Gå till innehåll

Spelberoende, hur vet man?


back

Recommended Posts

Hallå alla pokerspelare!

 

Har börjat fundera lite runt det här med spelberoende de sista dagarna så jag tänkte att jag skriver lite frågor här som ni andra kan svara på och disskutera.

 

 

-Hur vet man att man är spelberoende? Vilka tecken finns på att spelande börjar gå för långt?

 

-Skiljer ni på spelmissbrukare och spelberoende? Isf hur? Anser ni er själv vara beroende av poker eller annat spel?

 

-Skulle ni kunna spela poker helt?

 

 

Man hör mycket snack om att det är så lätt att bli spelberoende, "du kan ju inte hålla dig borta från pokern en hel vecka ens" osv. Men jag ser helt enkelt ingen anledning; jag tjänar på det och det skadar inte mitt sociala liv. Jag är student och ser helt enkelt pokern som mitt jobb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt mig så är du spelberoende om du tar de tillfällen som dyker upp för att spela, medans en spelmissbrukare förändrar sitt liv för att spela så mycket som möjligt.

 

Om man följer detta så skulle jag tro att flertalet här på pf.nu är spelberoende, medans missbrukarna är förhållandevis få.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Om man missbrukar något så har det gått till över styr är man beroende så nissbrukar man inte utan hela tiden söker spel.Är du missbrukare så är du även beroende men inte tvärt om. (Enligt mig)

 

Alla proffs är Beroende och säkert många graft spelberoende. Läste att Mike the Mouth, blev anmäld av sin familj för sitt spelmissbruk då han under lång tid spelat bort astronomiska summor.

 

Nästan alla poker spelare är spelberoende men så läng du kan hålla det på nivåer du själv klarar av så är det inget farligt att vara spelberoende.

 

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser