Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har ingen super-read på fi men vi var uppe i en liknande situation några händer tidigare. Den gången höjde han all in på turn, jag synade, han vek upp AQ och jag tog potten med AK.

Texas Hold'em $0.25-$0.25 NL (Real Money), #332,200,986

Table Heros's HE, 6 Apr 2006 7:11 AM ET

Seat 2: laguus ($25.75 in chips)

Seat 4: Boehh ($12.65 in chips)

Seat 6: VitalGul_ ($27.25 in chips)

Seat 8: jcvvs ($8.40 in chips)

Seat 9: Hero ($54.60 in chips)

ANTES/BLINDS

VitalGul_ posts blind ($0.15), jcvvs posts blind ($0.25).

Hero is dealt As Kh

PRE-FLOP

Hero bets $1, laguus calls $1, Boehh folds, VitalGul_ calls $0.85, jcvvs folds.

FLOP [board cards AD,3C,3D ]

VitalGul_ checks, Hero bets $3, laguus calls $3, VitalGul_ folds.

TURN [board cards AD,3C,3D,6H ]

Hero bets $6, laguus calls $6.

RIVER [board cards AD,3C,3D,6H,9D ]

Hero ??

Hur spelar jag lämpligast river med tanke på att han har 16$ kvar i stacken? Svårt att hitta en bra bet som jag sen kan passa mot omslag. Andra synpunkter på hur jag spelar handen? Beten på turn kan vara i minsta laget. Kunde kanske tryckt där och fått syn av flushdraget med tanke på att han kan vara lite grinig på mig sen förra potten.

*Edit: Glömde nått ganska viktigt :D

Postad

inte bara jag som tkr att situationen är jobbig? eller är bristen på svar ett tecken på att alla 70 som besökt tråden tkr att situationen ärså självklar att den inte behöver kommenteras? Dela gärna med er av er erfarenhet.

Postad

Antingen check/fold eller raise/syn är det som gäller, han skulle lika gärna kunna raisa dig med AK,AQ,AJ. Utan read skulle jag betat in o hoppats på att han inte har suttit och synat utan odds för deet.

Postad

-Men det troliga ä ju att han har ett svagt A. Anta alltid att de har ett svagare A när de callar efter floppen då ett A dykt upp. När A på bordet är en del av flushen så minskar chansen rejält då den mest populära handen AXs inte är en möjlighet.

Jag slänger inte handen där iaf, du kan checka o sen calla hans bett oavsett hur mkt det är. Ibland bluffar de o då får du in ett bett du inte hade fått annars. Men det känns inte som han vart på ett drag här utan är orolig över att ha en sämre kicker o bara callar.

Men normalt när man bestämt sig för att calla så kan man lika gärna betta själv.

Postad

Mm håller med, efter lite funderande tror jag värdeskillnaden mellan check/fold, check/syn (om han fjutt betar) och bet/syn inte är sådär jätte stor. Bet/syn borde dock vara bättre för imagen. Jag spelade rivern rätt skevt, check - all in - fold :(

Postad
Antingen check/fold eller raise/syn är det som gäller, han skulle lika gärna kunna raisa dig med AK,AQ,AJ. Utan read skulle jag betat in o hoppats på att han inte har suttit och synat utan odds för deet.

Antingen check/fold eller raise/syn?

Hur kan man göra en raise när man agerar först? Jag förstår inte alls vad du menar med ditt inlägg.

Postad
-Men det troliga ä ju att han har ett svagt A. Anta alltid att de har ett svagare A när de callar efter floppen då ett A dykt upp. När A på bordet är en del av flushen så minskar chansen rejält då den mest populära handen AXs inte är en möjlighet.

Jag slänger inte handen där iaf, du kan checka o sen calla hans bett oavsett hur mkt det är. Ibland bluffar de o då får du in ett bett du inte hade fått annars. Men det känns inte som han vart på ett drag här utan är orolig över att ha en sämre kicker o bara callar.

Men normalt när man bestämt sig för att calla så kan man lika gärna betta själv.

Vad för slags hand ska han bluffa med, har han synat hela vägen utan varken ess eller färgdrag?

Jag tycker man kan beta ut lite o ta betalt av sämre ess.

Postad

Vad för slags hand ska han bluffa med, har han synat hela vägen utan varken ess eller färgdrag?

HAn ä ju inte dummare än att han förstår att HERO ä rädd för flushen när han checkar o försöker då representera den.

Postad

HAn ä ju inte dummare än att han förstår att HERO ä rädd för flushen när han checkar o försöker då representera den.

Ligger en poäng i det.

Men tror iaf inte att folk försöker få bort bättre ess speciellt ofta i såna här situationer.