Malasp_05 Postad 7 April , 2006 Rapport Postad 7 April , 2006 För att samla VIP på B2B så funderar jag på att gå upp i nivå och gå in på borden med minsta möjliga inköp, alltså 1/5 av maxinköp. Jag tror inte att jag är en vinnande spelare på den högre nivån och därför kanske jag bara förlorar på att ha djupare stack då jag lättare blir utspelad. Kan det vara smart att göra på det här sättet eller är det bara dumt? Hur ska man spela under dessa förutsättningar? Frågorna gäller NL SH. Citera
majorj Postad 7 April , 2006 Rapport Postad 7 April , 2006 För att samla VIP på B2B så funderar jag på att gå upp i nivå och gå in på borden med minsta möjliga inköp, alltså 1/5 av maxinköp. Jag tror inte att jag är en vinnande spelare på den högre nivån och därför kanske jag bara förlorar på att ha djupare stack då jag lättare blir utspelad. Kan det vara smart att göra på det här sättet eller är det bara dumt? Hur ska man spela under dessa förutsättningar? Frågorna gäller NL SH. Jag skulle aldrig spela på en nivå där jag inte trodde mig vara vinnande. Du kommer ju att bli av med dina stackar, stora som små. Citera
Myssion Postad 7 April , 2006 Rapport Postad 7 April , 2006 Om det är bonusen du vill åt så sätt dig på FL 2/4 istället, där maximerar du värdet och riskerar ofta mindre än på NL-borden. Citera
Mr.Tony Postad 7 April , 2006 Rapport Postad 7 April , 2006 Det funkar pefekt, även jag och en vän går in med 110$ på 5-10NL fullring, kör 2 rundor för att ställa in skiten preflop eller hälften pre sen oavsett flopp trycka in. Oftast sitter dom med $1K så är inte så mkt för dom, så man får 1-3synare och 80% dublar/tripplar du, samma visa igen nytt bord. säg att du 5dubblar då gör det inte om du torskar 1 gång, +4 ändå Inga marginella händer som Aqoff och At osvom inte känslan sätter in Citera
obby Postad 7 April , 2006 Rapport Postad 7 April , 2006 Eftersom du oftare kommer att komma till rivern, kommer du att vinna fler potter. Men potterna du vinner kommer vara mindre än om du använde samma "skicklighet" med en stor stack. Citera
Dionysos Postad 7 April , 2006 Rapport Postad 7 April , 2006 mr.tony skrev Det funkar pefekt, även jag och en vän går in med 110$ på 5-10NL fullring, kör 2 rundor för att ställa in skiten preflop eller hälften pre sen oavsett flopp trycka in. Oftast sitter dom med $1K så är inte så mkt för dom, så man får 1-3synare och 80% dublar/tripplar du, samma visa igen nytt bord. säg att du 5dubblar då gör det inte om du torskar 1 gång, +4 ändå Inga marginella händer som Aqoff och At osvom inte känslan sätter in Menar du att du på två rundor nästan allitd hinner få en hand som är bättre än AQ? Det verkar ju som om det är det hela tekniken bygger på och i min öron låter det ganska overkligt att titta ner på AK AA KK QQ i snitt en gång på 20 givar? Citera
Uppenberg Postad 9 April , 2006 Rapport Postad 9 April , 2006 För att samla VIP på B2B så funderar jag på att gå upp i nivå och gå in på borden med minsta möjliga inköp, alltså 1/5 av maxinköp. Jag tror inte att jag är en vinnande spelare på den högre nivån och därför kanske jag bara förlorar på att ha djupare stack då jag lättare blir utspelad. Kan det vara smart att göra på det här sättet eller är det bara dumt? Hur ska man spela under dessa förutsättningar? Frågorna gäller NL SH. är det inte bättre att spela fullring om ändå bara ska folda dig vip? Citera
Recommended Posts