Gå till innehåll

Definition av "showdowns won"?


Smygaren

Recommended Posts

Vad betyder "showdowns won" ?

 

Är det hur ofta man vinner potten när alla checkar på river?

 

(Jag hade 100% showdowns won under en session och då förlorade jag en pot på rivern, så alla potter som går till rivern kan inte räknas in)

 

Jag ligger f ö kring 80% efter många tusen händer. Vad gör jag för fel?

 

undrar

Smygaren

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Showdowns won är hur ofta man vinner handen då den spelas till slutet (till showdown då det e dags att visa).

 

Självklart ska man inte ha 100% här eftersom man då spelar alldeles för tight och blir bortbetad från potter där man har odds att syna trots att man inte har någon kanonhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Showdowns won är hur ofta man vinner handen då den spelas till slutet (till showdown då det e dags att visa).

 

Självklart ska man inte ha 100% här eftersom man då spelar alldeles för tight och blir bortbetad från potter där man har odds att syna trots att man inte har någon kanonhand.

 

Med risk för att bli tjatig, det är dock skillnad på de tre alternativen nedan...

 

Alla händer där riverkortet vänds upp?

 

Alla händer där någon bettar på river?

 

Alla händer där någon bettar och någon annan synar rivern?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter lite konstigt att säga att du bör spela mer händer till slutet, låter också fel att säga att du ska ha en lägre siffra, alla vill ju ha 100% där.

 

Men för att förklara, har du 100% där betyder det ju att du bara går med till rivern då du är döds-säker på att vinna. Det innebär att du spelar för lite händer till river. Skulle gärna se dina andra procent för en analys.

Fold prflop, fold flop och dessa...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

80% är alldeles för högt.

 

Jag vet! Men hur löser jag problemet??

 

Ljug.

 

 

Nu är jag inte med.

 

Skall jag bluffa mer med dåliga händer på rivern, i hopp om att motståndarna observerat att jag ofta har bra händer i en showdown??

 

Hahaha.. näh,,, jag menade att du ska ljuga för oss om din showdownprocent o på så sätt "lösa" problemet.

 

Ett skämt, kanske inte helt lyckat dock :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

80% är alldeles för högt.

 

Jag vet! Men hur löser jag problemet??

 

Ljug.

 

 

Nu är jag inte med.

 

Skall jag bluffa mer med dåliga händer på rivern, i hopp om att motståndarna observerat att jag ofta har bra händer i en showdown??

 

Hahaha.. näh,,, jag menade att du ska ljuga för oss om din showdownprocent o på så sätt "lösa" problemet.

 

Ett skämt, kanske inte helt lyckat dock :)

 

 

Ok... :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Men för att förklara, har du 100% där betyder det ju att du bara går med till rivern då du är döds-säker på att vinna. Det innebär att du spelar för lite händer till river. Skulle gärna se dina andra procent för en analys.

Fold prflop, fold flop och dessa...

 

Men det kan ju också betyda att han bettar ut de andra och vinner potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du bör ligga på runt 50% showdown won om du spelar fixed på 10-manna.

Det är extremt viktigt att "pay:a off" mot både dåliga och bra motståndare. Bra motståndare gör allt för att du ska lägga dig med bra händer, dåliga motståndare går oftast för långt med för dåliga händer och har ofta ingenting alls.

 

http://files.upl.silentwhisper.net/upload1/pokerstatestik.JPG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du bör ligga på runt 50% showdown won om du spelar fixed på 10-manna.

Det är extremt viktigt att "pay:a off" mot både dåliga och bra motståndare. Bra motståndare gör allt för att du ska lägga dig med bra händer, dåliga motståndare går oftast för långt med för dåliga händer och har ofta ingenting alls.

 

Jag försökte skaffa pokertracker men det var något fel på sidan. Skall göra ett nytt försök vid tillfälle o posta min statistik efter det.

 

Jag är dock rätt säker på att jag inte foldar för mycket på rivern. Jag betalar av när de sätter sina långskott, och jag håvar in när de bluffar på rivern. Det finns nog en del annat att kritisera i mitt spel (jag har en del teorier om vad det är men väntar med det så att ni får chansen att analysera mina siffror förutsättningslöst först).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag själv ligger på ca 58%... tror att det kan vara en ganska bra siffra, vet alla att du bara synar ner till river när du har Nöten, så blir det inte många händer framöver som verkligen går ända dit...

 

du "måste förlora ibland" (men det är smart att göar det i små potter ) och vinna de stora 8-):lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

försök att se varje enskild hand istället. nöten har 100%, 23o oförbättrad 0%. alla med över 50% i enskilda läget måste tas till showdown. är potten stor ska de med 5-10% också tas till showdown. för att få ner totala siffran måste helt enkelt fler låga tas till showdown.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

 

Men för att förklara, har du 100% där betyder det ju att du bara går med till rivern då du är döds-säker på att vinna. Det innebär att du spelar för lite händer till river. Skulle gärna se dina andra procent för en analys.

Fold prflop, fold flop och dessa...

 

Men det kan ju också betyda att han bettar ut de andra och vinner potten.

 

Nej en sådan spelare kommer snarare att ha en W$SD under 50%. En spelare som spelar extremt aggresivt och hela tiden attackerar (med både värdebet, semibluffar och skyddsbets) kommer bli nersynad mer sällan men med bättre händer.

 

Kan väl säga att för egen del ligger jag på en W$SD på drygt 43% och är en marginell förlorare (i pengar räknat) på mina showdownhänder men är ändå en ganska rejäl vinnare totalt efterssom jag vinner så mycket på "won w/o SD" händer, ofta där jag inte har korten.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...