FrOst66 Postad 7 April , 2006 Rapport Postad 7 April , 2006 Har ingen direkt read på FI då han nyss satt sig vid bordet, floppar ju en drömflop men turnen ställer till riktiga problem.. ***** Hand History for Game 3907309264 ***** $50 NL Texas Hold'em - Friday, April 07, 07:31:08 ET 2006 Table Summer Joy (No DP) (Real Money) Seat 1 is the button Total number of players : 6 Seat 2: Hero ( $29.03 ) Seat 6: danne_1989 ( $129.57 ) Seat 5: guts08 ( $5.69 ) Seat 3: wildrexus ( $27.67 ) Seat 1: battle111 ( $33 ) Seat 4: hagopeet ( $27.30 ) Hero posts small blind [$0.25]. wildrexus posts big blind [$0.50]. ** Dealing down cards ** Dealt to Hero[ 2c 2h ] hagopeet folds. guts08 folds. >You have options at Table 96687 Table!. danne_1989 folds. battle111 folds. Hero raises [$0.75]. wildrexus calls [$0.50]. ** Dealing Flop ** [ 6s, 2s, 6h ] Hero bets [$1]. wildrexus raises [$2.78]. Hero calls [$1.78]. ** Dealing Turn ** [ 6c ] Hero checks. wildrexus bets [$3]. Hero calls [$3]. ** Dealing River ** [ 7s ] Hero checks.. wildrexus bets [$14]. Hero folds. Citera
cOP Postad 7 April , 2006 Rapport Postad 7 April , 2006 Riktigt riktigt surt när det där händer. Hade spelat den precis som dig och släppt river. Kanske kan prova en återhöjning på flopp, har han överpar får man ju spel redan där. Kan ju inte påstå att du skulle vara fel att slowspela en flopad kåk heller, otur helt enkelt. Citera
FrOst66 Postad 7 April , 2006 Författare Rapport Postad 7 April , 2006 Riktigt riktigt surt när det där händer. Hade spelat den precis som dig och släppt river. Kanske kan prova en återhöjning på flopp, har han överpar får man ju spel redan där. Kan ju inte påstå att du skulle vara fel att slowspela en flopad kåk heller, otur helt enkelt. Exakt mitt set blir ju totalt värdelöst efter turn då vilket överpar som helst slår det, samt att vi båda limpa så att han sitter på den sista 6:an är ju ingen omöjlighet heller. Citera
Reaper Postad 7 April , 2006 Rapport Postad 7 April , 2006 Standardfold på river (redan på turn också).. speciellt när det just är på den typen av bräda, för du slår inte ens en bluff.. om han nu inte har Ax utan träff vilket inte är allt för troligt . Kraftig re-raise på flopp är väl ända jag hade gjort annorlunda. Citera
rickie Postad 7 April , 2006 Rapport Postad 7 April , 2006 Standardfold på river (redan på turn också).. speciellt när det just är på den typen av bräda, för du slår inte ens en bluff.. om han nu inte har Ax utan träff vilket inte är allt för troligt . Kraftig re-raise på flopp är väl ända jag hade gjort annorlunda. Man vinner visst över en bluff? Förstår inte varför FI inte skulle bluffa på den här brädan. Tycker man kan betta pott på flopp och syna ett omslag för att sen betta/höjja turn. Nackdelen med detta är iförsig att det kan komma en hel del scarecards för FI om han håller ett pocketpar. EDIT: Man får självklart spela annorlunda än vad jag just föreslog nu när 6an landar på turn o våran hand försvagas kraftigt. Citera
kfluffie Postad 7 April , 2006 Rapport Postad 7 April , 2006 1. Skriv bättre rubrik. 2. Smacka på lite mer på Flopp. Har han sexan kommer han syna redan där. (Varför inte re-raise på flop?) 3. Betta på Turn för att se vad han står. Slår han om = Fold, Synar han så skulle jag Check/folda på Rivern. MVH //KF Citera
Recommended Posts