Gå till innehåll

Email från pokersite om skatten!


Recommended Posts

Hi,

you don’t have to pay tax when you plays on martinspoker.com, we are located in the EU (Malta and Sweden)

 

 

Best regards

 

 

Janne Boström

janne.bostrom@martinspoker.com

 

 

Martins Poker

Tower Office Suites

Kista Science Tower

SE-164 51 Kista

Sweden

Phone: +46 8 559 26 906

Cellular: +46 735 100 353

Skype: janne_bostrom

 

 

http://www.martinspoker.com

 

 

4 apr 2006 kl. 20.40 skrev support@martinspoker.com:

 

 

Hello,

 

 

Your message has been forwarded to our marketing department, they will

contact you as soon as possible.

 

 

Best regards,

 

 

Customer Support Service

Martins Poker

 

 

-----------[ Original Message ]------------

ID: ( 685088,685088 )

 

 

As a swedish player I'm concerned about taxes... as a swedish player, do you know if I am to pay taxes or not?

 

 

Is your site registered in Europe?

-----------[/ Original Message ]------------

 

 

 

Det här är hela mailkonversationen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Martinspoker är ett skin till 24hpoker. Det innebär att det inte spelar någon roll var de håller hus, eftersom det inte är dem man sluter ett avtal med. Att påstå att de skulla vara skattefria för att de befinner sig i Sverige är ju bara skrattretande, eftersom de då samtidigt skulle bryta mot monopollagstiftningen.

 

24hPoker is operated by Poknet Systems S.A., a company duly registered in Costa Rica

 

Om 24h nu har orkat flytta hela sin verksamhet från Costa Rica, som de påstår, så får de faktiskt orka uppdatera texten på sin hemsida innan jag tar dem på allvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick just ett rättframmt svar av martinspoker att deras hemsida är skattefri för svenskar... möjligt att använda denna info som referens att man handlat i god tro vid eventuella problem och anser ni att han har rätt?

 

Jag tror inte att "god tro" är tillräckligt god för att skattemyndigheterna ska släppa någon från att betala skatt.

 

- "Men hantverkaren som jag anlitade sade att han hade F-skatt och skulle betala skatterna"

- "Jaha, det är ditt problem, eftersom ingen F-skatt har debiterats ser vi dig som arbetsgivare, hiva upp arbetsgivaravgiften, plus löneskatt, plus straffavgifter, plus moms, plus..."

 

Är väl det troliga utfallet om man har anlitat en hantverkare som inte har F-skattsedel.

 

Och jag skulle inte tro att de släpper alla som har spelat poker på ett Costa Ricanskt bolag och blivit skyldiga att betala skatt från notan bara för att en anställd på det Costa Ricanska bolaget har gett ett felaktigt utlåtande. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om 24h nu har orkat flytta hela sin verksamhet från Costa Rica, som de påstår, så får de faktiskt orka uppdatera texten på sin hemsida innan jag tar dem på allvar.

 

Good point. Om de nu hade flyttat allt till Malta så borde det stå MALTA med stora bokstäver överallt. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...