Myssion Postad 5 April , 2006 Rapport Postad 5 April , 2006 Sitter i SB mot en typisk löspassiv fisk i BB som mycket väl skulle slöspela tvåpar eller liknande hela vägen till river, har dock inte sett honom så här överaggro på sista gatan förut. Har mycket action på flera andra bord samtidigt så jag tänker i princip checka ner handen hela vägen bara. Men så kommer det en 6:a till på river. $50 NL Texas Holdem - Wednesday, April 05, 03:52:38 ET 2006 Table Rat Patrol (No DP) (Real Money) Seat 3 is the button Total number of players : 6 Seat 3: snaxz ( $43.95 ) Seat 5: pocketnuttin ( $336.86 ) Fin stack som han har klonkat till sig med hålpipedrag och liknande. Seat 4: Myssion ( $48.15 ) Seat 1: jfrank2005 ( $41.11 ) Seat 2: rivrmonkey ( $71.53 ) Seat 6: loluDONKEY ( $53.70 ) Myssion posts small blind [$0.25]. pocketnuttin posts big blind [$0.50]. ** Dealing down cards ** Dealt to Myssion[ 6 6 ] loluDONKEY folds. >You have options at Angels Nest Table!. >You have options at Table 99066 Table!. jfrank2005 folds. rivrmonkey folds. >You have options at Angel Shark Table!. snaxz folds. Myssion calls [$0.25]. pocketnuttin checks. ** Dealing Flop ** [ 4 , J , 7 ] >You have options at Angels Nest Table!. Myssion checks. pocketnuttin checks. ** Dealing Turn ** [ Q ] >You have options at Little Sea (No DP) Table!. Myssion checks. >You have options at Angel Shark Table!. pocketnuttin checks. ** Dealing River ** [ 6 ] >You have options at Angels Nest Table!. Myssion bets [$1]. >You have options at Koolie Gap Table!. pocketnuttin raises [$3]. Han har väl hittat ett tvåpar någonstans. >You have options at Angel Shark Table!. >You have options at Table 99066 Table!. Myssion raises [$5]. >You have options at Angels Nest Table!. >You have options at Angel Shark Table!. >You have options at Angel Shark Table!. >You have options at Angel Shark Table!. pocketnuttin raises [$52.18]. Han steker rätt länge innan han ställer här. Vad hade ni gjort? Citera
elvis77 Postad 5 April , 2006 Rapport Postad 5 April , 2006 Eftersom du checkar först på turn och han inte bettar så har han förmodligen inte par/2par. Han har alltså klonkat hålet på rivern, fold. Citera
doope Postad 5 April , 2006 Rapport Postad 5 April , 2006 Om readen du har stämmer SYN. Skumt spelad hand dock av han om han har en hand.. antar att du synade och han var antingen på bluff eller hade nötstegen med 58. EDIT: Ja så under tiden man skrev sin post så tänkte ELVIS samma sak... Citera
kfluffie Postad 5 April , 2006 Rapport Postad 5 April , 2006 Nu verkar ju han vara lite slaskig med då han sitter på BB och ser Floppen gratis, samt Turn Gratis, samt River gratis!! (Kanske ska slänga in ett litet bett på Turn iaf?) Jag ser inte som en omöjlighet att han sitter på 58/35 men han kan lika gärna sitta på Q6 eller vilka två par som helst. Jag tror inte han sitter på Set så jag skulle nog (men jag är lite slaskig) ha synat men hade jag varit Tight hade jag nog Synat hans 2$ raise och ej höjt (och efter höjning foldat!). Men jag tror på syn. Men gillar du inte att riskera stacken på ett set, egentligen bara två (trovärdiga) händer som slår dig, så folda. JJ och QQ skulle han ha höjt. (Om han inte är inkomptetent, slowspelade AA/KK?) SYNA! PS. Ett Bett på turn iaf! Raise Pre-flop när det bara du + en till är kvar? (iofs inte så kul att alltid vara den aggressive med lågt PP i 1st pos.) MVH //KF Citera
Hjort Postad 5 April , 2006 Rapport Postad 5 April , 2006 Sitter i SB mot en typisk löspassiv fisk i BB Vik. Och jag är inte så säker på re-raisen heller faktiskt, redan där torde han vara rätt mycket på stål/bluff-spåret. Antagligen rätt, men troligen betydligt mindre värde än man kan tro. Citera
Supertequila Postad 5 April , 2006 Rapport Postad 5 April , 2006 Om inte synen skadar din bankroll så föreslår jag syn. Han kan likväl gå all in med tvåpar som stege. Oddsen är väl 50-50 för det antar jag. Citera
