TheEmbassy Postad 8 April , 2006 Rapport Share Postad 8 April , 2006 En varm dag efter vinskörden gick en fransk bonde till mässan med sin fru. Antingen på grund av de senaste dagarnas hårda arbete med skörden eller att mässan var tråkig somnade bonden och drömde en mardröm. Han drömde att han skulle avrättas i giljotinen under franska revolutionen. Hans fru, som plötsligt såg att mannen fallit i sömn, gav honom ett slag i nacken med sin solfjäder. Mannen trodde att bilan träffade honom, fick en hjärtattack och dog omedelbart. Vad är oerhört fel i den historien? Svara gärna i vitt så får fler chansen att klura. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Albert Postad 8 April , 2006 Rapport Share Postad 8 April , 2006 När du skriver bilan så undrar jag om det är själva redskapet i en giljoitin eller om det är en felstavning utav "bilen". Bilar fanns inte under franska revolutionen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TheEmbassy Postad 8 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 8 April , 2006 Fel. Skriv gärna i vitt på vit bakgrund. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Plala Postad 8 April , 2006 Rapport Share Postad 8 April , 2006 Det är inte varmt när vin skördas?. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TheEmbassy Postad 8 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 8 April , 2006 Fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kraclob Postad 8 April , 2006 Rapport Share Postad 8 April , 2006 EDIT: hjärnsläpp Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Loveless Postad 8 April , 2006 Rapport Share Postad 8 April , 2006 Bönder som slet på fälten avrättades inte i giljotin. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TheEmbassy Postad 8 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 8 April , 2006 Fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lfx Postad 8 April , 2006 Rapport Share Postad 8 April , 2006 Män och kvinnor satt inte jämte varandra i kyrkan? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
poddan Postad 8 April , 2006 Rapport Share Postad 8 April , 2006 Kan det var något så revolutionerande som att kvinnor inte fick följa med på mässor? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skadast Postad 8 April , 2006 Rapport Share Postad 8 April , 2006 En bila kan inte få en hjätattack och dö. Känns som att ett syftningsfel kan vara "det oerhörda felet" En annan gissning är att det var oerhört fel att somna på en mässa på den tiden, näst intill olagligt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Agent Cooper Postad 8 April , 2006 Rapport Share Postad 8 April , 2006 [/color]Man skördar inte vin utan vindruvor. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Albert Postad 8 April , 2006 Rapport Share Postad 8 April , 2006 Vad är en bila? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Agent Cooper Postad 8 April , 2006 Rapport Share Postad 8 April , 2006 Vad är en bila?Den vassa metallklumpen som gör själva jobbet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lfx Postad 8 April , 2006 Rapport Share Postad 8 April , 2006 Giljotinens blad Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lfx Postad 8 April , 2006 Rapport Share Postad 8 April , 2006 Mässor är på bara söndagar(?), och är man så kristen att man går på mässa arbetar man inte en söndag Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Agent Cooper Postad 8 April , 2006 Rapport Share Postad 8 April , 2006 Min hjärna är inte tillräckligt stor för att lista ut hur man får vit bakgrund. Ber om ursäkt för detta! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Albert Postad 8 April , 2006 Rapport Share Postad 8 April , 2006 Kvinnor har inte solfjädrar i Frankrike? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Suppe Postad 8 April , 2006 Rapport Share Postad 8 April , 2006 Tja jag antar att inte många vet varför och att det funkar å söka online...Dödsstraffet tog sig nämligen vid denna tidpunkt många olika former: dömda adelsmän avrättades relativt smärtfritt genom halshuggning med svärd eller yxa medan de lägre klasserna avrättades genom mer plågsamma metoder så som hängning, rådbråkning eller genom att brännas på bål osv. Dvs han borde inte blivit dömd till halshuggning? Eller så är jag helt ute och cyklar då det var en dröm, han skulle kunna dö hur han vill i en dröm.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TheEmbassy Postad 8 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 8 April , 2006 Ingen har svarat rätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Agent Cooper Postad 8 April , 2006 Rapport Share Postad 8 April , 2006 Menar du att man skördar vin? Trodde i min enfald att det var druvorna man skördade. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 8 April , 2006 Rapport Share Postad 8 April , 2006 Han drömde att han skulle avrättas under den franska revolutionen. Om den ännu ej ägt rum, hur kan han då drömma något sådant? Och om revolutionen redan genomförts är väl avrättningarna över? Gissar bara hejvilt här... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HeadLess- Postad 8 April , 2006 Rapport Share Postad 8 April , 2006 Under revolutionen var arbetslösheten och fattigdomen stor och det var not inte så lönande att producera vin. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Albert Postad 8 April , 2006 Rapport Share Postad 8 April , 2006 Man kan väl inte bara dö för att man tror att något har hänt en? AJ! Jävlar vad ont jag fick, jag trodde jag tappade en kofot på min fot men det var visst en penna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
poddan Postad 8 April , 2006 Rapport Share Postad 8 April , 2006 Bönder sysslar inte med vin Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts