Gå till innehåll

NL - Flushdrag spel


MacDaddy

Recommended Posts

Ställdes inför 2 identiska situationer idag o loosa båda. En raisa preflop o jag calla med AQs och AKs. Floppen gav mig nötflushdraget+2överkort.

 

AKs: Denna handen probbetta jag ut 60%, han gjorde en miniraise, jag calla. Turnen checka jag o han betta nästan pott o jag folda.

 

AQs: Denna hand så betta han så jag hade 2,4/1 i odds, valde då att slänga korten.

 

-Va tycker ni om detts spelet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Generellt en stark draghand kan du ställa in med på floppen.

-Generellt sett ska du folda(om fi verkar beslutsam) eller betta/höja med en draghand(om fi ter sig tveksam) på turn.

-Generellt kan du syna ett normalt bett på floppen med en hygglig draghand.

Man får bed från fall till fall på vilket sätt man spelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ställdes inför 2 identiska situationer idag o loosa båda. En raisa preflop o jag calla med AQs och AKs. Floppen gav mig nötflushdraget+2överkort.

 

AKs: Denna handen probbetta jag ut 60%, han gjorde en miniraise, jag calla. Turnen checka jag o han betta nästan pott o jag folda.

Jag gråter inombords.

 

AQs: Denna hand så betta han så jag hade 2,4/1 i odds, valde då att slänga korten.

 

-Va tycker ni om detts spelet?

 

Se ovan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När går du all in egentligen? när du floppar fyrtal?

 

Ställ in direkt han miniraisar.

 

Klart som fan han betar sjukt hårt på turn när du visar dig så enormt svag..

 

folk som betar mot mig när jag raisat pre tar jag automatiskt som svaga/sitta på drag och max har topparet på bordet och blir sjukligt utspelade oavsett om jag har träffat något eller inte..

 

check-raisa honom för X4 det han bettade eller ställ in!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag min strategi klar:

 

Pratar jag först bettar jag ut 75%, raisar han ställer jag in. Callar han så bettar jag 65% på turn. Vet dock inte vad jag ska göra om han ställer in här o det innebär mkt xtra pengar.

 

Pratar han först o bettar, raisar jag han minst 3x hans bett. Ställer han in så callar jag, reraisar han så ställer jag in. Callar han bara så checkar jag turn. På rivern ställs man dock inför ett dilemma om han bettar ut men jag tror jag foldar då med tanke på att han trots allt callade min feta raise på floppen. Checkar han även rivern så får det bli fall til fall vad jag gör.

 

-Sjukt mkt svårare o lira denna handen om man pratar först, känns som man kan hamna i en rävsax framförallt på turn. Är man i position så ser jag knappt ngt scenario där jag kan spela fel.

 

Vad tycker ni? Blev det fason på mitt dragspel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag min strategi klar:

 

Pratar jag först bettar jag ut 75%, raisar han ställer jag in. Callar han så bettar jag 65% på turn. Vet dock inte vad jag ska göra om han ställer in här o det innebär mkt xtra pengar.

 

Pratar han först o bettar, raisar jag han minst 3x hans bett. Ställer han in så callar jag, reraisar han så ställer jag in. Callar han bara så checkar jag turn. På rivern ställs man dock inför ett dilemma om han bettar ut men jag tror jag foldar då med tanke på att han trots allt callade min feta raise på floppen. Checkar han även rivern så får det bli fall til fall vad jag gör.

 

-Sjukt mkt svårare o lira denna handen om man pratar först, känns som man kan hamna i en rävsax framförallt på turn. Är man i position så ser jag knappt ngt scenario där jag kan spela fel.

 

Vad tycker ni? Blev det fason på mitt dragspel?

 

Såja! Mkt mkt bättre. Inget fis-spel där inte, fortsätt så och försök skaffa en känsla för när du kan spela sådär hårt/har motståndaren ngn fold equiety? synar han bara där kan du också beta vidare på turn..fast det avgör man själv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...