spyse Postad 5 April , 2006 Rapport Postad 5 April , 2006 Jag tycker synen på SB är dålig, höj eller fold. Problemet med att bara limpa här känns så farligt då du omöjligt kan sätta fi på en hand på flop/turn utan får först tillräckligt med info på rivern och då är det dyrt. Som handen spelas nu så fold. Citera
Myssion Postad 5 April , 2006 Författare Rapport Postad 5 April , 2006 Jag tycker synen på SB är dålig. Det tycker jag med, det blidde lite stressigt ett tag där bara... Och för att förekomma den som tänkte föreslå att jag då skulle spela färre bord så kan jag säga att det i 99% av fallen går alldeles utmärkt och att jag måste negligera en hand så här hör till extrema undantag. Citera
Nidson Postad 5 April , 2006 Rapport Postad 5 April , 2006 Jag tycker synen på SB är dålig, höj eller fold. Problemet med att bara limpa här känns så farligt då du omöjligt kan sätta fi på en hand på flop/turn utan får först tillräckligt med info på rivern och då är det dyrt. Som handen spelas nu så fold. Du kan väl inte på allvar mena att fold är bättre än syn preflop? Citera
bossbaver Postad 5 April , 2006 Rapport Postad 5 April , 2006 jag hade gått all in, med setet... vad kan han ha? det är väl precis en 6a på river du vill ha?????? Citera
spyse Postad 5 April , 2006 Rapport Postad 5 April , 2006 Jag tycker synen på SB är dålig, höj eller fold. Problemet med att bara limpa här känns så farligt då du omöjligt kan sätta fi på en hand på flop/turn utan får först tillräckligt med info på rivern och då är det dyrt. Som handen spelas nu så fold. Du kan väl inte på allvar mena att fold är bättre än syn preflop? Nej inte mot en Loose Passive spelare men i regel vill jag höja när jag är först in på SB. Det är ju så att det uppstår just dom här problemen när man limpar på SB, och jag vill inte vara den som får ta det svåra beslutet utan vill överlåta det till FI (män ska ha högre lön än kvinnor det är ju självklart). Citera
Myssion Postad 5 April , 2006 Författare Rapport Postad 5 April , 2006 (män ska ha högre lön än kvinnor det är ju självklart). Vi är inte där än... Citera
Supertequila Postad 5 April , 2006 Rapport Postad 5 April , 2006 Så myssion, hur gick det? Antar att du synade... Citera
Myssion Postad 5 April , 2006 Författare Rapport Postad 5 April , 2006 Så myssion, hur gick det? Antar att du synade... Eftersom du checkar först på turn och han inte bettar så har han förmodligen inte par/2par. Han har alltså klonkat hålet på rivern, fold. Fel analys, rätt svar. Att han checkar turn är absolut inte något tecken på att han inte skulle ha par/tvåpar, så som han har spelat tidigare. Han hade 53o för stege. Jag tittade länge och väl på korten och tänkte "Stege? Tvåpar? Stege? Tvåpar? AA? Stege? Tvåpar" innan jag blundade och synade. Finns ju rättså gott om folk som spelar på det viset (tvåpar eller t.o.m. AA alltså), fast man ska kanske ha en bättre read för syn ändå isåfall.. Citera
theraven Postad 5 April , 2006 Rapport Postad 5 April , 2006 och han visade 2par va? Han hade 53o för stege. Citera
rickie Postad 5 April , 2006 Rapport Postad 5 April , 2006 Jag tycker synen på SB är dålig, höj eller fold. Problemet med att bara limpa här känns så farligt då du omöjligt kan sätta fi på en hand på flop/turn utan får först tillräckligt med info på rivern och då är det dyrt. Som handen spelas nu så fold. Du kan väl inte på allvar mena att fold är bättre än syn preflop? Nej inte mot en Loose Passive spelare men i regel vill jag höja när jag är först in på SB. Det är ju så att det uppstår just dom här problemen när man limpar på SB, och jag vill inte vara den som får ta det svåra beslutet utan vill överlåta det till FI (män ska ha högre lön än kvinnor det är ju självklart). Hur tufft fold eller höjj än låter så är syn bättre än en fold oavsett vilken spelstil motståndaren har. Citera
Recommended Posts