VikingSW Postad 5 April , 2006 Rapport Postad 5 April , 2006 Kan man överhuvudtaget spela så här? Fi är 55/12/1. Paradise Poker 5/10 Hold'em (5 handed) FTR converter on zerodivide.cx Preflop: Hero is BB with Q:heart:, 9:diamond:. 1 fold, MP raises, 2 folds, Hero calls. För lös syn av mig? Flop: (4.33 SB) A:club:, 5:spade:, 9:heart: (2 players) Hero checks, MP bets, Hero raises, MP calls. Väldigt svårt att sätta honom på en hand och gör en CR för att se om jag förbättrar. Turn: (4.16 BB) 7:club: (2 players) Hero bets, MP calls. Ingen förbättring men ett blankt kort. Hur spelar ni i det här läget? River: (6.16 BB) A:heart: (2 players) Hero checks, MP bets, Hero ? Gråtsyn eller finns det något annat alternativ? Citera
duckstab Postad 5 April , 2006 Rapport Postad 5 April , 2006 Om han är lös och passiv så är det väl bättre att beta river. Som du gör nu så låter du honom värdebeta bättre händer och checka bakom med skräpet. Om han bluffar oftare än han synar så kan man kanske check-syna som du gör. Citera
Gyre Postad 5 April , 2006 Rapport Postad 5 April , 2006 Varför höjer du flopen? Jag hade bara synat ner och bettat om checkad till. Du ligger inte så hett till mot hans HD på den floppen och han kommer inte folda en bättre hand. Enligt hans stats är han inte helt passiv och kan säkert betta en del händer på turn som du slår. Citera
morberg Postad 5 April , 2006 Rapport Postad 5 April , 2006 Släng PF. Han höjer 12% av sina händer och Q9o känns inte superhet mot hans handdistribution. Tänk också på hans position; det är inte ett stöldförsök. Citera
VikingSW Postad 6 April , 2006 Författare Rapport Postad 6 April , 2006 Varför höjer du flopen? Jag hade bara synat ner och bettat om checkad till. Du ligger inte så hett till mot hans HD på den floppen och han kommer inte folda en bättre hand. Enligt hans stats är han inte helt passiv och kan säkert betta en del händer på turn som du slår. Intressant. Den här handen är rätt typisk för mitt spel HU. Jag resonerar så att antingen har han träffat sitt A och då ligger jag i princip hopplöst efter med tanke på mina 5 outs som kanske inte är rena då han kan sitta på AQ vilket inte ger mig tillräckligt med pottodds för en syn. Hade Fi varit tight had jag foldat här. Nu när Fi är loose så känns hans HD väldigt vid och då försöker jag helt enkelt vinna potten genom min flopp CR för att representera styrka och mitt CB bett på turn för att få han att slänga alla händer som inte har ett A i sig. Fold eller raise är mitt spel här alltså. Citera
VikingSW Postad 6 April , 2006 Författare Rapport Postad 6 April , 2006 Släng PF. Han höjer 12% av sina händer och Q9o känns inte superhet mot hans handdistribution. Tänk också på hans position; det är inte ett stöldförsök. Håller med nu i efterhand att min syn var i lösaste laget och jag ska nog inte göra liknande i framtiden förutom vid stöldförsök. Citera
Jessica Postad 9 April , 2006 Rapport Postad 9 April , 2006 Som du spelade hade jag checkfoldat turn. Given syn på rivern. Om han är lika dålig som du säger kan han ha 2 höga kort där och du gör helt rätt som försöker inducera bluff. Dock så hade fi TT-KK och du förlorade. Citera
duckstab Postad 9 April , 2006 Rapport Postad 9 April , 2006 Som du spelade hade jag checkfoldat turn. Då kan man väl lika gärna lägga sig på floppen. När jag spelar har jag i alla fall aldrig märkt att en lös spelare någonsin lägger sig mot en höjning på floppen. Citera
Recommended Posts