Gå till innehåll

NLT - SnG, A7o blir MP på stegvänlig bräda


Recommended Posts

$5+$1 Sng, 5 handed, 4 spelare kvar. Blinds 10/20. Turneringen är ung, inga reads.

 

CO 1,580

Btn 1,530

SB 2,900

Hero 1,490

 

Jag sitter på BB och tilldelas :Ah::7c:.

 

PRE-FLOP

CO folds, Btn folds, SB bets 30, Hero calls 20.

 

En fjösbet som inte skrämmer. Nöjer mig med att syna den.

 

FLOP :7s::8d::6h: (2 spelare, potten = 80)

SB bets 40, Hero bets 120, SB calls 80.

 

Här kan fi sitta på vad som helst. Sannolikt leder jag med mitt mellanpar. Halvpotbet på den floppen, vad kan det betyda? Jag höjer det dubbla och är nöjd o glad med att få en syn. Någon form av draghand är trolig.

 

TURN :7s::8d::6h::3c: (2 spelare, potten = 320)

SB checks, Hero bets 320, SB calls 320.

 

Ledde jag förut så lär jag göra det fortfarande. Fi käns svag, men jag har ingenting att gå på i detta läget. Vad tror du om fi's hand? Jag bettar potten för eventuella drag.

 

RIVER :7s::8d::6h::3c::8s: (2 spelare, potten = 960)

SB checks

 

Troligen har jag bästa handen i detta läget. 8:an käns inte så farlig, den borde han spelat annorlunda tidigare (?). Men om jag bettar här, vad händer då? Jag lutar åt check. Vad säger du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De mest "logiska" händerna är väl någon typ av kombinerat drag, tex 69 eller 56 efter hans syn på turn (preflop-raisen kan man ignorera). Visst ser man folk som spelar likadant med två överkort, men ändå :P

 

På river hade jag checkat bakom, det finns inte många händer som du har slagen som betalar av en värdebet i detta läget och vad gör du om FI slår om på ett ev. bet ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Gillar spelet iaf fram till turn. Hade nog höjt en aning mindre (~t250) där, tillräckligt för att signalera styrka (och där med försöka undvika att få bluff omslag), ta betalt om motståndaren vill dra, få till en ev grattis showdown och samtidigt inte spela en stor pott med en svag hand som i stort sett bara kan bettas men inte tål att syna en höjning.

 

Rivern beror väl på hur syn, omslag och bluffbenägen motståndaren är. Check är mitt standard spel men om motståndet är passivt kan de väl funka att slänga iväg en liten värdebet.. Största problemet är att du redan stoppat in 1/3 av din stack. En normal värdebet "potcommitar" dig ofta/nästan/alltid :roll: och en liten värdebet skriker svaghet.. Dock kan det mycket väl vara rätt på $5 shorthanded med en liten värdebet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HAhah sj spelar man ju NL1000 :lol:

Oj du måste vara väldigt stolt

Ja, speciellt eftersom han frågar saker om enkla händer på NL20 :?

 

On topic, varför göra annat än att checka? Hoppas på syn av 6a eller 3a är väl det enda i mina ögon, samt förstås att dölja handen om han kastar.

Nä, jag skulle checka alla dagar i veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

On topic, varför göra annat än att checka? Hoppas på syn av 6a eller 3a är väl det enda i mina ögon, samt förstås att dölja handen om han kastar.

Nä, jag skulle checka alla dagar i veckan.

Jag gillar inte att betta ytterst marginella händer i postion på rivern men mot en viss typ av motstånd (synstationer) kan det säkert vara korrekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför beta rivern?

 

Du får knappast en bättre hand att folda, du får rätt sällan syn av sämre händer, du riskerar att bli utbluffad (om du bara betar lite).

 

Solklar check bakom, din hand har stor showdown value, men genom att beta så gör du din hand till en bluff istället, och det är jättedåligt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför beta rivern?

 

Du får knappast en bättre hand att folda, du får rätt sällan syn av sämre händer, du riskerar att bli utbluffad (om du bara betar lite).

 

Solklar check bakom, din hand har stor showdown value, men genom att beta så gör du din hand till en bluff istället, och det är jättedåligt spel.

Varje spel beror på motståndet.. Mot kompetent motstånd skulle jag alltid checka rivern men "mini raise, mini bet-syn, syn" luktar fisk lång väg och det verkar inte alls omöjligt att Fi synar med vilken skit som helst och att ett värdebet kanske därför inte är så dumt. Som sagt var många antagande men givet stakes och Fi:s spel är jag inte säker att check är det optimala. Men visst håller jag med om att det bästa spelet, generellt sett, är check.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HAhah sj spelar man ju NL1000 :lol:

Oj du måste vara väldigt stolt

 

Klyka jag syftade på din fina uträkning på min skämt post om NL1000 spelet jag gjorde förut. Trodde du skulle komma ihåg den :)

Aha! :D Då kan man säga att jag blivit lurad av det där 2 ggr... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...