Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

En klurig hand som jag har postat i min dagbok också.

Har ingen read på fi mer än att han verkar vara en av dom mer stabila spelarna på bordet.

Players:

Hero (EUR 18,90 in seat 1)

fek02jpa (EUR 5,28 in seat 2)

GrossAnk (EUR 12,52 in seat 3)

utiliser (EUR 17,50 in seat 4)

bond2 (EUR 23,34 in seat 5)

melodrama (EUR 36,56 in seat 6)

Dealer: fek02jpa

Small Blind: GrossAnk (0,10)

Big Blind: utiliser (0,20)

Hero was dealt: Ad - Qh

bond2 Raise (0,40)

melodrama Fold

Hero Raise (1,00)

fek02jpa Fold

GrossAnk Fold

utiliser Fold

bond2 Call (0,60)

Bör väl höja mer här, men hur mycket? Miniraise från fi, PP eller SC?

Flop 6d - 5d - 9s

bond2 Bet (1,00)

Hero Raise (4,00)

bond2 Call (3,00)

Höjer honom för att ta potten eller få info. Fi svarar att han har nåt..

Turn 6d - 5d - 9s - Ah

bond2 Bet (6,00)

Hero ???

Bra kort för mig, men fi verkar stark. Vad ska jag göra här? Vad tror ni fi har?

Postad

Jag tror han sitter på KK-JJ. Men jag här inte hundra. Höjningen pre-flop av han känns vek. Han borde ha höjt mer, men är rädd för att alla ska lägga sig...

eller nu blev jag lite osäker efter att brorsan bestämt hävdar att han har AK och inget annat :roll:

Postad
Jag tror han sitter på KK-JJ. Men jag här inte hundra. Höjningen pre-flop av han känns vek. Han borde ha höjt mer, men är rädd för att alla ska lägga sig...

eller nu blev jag lite osäker efter att brorsan bestämt hävdar att han har AK och inget annat :roll:

Haha. Det är humor :D

Postad

Syn

Han lägger inte AK. Har han något annat så kan han få betala av på rivern.

Edit: Såg lite fel. Trodde hero hade färgdrag också. Men får väl stå för synen i alla fall. AK lite troligare än AQ som är ungefär lika troligt som AJ. Sedan kan han väl ha något pocket också liksom tyvärr A9 :club: men det är ju bara en komb.

Postad
Låt han betala om han drar efter färg/stege så tryck in dina sista slantar.

Men drar han inte till färg eller stege vilket nog är mycket troligare så kan man nog mjölka ur honom en del på rivern.

Postad

Men drar han inte till färg eller stege vilket nog är mycket troligare så kan man nog mjölka ur honom en del på rivern.

Hur menar du? Förstår inte varför man ska vänta med att få in degen. Kommer det en tredje ruter på river så får ju fi ett fint läge att bluffa eller om det kommer en 8:a eller dylikt. Finns ingen anledning att försöka mjölka med en relativt svag hand.

Postad

Hur menar du? Förstår inte varför man ska vänta med att få in degen. Kommer det en tredje ruter på river så får ju fi ett fint läge att bluffa eller om det kommer en 8:a eller dylikt. Finns ingen anledning att försöka mjölka med en relativt svag hand.

Ja det beror ju på hur ofta du tror att han har en draghand. själv tror jag att chansen att han har AJ+AT+JJ+QQ+KK är mycket större. Har han dessa händer kommer han nog att folda på turnbettet. Synar man så kanske han bluffar på river och gör han inte det så kan man värdebetta.