Gå till innehåll

FL - Lämplig handdistribution med galning i handen.


Bjorn_

Recommended Posts

Fick en liten fundering igår när jag spelade igår och det satt en galning typ tre positioner före mig. (Killen hade ungefär vpip 80, PFR 45, Agg 2, WtSD 40)

 

Följande situation uppstod rätt många gånger, galningen höjer först in, en hyffsad spelare (en spelare som vi antar är kapabel att isoleringshöja) mellan oss trebettar och jag sitter i sen position.

 

Normalt sett så spelar jag bara JJ+ samt AKs/AKo här efter denna betsekvens men nu lär jag ju anpassa min handdistribution nedåt efterssom man kan förutsätta att båda fi har svagare handdistribution än normalt.

 

Frågan är bara hur mycket? Som det var nu cappade jag med AJs en gång och AJo en gång och det är kanske lite väl löst?

 

Nu gick det visserligen oförskämt bra denna session men det lär ju ha en del att göra med att jag floppade TPTK eller bättre majoriteten av alla händer jag spelade som galningen var med i... :-)

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min ide är att man ändrar lite åt rätt håll med sin HD(beroende på readen/klassifikationen av spelartyp) på alla gator. Jmf med sitt normalspel. På det sättet säkerställer man sig en fördel med det nya spelet mot just denna spelare jmf med sitt normalspel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite löst med pokerspisen: Den solida spelaren 3-betar nog när han är solid favorit mot galningen, i runda slängar med ATo/KJo/QJs/66 kanske. Nu kan man tänka att du kanske ska lira när du har 1/3 vinstchans mot båda och då blir ungefär AJo/KQs/88 sämsta spelbara händerna.

 

Nu finns det så klart andra faktorer i spel, som att du är i position och att att det finns potentiellt döda pengar i potten, och att någon kan plocka upp en monstruös eller spelbar hand bakom. Men det ska väl inte ändra så våldsamt mycket på saker och ting?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...