Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Goddagens. Är nybörjare på omaha och tänkte kolla en hand med er. Har ingen handhistorik tyvärr då det var på SS och jag inte tänkte på att ta den då. Kan man få ut handhistorik där i efterhand eller bara från bordet?

nåväl.

5 spelare

blinds 0.5/1

har cirka 100 o fi ca 250. Fi verkar vara den enda vid bordet som har nån aning om vad han håller på med.

får K10xx med 2 ruter och synar fi's höjning från sb efter att alla gjort samma sak. bb synar också.

flop Q J xD

Fi betar ca pott (15), alla lägger sig och jag synar. Höja här?

turn, låg ruter.

Fi betar ca 25

hero ??

Postad

Blir verkligen toksvårt att få någon som helst överblick när du censurerar bort hälften av korten i spel, även om du inte tycker de är relevanta. Det är de långsökta backdoorklonkarna som är omahaspelarens bäste vän (förutom för Djens som, trots ivrigt backdoorklonkande, verkar ha en om möjligt ännu bättre vän, icke namngiven, vars fritidsintresse tydligen är att donera plasma-TV-apparater till Djens himself :? ).

Men hursomhelst, bra syn preflop. KTXXss är nöten. (ej ironi)

Panga på flopp om du tror han är tom och kapabeltill att potta ickenöten (AA etc). Han viker antagligen och gör han det inte har du nötdraghanden om det vore texas. Verkar han en tight nötspelare som bara pottar nöten på flopp så panga på ändå men var medveten om att det är ett dåligt spel. Det är dock småcreddigt att alltid potta nötdrag.

Turn känns det som ett marginellt beslut mellan pang-pang och syn. Fold finns ju inte på kartan med nästnöten när du synat potbet med nästnötdraget på flopp... eller nåt. Att potta om här på turn är ju kul för att det är småcreddigt att panga på, speciellt när man inte har nöten. Att syna är iofs ganska lockande det med eftersom du kan få ännu mer betalt på river om han sitter och pangar ickenöten.

Nöts.

Postad
Blir verkligen toksvårt att få någon som helst överblick när du censurerar bort hälften av korten i spel, även om du inte tycker de är relevanta.

Skulle skriva med dem om jag bara kom ihåg vilka det var. :oops:

tror det var nåt i stil med 6-5 , 6-4 typ

Är skapligt säker på att x:et på floppen var 7d när jag tänker efter