Gå till innehåll

5CS - En bra starthandtabell?


DocAman

Recommended Posts

Hej!

 

Jag undrar vilka starthänder som man ska gå in på i 5-korts stötpoker? :?

 

Dessa starthänder måse ju också skilja sig avsevärt beroende på position samt antal spelare vid bordet!

 

Skillnaden mot Texas Holdem måste ju vara enorm. T.ex. limpar ju en del in med 54s på knappen i Holdem, men i 5CS så måste ju detta vara en riktig skithand oavsett position.

 

* Flytt till Övriga Pokerformer - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Par i knektar eller bättre händer är vad som brukar rekommenderas som starthänder.

 

Det finns en tabell i Pokerhandboken som ger chansen att din hand är den bästa givet antalet motspelare och där rekommenderas att man spelar händer där man har minst 50% chans att ens hand är bättre än alla motspelares.

 

[/img]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag undrar vilka starthänder som man ska gå in på i 5-korts stötpoker? :?

 

Dessa starthänder måse ju också skilja sig avsevärt beroende på position samt antal spelare vid bordet!

 

Skillnaden mot Texas Holdem måste ju vara enorm. T.ex. limpar ju en del in med 54s på knappen i Holdem, men i 5CS så måste ju detta vara en riktig skithand oavsett position.

 

Du glömmer ju den överlägset viktigaste faktorn dvs vilka uppkort som finns kvar att aggera efter dig.

 

Skjutet från höften skulle jag räkna dessa som öppningsbara (öppnar alltid för raise i 5CS):

 

Levande par, är paret högt även döda par

(A)x där esset är levande och det inte finns för mycket klädda kort bakom

(x)A där x är högre än samtliga uppkort bakom

Ur sen position även händer som KT, QJ osv så länge de bakom har låga uppkort.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...