Gå till innehåll

Starthänder i No-Limit för nybörjare


John M

Recommended Posts

Min erfarenhet är att de starthandskraven fungerar mycket bra; ialf på låga nivåer. "Supertight is right" tror jag det var någon pokerförfattare som skrev. Du kan lägga till Axs och suited connectors om du är sitter i sen position - men du klarar dig säkert utan att spela dem (kanske till och med bättre)..

 

Om det blir tråkigt att folda nio av tio händer kan du ju multitabla..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela dessa starthänder, sitt på 10 bord, beroende på om bordet är tight eller löst ska du bara raisa eller syna dessa händer. Spela alltid aggressivt då du träffat nån av dessa händer på flopp. Folda dina underpar och det kommer överkort på flopp och nån bettar.

 

Så kommer du gå vinnande ur detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte riktigt vad jag tycker om starthandskraven på Mörkarna.

 

Kör på de i början av pappret.

 

Börjar du spela K9s, KTs, QTs och är i första 1:pos på floppen så tror jag du kommer få lite problem att t.ex. släppa TP med K9 med en sketen kicker.

 

Det är bra händer, men inte direkt i början.

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela dessa starthänder, sitt på 10 bord, beroende på om bordet är tight eller löst ska du bara raisa eller syna dessa händer. Spela alltid aggressivt då du träffat nån av dessa händer på flopp. Folda dina underpar och det kommer överkort på flopp och nån bettar.

 

Så kommer du gå vinnande ur detta.

 

 

Menar du att jag ska folda mina underpar, eller att jag INTE ska göra det :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela dessa starthänder, sitt på 10 bord, beroende på om bordet är tight eller löst ska du bara raisa eller syna dessa händer. Spela alltid aggressivt då du träffat nån av dessa händer på flopp. Folda dina underpar och det kommer överkort på flopp och nån bettar.

 

Så kommer du gå vinnande ur detta.

 

 

Menar du att jag ska folda mina underpar, eller att jag INTE ska göra det :?

 

Han menar säkert att du ska spela paren enligt tabellen före flop men vara försiktig med låga par om högre kort kommer på floppen och spec om någon betar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Sätt dig med ungefär minimiköp och ta en paus när du dubblat upp.

Jag tycker du kan nöja dig med att spela alla par ner till ungefär par i 6:or

Ak, Aks, Aq, Aqs

 

På button och ett par positioner innan kan du spela Axs också.

 

Limpa in med JJ och neråt. AA, KK, och kanske QQ om du gillar att gambla, kan du gå all in med preflop.

 

Paren dumpar du om det kommer överkort, annars spelar du dem aggresivt. Träffar du ett set så spelar du också aggresivt. Är inte säker på att detta räcker för att gå pluss i längden, men jag tycker det är en bra strategi att hålla sig till om man precis har börjat lära sig spelet.

 

Å andra sidan vill man en dag bli en spelare av världsklass så är det nog bättre att spela super loose. man kommer att ställas inför svåra val som kommer att utveckla en som pokerspelare. men det blir förmodligen rätt dyrt också 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du kan nöja dig med att spela alla par ner till ungefär par i 6:or

 

Spelar du vid lös/passivt bord kan du även spela resten av alla par under 6:or, spelar ingen roll om du sitter i sen eller tidig position.

Men du måste träffa hårt om du ska fortsätta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sätt dig med ungefär minimiköp och ta en paus när du dubblat upp.

Jag tycker du kan nöja dig med att spela alla par ner till ungefär par i 6:or

Ak, Aks, Aq, Aqs

 

På button och ett par positioner innan kan du spela Axs också.

 

Limpa in med JJ och neråt. AA, KK, och kanske QQ om du gillar att gambla, kan du gå all in med preflop.

 

Paren dumpar du om det kommer överkort, annars spelar du dem aggresivt. Träffar du ett set så spelar du också aggresivt. Är inte säker på att detta räcker för att gå pluss i längden, men jag tycker det är en bra strategi att hålla sig till om man precis har börjat lära sig spelet.

 

Å andra sidan vill man en dag bli en spelare av världsklass så är det nog bättre att spela super loose. man kommer att ställas inför svåra val som kommer att utveckla en som pokerspelare. men det blir förmodligen rätt dyrt också 8-)

 

Men samtidigt, om du plussar lite hela tiden så har du plötslig en rulle som du kan gå upp i nivå med! När du gått upp 3 nivåer så kan du ju spela "beginners" bord och då spela löst! Då känns det inte lika mycket och du vinner tillbaka det mesta snabbt igen :D

 

Angående par så limpar jag in med allt och slänger om någon höjer! Dock TT och upp brukar jag slänga in lite mer pengar om någon raisat! (för att syna) Om man träffar settet sp blir det ibland mysigt mycket pengar! Det täcker förlusterna tror jag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...