåll

Studietips för Fixed Limit Advanced Turneringar?


PowerPoker

Recommended Posts

Hej.

 

Har spelat en del NL Hold 'em, men tänkte börja lira Fixed. Jag undrar om det finns några bra böcker eller hemsidor ni kan rekomendera, gärna lite mer avancerade så man inte börjar med "This is called the flop".

 

Sedan gärna om hur man lirar FL-turneringar, strategi etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

just turneringar tror jag det blir svårt att hitta, skulle rekommendera ngn nl-turneringsbok samt att du får applicera det på slutskedet där det blir mer all-in poker. dvs när degen 50% av stacken åker in preflop.

 

själva spelet är sklanskys helt ok, tycker harmans kapitel i supersystem2 var grymnt, men tror det är för aggresivt o avancerat för turneringar.

 

sen sngs måste du lira, finns ju inte så frekventa fixed turneringar så svårt att spela många o bli bra på det. tycker ofta folk kan vara ganska dåliga i fixed, de spelar inte optimal turneringspoker dvs kör på en del drag de har odds på, men blir shortstacked när inte flushen kommer.

 

tipsa gärna om det fins några stor garanterade turneringar med fixed, länge sedan jag såg ngn. känns lite utdött faktist

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Small Stakes Holdem är en mkt bra FL-bok. Vissa avsnitt kanske kan verka väldigt basic medan andra avsnitt är mkt bra, hur man ska skydda sin hand osv.

 

Rekomenderar den stark!

 

Jag har inte läst Holdem for advanced players men folk brukar rekomendera att man läser SSH först!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

King Yao's bok är för de som vill tänka lite mer avancerat kring FL, även om den innehåller nybörjargrejerna också.

 

Jag har hört att Pokerhandboken ska vara en av de bättre pokerböckerna på marknaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...