Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

http://blogg.expressen.se/gamblers_vardag/entry.jsp?messid=22618

Gör jag fel genom att ta en coinflip mot shortstacken? 8-)

Fanns ju även döda pengar i potten, och jag visste att Mr Shortstack hade ett underpar.

Notera att det är jag som är den LÖSA spelaren även i hand 1.

Hand två så gäller det att försöka få lite respekt för sin UTG raise.

Sen när man plockar upp dubblar pardrag, runner-runner stegdrag samt runner-runner färgdrag är det väl ett givet floppbet?

84s är förövrigt en grymt underskattad hand.

Finns så mycket fisk på Svenskaspel.... 8-)

Postad

Skönt när "proffsen" inte har vett att betta sina händer :)

Får vem som helst skriva bad beat inlägg på expressen nu eller, för inte betalar dem nån för det där skräpet? (Bara inte "hatten" är nån skitkänd lirare nu :oops: )

Postad
Skönt när "proffsen" inte har vett att betta sina händer :)

Får vem som helst skriva bad beat inlägg på expressen nu eller, för inte betalar dem nån för det där skräpet? (Bara inte "hatten" är nån skitkänd lirare nu :oops: )

Under fliken "Blogg" på expressen.se kan vem som helst blogga.....

Postad
Verkar som om det är fler än mig som uppmärksammat vilken slasktomte du är... :roll:

Går ju inte att spela seriöst när man spelar med svenska pengar.

Dock har jag plussat rätt bra under mina sessioner.

Samt slaskat bort några tusen på Triss/Bingo/PicknClick mm 8-)

Postad
ja kanonspel med 8,4 där.. 40 preflop, får tre syn borde ligga 170 i potten på floppen, missa helt betta en hundring in i 3 spelare på Q9x flop...

verkligen stort spel...

Visste att alla var tomma...Dock hade jag många drag som jag skrev i första inlägget.

Postad

Antingen gör du sjukt bra reads eller så har du bara tur :) .....att du sätter killen i första handen på ett lågt par kan jag förstå, men hur kan du veta att alla är tomma i andra handen?

Postad

Alltid tyckt hatten är rätt cool sen jag såg han i kens kommenterade poker challenge men han sjunker verkligen för varje inlägg han skriver, detta inget undantag tillsammans med hans riggteorier på wsop :<

Postad
Alltid tyckt hatten är rätt cool sen jag såg han i kens kommenterade poker challenge men han sjunker verkligen för varje inlägg han skriver, detta inget undantag tillsammans med hans riggteorier på wsop :<

Här gör ju jag ett dundermisstag som inte raisar mer på turn med stegen

Vad är det som är så fel med analysera sina egna händer och vara kritisk till misstag man själv har begått?

Postad

Fan, Bojen du spelar ju tight jämfört när vi spelade på 5-10 SEK! Jag vann ju en hand med stålet J-hög mot din usla T-hög om jag inte minns fel... ;)

Bojen höjde varje hand och sa i chatten:

- Orka spela seriöst lixom!

Till slut fick jag AJ och synade Bojens standardhöjning på 6 bb. Floppen kommer xx7, Bojen betar pott jag tänker raisa rejält men det blir bara minihöjning pga SS mongoknappar. Bojen synar förstås och raisar allin när jag pottbetar på turn (x). Jag lägger givetvis (båda hade 200 bb i stacken). Bojen visar upp stålhanden K7...

Postad

Här gör ju jag ett dundermisstag som inte raisar mer på turn med stegen

Vad är det som är så fel med analysera sina egna händer och vara kritisk till misstag man själv har begått?

Främst hans _extrema_ resultatfixering. Hans analys gick till något sånt här: lite bettning hit o dit, motståndaren måste ha stål så jag viker ak, jag blir givetvis förbannad när de visar upp qj och nåt annat skit, sen kommer floppen akx och då blir jag verkligen IN THE RED, sen kommer en tia och inser att jag skulle förlorat mot stegen och blir jätteglad. Fan vad bra jag spelar.

Altså han tar ju bara resultatet i händerna o sen gör en slutsats av hur han skulle spelat, det kanske är kritiskt men inte speciellt konstruktivt kritiskt i min mening.

Postad

Borde nog läsa nogrannare/tänka efter innan jag säger någonting i fortsättningen (har väl tänkt samma sak ca. 50 ggr).

Kopplade fel redan från börjar genom att tro att det var en pokerdagbok och att han levde på att spela 5/10kr. Hur dum får man bli? :oops:

EDIT: Dessutom kan han vlä mkt väl försörja sig på 5/10..

tyst nu, kgl