Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Om man sitter på bb och ingen höjt fram till en men en del callat men de flesta foldar. Låt säga att man sitter på K3o och träffar med K på floppen (som inte innehåller något A). Vad göra? Jag blir alltid så osäker på min hand då, vet inte hur jag ska göra om ngn raisar. Är det bara att lägga ner då eller ska man calla eller t.o.m. reraisa för att se om den som höjde verkligen har kungen (och då med största sannolikhet en bättre kicker)?

Postad

ja här fattas det ju rätt mycket info. ;) jag spelar big bet oftast shorthanded och där bettar jag ut pot. får jag syn och det inte finns nåt drag ute stoppar jag oftast inte in några mer pengar i potten( det finns förstås vissa calling stations som jag värdebettar mot igen, )

. Finns det nåt sorts drag ute så bettar jag ungefär pott på turn igen, (och lägger mig förmodligen mot omslag) . Check/ syn är i princip helt uteslutet. Möjligen kan jag tänka mig checkraise i sällsynta fall.

Postad

Jag gillar inte att syna. För på de lägre/medel höga limitarna bluffar spelarena väldigt sällan. Men deras storlek på betten indikerar ofta deras styrka väl. Fast dom mini bettar oftast monster också

Postad
Finns det nåt sorts drag ute så bettar jag ungefär pott på turn igen, (och lägger mig förmodligen mot omslag) . Check/ syn är i princip helt uteslutet. Möjligen kan jag tänka mig checkraise i sällsynta fall.

För shorthanded NL och på en bräda utan drag tycker jag check/call ofta är det bästa alternativet och även ibland på en bräda med drag. Kommer floppen t.ex K73 och jag sitter med K4 i bb är check/call standardspelet. Och det skulle jag säga gäller även på en tvåfärgad bräda om motståndarna tycker om att spela sina drag aggressivt.

De gratiskort man ger tror jag mer än väl vägs upp av de pengar man tjänar på att någon ofta försöker sno med underkort. Sedan kan man ju alltid betta ut på turn om det kommit lite fler dragmöjligheter på bordet. Jag ser bara ingen vits med att bygga en stor pot på floppen med en hand som sannolikt inte blir utdragen och som inte tål någon action.

Har jag däremot t.ex J4 i bb och floppen kommer J73 skulle jag oftast betta ut.